شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 28 آبان 1396
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 4,936
بازدید دیروز: 35,318
بازدید کل: 77,667,719
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 120
کاربران حاضر: 120

 

مصاحبه با میلاد وفادار ، رتبه 21 کنکور دکتری سراسری سال 1393 مجموعه مدیریت


-      ضمن تبریک به شما در ابتدا لطفا درصدهای خود در دروس مختلف کنکور و رتبه خود را بیان کنید؟
دروس تخصصی : 62.22 درصد ، زبان 57.78 درصد و استعداد تحصیلی : 35.56 درصد . با این درصدها موفق شدم رتبه 21 در آزمون نیمه متمرکز دکتری مجموعه مدیریت را کسب کنم
 
-      پس از برگزاری آزمون، توقع چه رتبه ای را داشتید؟ آیا درصدهای اعلامی در کارنامه به درصدهایی که حدس می زدید نزدیک بود؟
پس از آزمون احساسم این بود که در حد متوسط به سوالات پاسخ دادم. اما بعد از انتشار کلید اولیه و محاسبه درصدهایم و همچنین مقایسه­ ی درصدها و نمره­ ی تراز احتمالی ­ام با درصدها و نمرات سال پیش، تقریباً مطمئن بودم که رتبه ­ام زیر 50 خواهد شد. ضمناً درصدهایی که در کارنامه نهایی مندرج شده بود، خیلی به آن چیزی که فکر میکردم نزدیک بود.
 
-      رشته، گرایش و دانشگاه محل تحصیل شما در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد چه بوده است و با چه معدلی در این مقاطع فارغ التحصیل شده اید؟
مدرک کارشناسی ­­ام، مهندسی مکانیک گرایش حرارت و سیالات از دانشگاه سیستان و بلوچستان با معدل 13.71 و مدرک کارشناسی ارشدم، مدیریت دولتی گرایش منابع انسانی از دانشگاه سیستان و بلوچستان با معدل 18.23
 
-      آیا در کنکورهای دکتری سالهای قبل نیز شرکت داشتید؟ در صورت شرکت، رتبه شما چند بوده است و سطح کنکور دکتری سراسری سال 1393 را در مقایسه با سالهای قبل چگونه ارزیابی می کنید؟
در کنکور دکتری سراسری سال قبل (1392) در حالیکه دانشجوی ترم آخر ارشد بودم  شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته شدم. اما به دلیل اینکه رتبه ­ام بسیار بالا بود (رتبه 1722) انتخاب رشته نکردم. در راستای مقایسه­ بین آزمون­های سال 91 ، 92 و 93 نیز باید گفت آزمون سال 93 از لحاظ سطح تقریباً نزدیک به آزمون سال 92 بود. با این توضیح که به نظر من سوالات آزمون امسال نسبت به سال 92 کمی آسان­تر بود. البته باید توجه داشت کاهش تعداد سوالات و همچنین کاهش ضریب درس زبان، ادغام سوالات زبان و استعداد تحصیلی در یک دفترچه و در نهایت اعمال نمره منفی برای درس زبان ( و اعلام تمامی این موارد از سوی سازمان سنجش در روزهای واپسین نزدیک کنکور) تا حدی باعث ایجاد سردرگمی در داوطلبان شد و معادلات آن ها را بهم زد.
 
-      آیا در کلاسهای کنکور و آزمونهای آزمایشی موسسات آمادگی کنکور شرکت داشتید؟ این آزمونها و کلاسها را تا چه حد در موفقیت خود موثر می دانید؟
کلاس­های آمادگی کنکور دکتری اکثراً در تهران برگزار می­شود و من هم به مانند سایر داوطلبین ساکن در شهرستان­های دور از پایتخت، امکان استفاده از این کلاس­ها را نداشتم. البته برخلاف خیلی از افراد که مخالف حضور در این کلاس­ها هستند، من شرکت در کلاس­های آمادگی را با در نظر گرفتن شرایطی مفید می­دانم. شرایط آن هم این است که اولاً وقت کافی داشته باشیم، ثانیاً کاملاً منظم و هدفدار مطالعه کنیم و صرفاً به حضور در کلاس­ها دل خوش نکنیم و ثالثاً اینکه مؤسسه مورد نظر را با دقت و وسواس انتخاب کنیم. شرکت در برخی از این کلاس­ها صرفاً وقت تلف کردن است.
 
-      از چه زمانی شروع به مطالعه دروس نمودید و به طور متوسط روزانه چه مقدار مطالعه داشتید؟
من متأسفانه برنامه ­ریزی مناسبی برای مطالعه دروس نداشتم. اما اگر بخواهم جوابی به سوال شما داده باشم باید بگویم که مطالعه را تقریباً از اواسط آبان ماه شروع کردم. ساعات مطالعه ­­ام بعضی روزها به 5 ساعت هم می­رسید، اما بسیاری از روزها نیز به دلیل اختصاص وقتم به کار بر روی مقالات و همچنین تدریس در دانشگاه، عملاً هیچ مطالعه ­ای نداشتم. با این وجود به داوطلبان توصیه اکید می­کنم که الزاماً با یک برنامه­ ریزی خوب و مناسب مطالعه کنند. اینکه برای موفقیت در آزمون، باید روزانه چند ساعت درس خواند، برای افراد مختلف متفاوت است. هرکس با توجه به تجربه­ ای که از سال­های تحصیلش بدست آورده، خود بهترین مرجع برای تعیین مقدار مناسب مطالعه ­ی روزانه­ اش است. در این میان آن چیزی که بسیار اهمیت دارد این است که یک برنامه مطالعاتی مناسب تدوین کنیم و بصورت مداوم و پیوسته به آن عمل کنیم. اتخاذ برنامه ­های مطالعاتی سنگین که در روزها و ماه­های اولیه بدان عمل کنیم و در روزها و ماه­های واپسین موجب خستگی، فرسودگی و دلزدگی مان شود، یکی از آفات و موانع بزرگ در راه نیل به موفقیت در هر آزمونی است.  
 
-      کتابها و منابع پیشنهادی شما در هر یک از دروس امتحانی کدامها هستند و در هر درس چه توصیه های خاصی به داوطلبان دارید؟
به نظر منبع من بهترین منبع برای درس آمار کتاب 2 جلدی دکتر عادل آذر و دکتر منصور مؤمنی است. برای درس ریاضی اگر وقت کافی در دسترس باشد کتب ریاضی آقاسی را توصیه می­کنم و در غیر اینصورت کتاب آقای رنجبران یا کتاب آقای محمودیان. برای تئوری­های مدیریت کتب مبانی سازمان دکتر رضاییان، تئوری سازمان رابینز، فصل اول و ضمائم کتاب مدیریت عمومی دکتر الوانی و جزوه­ ی استاد پرچ را بعنوان منابع اصلی و مابقی منابعی که در سایت مدیر آمده را به عنوان منابع کمکی مفید می­دانم. برای دروس رفتار سازمانی و منابع انسانی هم کتب گفتارهایی در مدیریت رفتار سازمانی و گفتارهایی در مدیریت منابع انسانی تألیف استاد پرچ را پیشنهاد می­کنم. خوبی این دو کتاب این است که خلاصه ­ای از مهمترین مراجع دروس رفتار سازمانی و منابع انسانی را دارا می­ باشند.
در مورد درس زبان، یادگیری لغت را به عنوان مهمترین فاکتور توصیه می­کنم. در این راستا می­توان از لغات کتاب یا فلش کارت­های 1100 واژه ضروری بارونز و لغات ضروری تافل استفاده کرد.
در خصوص درس استعداد تحصیلی نیز از آنجاییکه شخصاً هیچ مطالعه­ ای برای این درس نداشتم، توصیه خاصی نمی­کنم. گرچه با توجه به نظرات سایر داوطلبان گویا کتاب آقایان مسیح­ خواه و وکیلی کتاب مناسبی است.
 
-      چه تعداد کتاب، مقاله داخلی و بین المللی، کنفرانس ، طرح پژوهشی و چه میزان سابقه کار، تدریس و .... در سابقه خود دارید و به طور کلی لطفا درخصوص رزومه خود توضیح دهید؟
رزومه پژوهشی­ ام شامل 3 مقاله­ ی ISC، 1 مقاله­ی علمی پژوهشی و 5 مقاله­ ی کنفرانسی و همایشی است. همچنین مشاوره یک پایان نامه کارشناسی ارشد را نیز به عهده داشته ­ام.
رزومه آموزشی­ ام هم شامل کسب رتبه اول معدل در مقطع کارشناسی ارشد (استعداد درخشان)، 3 ترم تدریس بعنوان T.Aبرای دانشجویان کارشناسی ارشد و 4 ترم تدریس بعنوان استاد (مدرس) برای دانشجویان کارشناسی  می­باشد. ضمناً مدرک آزمون MSRT(MCHE) را نیز اخذ کرده ­ام.
 
-      به طور کلی چه توصیه هایی در خصوص نحوه مطالعه داوطلبان و آمادگی برای کنکور سراسری دکتری دارید؟
همان­طور که پیش از این نیز گفتم، مطالعه­ ی اصولی، هدفدار، منظم و پیوسته مهم­ترین اصل در راه کسب موفقیت در هرآزمونی است. یکبار دیگر تأکید می ­کنم که به هیچ وجه برنامه مطالعاتی تان را به نحوی تدوین نکنید که پس از مدتی، عملی نمودن آن از توان تان خارج باشد. یک برنامه­ ی سبک و در عین حال مداوم، بسیار مثمر ثمر تر از یک برنامه ­ی سنگین اما موقتی است. گرچه باید توجه داشت که در هفته­ های پایانی پیش از کنکور نیاز هست تا ساعات مطالعه بصورت معناداری افزایش یابند.
به طور کلی اگر به نحوی برنامه­ ریزی شود که دروس تا یک ماه مانده به کنکور تمام شوند و ماه آخر با ساعات مطالعه­ ی بیشتر به مرور دروس خوانده شده اختصاص یابد، قطعاً نتیجه­ ی خوبی اخذ خواهد شد.


منبع: سایت Modir.ir