شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 01 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 21,722
بازدید دیروز: 25,852
بازدید کل: 151,591,402
کاربران عضو: 2
کاربران مهمان: 109
کاربران حاضر: 111
کدخبر: 7797 زمان ارسال: یکشنبه 01 مرداد 1391 - 22:19 تعداد بازدید: 7383
مصاحبه سایت مدیر با رتبه 37 کنکور کارشناسی ارشد سال 1391 رشته مدیریت کارآفرینی

سایت مدیر به روال سالهای گذشته گفتگوهایی با نفرات برتر گرایشهای مختلف رشته مدیریت ترتیب داده است. در این بخش گفتگوی سایت مدیر با رتبه 37 رشته کارآفرینی در کنکور کارشناسی ارشد سال 1391 را می خوانید.
 

ضمن تبریک به شما در ابتدا لطفا درصدهای خود در دروس مختلف کنکور و رتبه خود را بیان کنید؟

متشکرم. زبان 41     ریاضی و آمار 10       تئوری 37      اقتصاد 33       بازاریابی 70     کارافرینی  36

رتبه 37 کارآفرینی

 

رشته و دانشگاه محل تحصیل شما در مقطع لیسانس چه بوده است و با چه معدلی فارغ التحصیل شدید؟

مدیریت صنعتی خوندم دانشگاه شهید بهشتی.معدل 12.35

 

آیا در کلاسهای کنکور و آزمونهای آزمایشی موسسات آمادگی کنکور شرکت داشتید؟ این آزمونها و کلاسها را تا چه در موفقیت خود موثر می دانید؟ اگر در آزمونها شرکت داشتید معمولا چه رتبه ای کسب می نمودید؟

خیر.به جز 4 جلسه شرکت در کلاس ریاضی کلاس دیگه ای نرفتم و از آزمون های آزمایشی هم استفاده نمی کردم.

در کل همیشه نظرم بر این هست که همین که کتابهام را بخونم و برم جلو به موفقیت می رسم و کلاس و آزمون و مشاوره شاید راه رو برامون هموارتر کنند ولی این جوری نیست که جز لاینفک مسیر ما باشند.

 

از چه زمانی شروع به مطالعه دروس نمودید و به طور متوسط روزانه چه مقدار مطالعه داشتید؟

از آبان!  من بر اساس زمان باقی مانده تا کنکور و حجم کتاب هایم در صفحه ی اول هر کدام از کتاب ها نوشته بودم که در هر روز باید چند صفحه م طالعه کنم  و خیلی به زمان مطالعه ی روزانه ام کاری نداشتم..فقط تمام سعی ام این بود که از برنامه ریزی ام عقب نمانم واگر یک روز طبق برنامه پیش نمی رفتم در اولین فرصت این مساله را جبران می کردم


کدام دانشگاه را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟

دانشگاه تهران


کتابها و منابع پیشنهادی شما در هر یک از دروس رشته مدیریت کدامها هستند و در هر درس چه توصیه های خاصی به داوطلبان دارید؟

در مورد کتاب واقعا بهترین ها همان هایی هستند که در سایت مدیر هست و هیچ چیز ناشناخته ای وجود ندارد  من هم خودم همان ها را خواندم. ( مثلا : اقتصاد:نظری/کارافرینی داریانی/ریاضی محمودیان/بازاریابی 3 استاد و اگه وقت بیشتری داشتید کاتلر و...)
فقط برای زبان 504 برای شروع خیلی خوب است و اصولا سعی کنید تا می توانید لغت حفظ کنید و از درک مطلب هم غافل نشوید.ولی مثلا من به شخصه گرامر اصلا کار نکردم.

 

در آزمون به چه ترتیبی به سوالات پاسخ دادید؟ به نظر شما این ترتیب تاثیری در نتیجه دارد؟

برای من هیچ ترتیبی وجود نداشت.از اون جایی که تمرکز خیلی زیاد روی مطالب به مدت طولانی راندمانم را کاهش می دهد بنابر این تا جایی که خوب پیش می رفتم در هر درس و قادر به پاسخگویی بودم که هیچ! ولی اگر جوابگویی سخت می شد و یا ذهنم خسته می شد می رفتم سراغ درس دیگه مخصوصا در مورد زبان این کار را بارها تکرار کردم مثلا می رفتم سراغ اقتصاد 2،3 تا تست می زدم و مجددا بر می گشتم.البته این صرفا یک عادت شخصی است.
 

به طور کلی چه توصیه هایی در خصوص نحوه مطالعه داوطلبان و آمادگی برای کنکور کارشناسی ارشد دارید؟

-  از همان ابتدا برنامه ریزی قوی داشته باشید.و دقیقا بدانید که در هر زمانی قرار است که به کجا رسیده باشید و چند در صد راه را رفته باشید.

- با دوستان کنکوری در ارتباط باشید و از آخرین اخبار و اطلاعات در مورد کنکور با خبر باشید این باعث می شه که مثل من سر جلسه کنکور وقتی سئوال های کارافرینی رو به شکلی که تصور نمی کردید می بینید استرس زیادی نگیرید و فکر کنید که منابع رو اشتباهی خوندید یا این که حتما منابع تغییر کرده و همه می دونستند به جز من!

- نزدیک کنکور همه جور افکار منفی به سراغ آدم می یان.خودتون رو نبازید و مطمئن باشید که این حال همه ی رقباتونه.فقط این وسط کسایی برنده هستند که به این خستگی و نا امیدی آخرای راه غلبه کنند و تلاششون رو بیشتر کنند حتی، چون این روزهای آخر حساس ترین مرحله ی کاره.

امیدوارم که همگی موفق باشید.

نهایتاً  تشکر می کنم از مدیر/مدیران سایت modir

به خاطر ایجاد یک منبع اطلاعاتی قوی برای مدیریتی ها...من که خودم به شخصه هر بار نا امید شدم از ادامه دادن، با باز کردن سایت مدیر و یکمی مرور اطلاعات مربوط به کنکوری های قبل پر انرژی تر و امیدوار تر به راهم ادامه دادم.

منبع: Modir.ir


مصاحبه با سایر نفرات برتر کنکور کارشناسی ارشد سال 1391 (گرایشهای مختلف رشته مدیریت) را از اینجا ببینید


  در صورتی که سوالی از رتبه 37 رشته کارآفرینی دارید می توانید در بخش نظرات این خبر ارسال نمایید تا ایشان پاسخگوی شما باشند.

 

نظرات کاربران
sh : 1391/05/02

سلام. به خاطر موفقیتتون بهتون تبریک می گم.برای بازاریابی اگر کتاب بازاریابی پوران پژوهش و کتاب بازاریابی سه استاد و تست های بازاریابی کنکور 5 سال اخیر رو بخونم کافیه؟ از 2 کتاب کار آفرینی (تعاریف-الگوها) و کتاب جامع کارآفرینی (ویژه داوطلبان ارشد) کدوم رو توصیه میکنید؟ آیا اگر به جای کتاب کار آفرینی (تعاریف-الگوها) کتاب جامع کارآفرینی (ویژه داوطلبان ارشد) رو بخونم مشکلی نیست؟ با تشکر

37 به sh : 1391/05/03

ممنون.برای بازاریابی پوران پژوهش نخوندم و اطلاعی ندارم.ولی کتاب آقای مناجاتی خوبه به نظرم که 3 استاد رو هم پوشش داده.دی ال ام هم بازاریابی داره که اون هم خوبه.برای کارافرینی من فقط جامع رو خوندم ولی خیلی از بچه ها هر دو کتاب رو می خوندند.ولی من نیازی ندیدم! و وقتم رو فقط گذاشتم روی جامع.

37 به sh : 1391/05/03

در مورد تست های 5 سال اخیر هم که پرسیدید ،بله به نظر من کافیه.

mahsa : 1391/05/03

با عرض سلام و تبریک فراوان به خاطر رتبه و موفقیتتون من می خواستم از شما سوال کنم که ایا فقط با انجام دادن این نکاتی که جنابعالی فرمودید می شه به موفقیت رسید یا عوامل دیگه ای هم هست که می شه تکمیل کننده باشه

mahsa : 1391/05/03

با عرض سلام و تبریک فراوان به خاطر رتبه و موفقیتتون من می خواستم از شما سوال کنم که ایا فقط با انجام دادن این نکاتی که جنابعالی فرمودید می شه به موفقیت رسید یا عوامل دیگه ای هم هست که می شه تکمیل کننده باشه

علی : 1391/05/04

سلام.تبریک بابت رتبه خوبتون میشه ترتیب انتخاباتون رابگید؟کدوم گرایش های این رشته رادر الویت قراردادید؟کدوم یکی بهتر ؟ممنون

37 به مهسا : 1391/05/04

نه مهسا جان (به جز امید به لطف و مهربونی خدا) برای من هیچ چیز دیگه ای وجود نداشت.چون به مسائل جانبی زیاد کاری نداشتم.درس خوندنم هم اینجوری نبود که ده تا منبع برای هر درس بخونم.نه.تعداد کتاب هایی که می خوندم کم بود ولی سعی می کردم همون هارو خوب بخونم.گرچه که باز هم اگر میدیدم مطلبی وقت گیر و خیلی سخته برام ازش می گذشتم و وقتش رو صرف مطالب دیگه می کردم.

37 به مهسا : 1391/05/04

بابت لطفتون هم بی نهایت ممنون.

37 به علی : 1391/05/04

مرسی علی جان.درمورد بهتری و برتری گرایش ها واقعا هیچ نظری ندارم.کاملا سلیقه ایه.ولی من خودم MBA,itو کسب و کار جدید رو بیشتر دوست دارم.

بهروز خادم : 1391/05/04

با سلام و تبریک. من زیاد دچار بی تمر کزی می شوم به نظر شما موقع درس چه طور با تمر کز بخوانم. اگر شما دچار این مشگل می شدید چه می کردید؟ لطفا راهنماییم کنید. وایا شما در یک روز چند تا درس می خوندیدیا یک کتاب رو؟ با تشکر

37 به بهروز خادم : 1391/05/05

١-قبل از شروع درس تمام مسائلی که ذهنتون رو مشغول کرده بیارید رو کاغذ تا افکارتون نظم بگیرن و ذهنتون آروم بشه ٢-اگر در حین درس خوندن مساله ای فکرتون رو درگیر کرد یه جا یادداشت کنید و به خودتون قول بدید که بلافاصله بعد از درس بررسیش کنید. ٣-انگیزتون رو قوی کنید.به روزی که رتبتون رو میبینید فکر کنید به روزهای خوب تو اون دانشگاهی که دوستش دارید و آینده ی خوب تر و... ٤-این جور مواقع من یه کار دیگه هم انجام میدادم که برای خود من خیلی مفید بود.اونم اینکه میرفتم سراغ درس یا کتابی که دوستش داشتم یا کلا زودتر از مواقع عادی درس ها رو عوض میکردم .شده بود حتی هر ١٥دقیقه یک بارم کتاب عوض میکردم. در مورد سئوال دومتون: درس هارو به موازات هم(تقریبا)پیش میبردم-هر روز چند کتاب-

behrooz321 : 1391/05/05

با سلام و ایا شهید بهشتی بعد از تهران بهترین دانشگاه تو مدیریته؟با توجه به این که رتبه 9 رو تو دانشگاه های کشور داره؟

بهاره : 1391/05/05

با سلام و تبریک.به نظر شما اگر کتاب بازاریابی سه استاد و دی ال ام های بازاریابی رو بخونم آیا کتاب کاتلر رو هم پوشش داده ؟ و دیگر نیازی به خوندن کتاب کاتلر نیست؟ لطفا مشخصات کامل دی ال ام های بازاریابی رو جهت خریداری بگویید. بسیار ممنون

37به behrooz321 : 1391/05/06

سلام.بعد از تهران من خودم بهشتی رو زدم و بعد هم علامه رو.و مثلا اصلا تربیت مدرس رو نزدم!البته در مورد این که بهترین دانشگاه بعد از تهران کدوم دانشگاهه اختلاف نظر زیاده!! بهشتی دانشگاهیه با امکانات نسبتا خوب،اسم و رسم خوب،موقعیت مکانی خوب و بعضا اساتید خوب! در هر صورت برند شناخته شده ی بهشتی برای من خیلی خیلی ارزشمنده!ولی صادقانه اینو باید بگم که اساتید زیاد با دانشجو راه نمی آن و سطح علمی هم به اون بالایی !!که فکر می کردم نبود. البته این یه نظر کاملا شخصیه.

37 به بهاره : 1391/05/06

سلام.خیلی ممنونم.نه اگر که دی ال ام رو بخونی که دیگه به نظرم هیچ نیازی نیست که کاتلر و یا حتی 3 استاد رو بخونی.مشخصاتشم دقیقا همین که خودتون گفتید دیگه! دی ال ام بازاریابی.می تونید تو نت سرچ کنید شمارشون رو پیدا کنید و بگید که براتون بیارن و یا آدرس نمایندگی هاشون رو بگیرید چون همه جا ندارنش.فقط دقت کنید آخرین ویرایش باشه.

behrooz321 : 1391/05/06

با عرض سلام و ارادت. به نظر شما اگر زبان کتابهای 504 و عمومی و تخصصی اشراقی رو بخونم کافیه ؟شما به چه روشی زبان رو خوندید که درصد بالا زدید؟ لطفا راهنماییم کنید

37 به behrooz321 : 1391/05/07

سلام.برای زبان مهمترین نکته اینه که تا جایی که می تونید لغت حفظ کنید و بعد هم درک مطلب کار کنید (مهمترینشون هم درک مطلب سال های گذشته ست) کتاب اشراقی هم خوبه و خود من هم اشراقی رو خوندم.البته فقط تخصصیش رو.در مورد روش خوندن هم که فقط این بود که تقریبا هر روز زبان رو به صورت ثابت تو برنامم داشتم و لغت هایی رو هم که برام مشکل تر بودند و یا شبیه لغت دیگه ای بودند تو ذهنم،توی یه دفتر می نوشتم و مرورشون می کردم موقع خوندن درک مطلب ها هم که همون داخل کتاب و بالای هر متن لغت هایی رو که معنی شون رو نمی دونستم می نوشتم که وقتی دوباره نزدیک کنکور فقط خواستم که لغت هاشون رو مرور کنم معنی دم دستم باشه(غیر از اون کلمه هایی که خود کتاب به عنوان لغات جدید معنی شون رو نوشته)

محمد : 1391/05/07

سلام کتاب جامع کارآفرینی مال کدوم انتشاراته؟

37 به محمد : 1391/05/08

سلام .نشر کتابخانه فرهنگ.

منصور : 1391/05/14

سلام باعرض تبریک و آرزوی موفقیت در تمام مراحل زندگیت.جناب من لیسانس مدیریت دارم و میخوام ارشد 1392 کارافرینی شرکت کنم و فعلا سربازم و از ساعت چهار به بعد فرصت خوندن دارم و فلش کارتهای دی ال ام تمام منابع کارآفرینی را تهیه کردم آیا به نظر شما با این وقت که من واسه خوندن دارم میتونم رتبه بیارم .ضمنا از تیر شروع به خوندن منابع کردم.

37 به منصور : 1391/05/15

سلام.ممنونم از لطفتون. این که سرباز هستید اصلا قضیه مهمی نیست و اگر از بقیه زمانتون درست استفاده کنید حتما میتونید رتبه ی خوبی بیارید چون خود من هم که کار خاصی ندشتم چند ساعت در روز رو صرف تفریح و استراحت می کردم و همه وقتم صرف درس خوندن نمیشد. شاید شما بنا به شرایطتون فقط مجبور باشید که کمی از امور حاشیه ای و جانبیتون به طور موقت کم کنید.خیلی ها هستد که به صور مختلف شرایطشون مشابه شماست .مثل دانشجوهای ترم آخر کنکوری.

مهدیه : 1391/06/17

با سلام وقت بخیر می خواستم در صورت امکان با شما مشورت کنم،حقیقتش لیسانسم رو سال گذشته در رشته مدیریت بیمه دانشگاه علامه گرفتم و خیلی دوست داشتم که ارشدم رو بازاریابی دانشگاه تهران بخونم اولش با انگیزه ی زیاد شروع کردم،ازمون های ماهان هم ثبت نام کردم ولی وقتی دیدم از خیلی دوستام و برنامه ماهان عقب افتادم فقط یه ازمون رو دادم و به طور کلی از قبولی در امسال ناامید شدم و درس خوندن رو کنار گذاشتم که البته دو هفته اخر خیلی جدی خوندم نتیجه اینکه رتبم در مدیریت بازرگانی 1700شد و چون ریاضی رو خوب زدم در کارافرینی رتبه ی537 رو اوردم حالا هم اخرین انتخابم یعنی کارافرینی علامه(شبانه)قبول شدم ولی متاسفانه در مورد این رشته هیچ اطلاعاتی ندارم و از طرفی مطمئن نیستم سال بعد بتونم درس بخونم بازاریابی قبول شم حالا از شما خواهش دارم که راهنماییم کنید که این رشته چه بازارکاری داره وضعیتش برای ادامه تحصیل به چه صورتی هست و اصلا در مورد چی صحبت می کنه؟ ممنون

ندا : 1391/06/18

سلام شما چه گرایشی وکدوم دانشگاه قبول شدید؟

maryam : 1391/08/05

سلام الان کجا مشغول تحصیل هستید؟؟دانشگاه تهران؟ گرایشتون چیه؟

رویا ایرانی اصل : 1391/08/25

سلام و خسته نیاشید میخواستم بدونم چه فصل هایی رو برای ریاضی خونده بودین ضعیف بودین تو ریاضی یا تو جلسه نشد بزنید؟من تو درس ریاضی ضعف دارم ولی میخوام فصل های آسون رو بخونم تا ده بیست درد بتونم بزنم.کدوم فصل ها رو پیشنهاد میکنید

٣٧ : 1392/04/01

دانشگاه تهران قبول شدم

نام شما (ضروری)

ایمیل (ضروری)