شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 07 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 30,960
بازدید دیروز: 54,568
بازدید کل: 151,797,840
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 186
کاربران حاضر: 187
کدخبر: 7789 زمان ارسال: شنبه 31 تیر 1391 - 17:18 تعداد بازدید: 11328
مصاحبه سایت مدیر با ناهید نصیرزاده ونهری؛ رتبه 86 کنکور کارشناسی ارشد سال 1391 رشته کارآفرینی

سایت مدیر به روال سالهای گذشته گفتگوهایی با نفرات برتر گرایشهای مختلف رشته مدیریت ترتیب داده است. در این بخش گفتگوی سایت مدیر با خانم ناهید نصیرزاده ونهری رتبه 86 رشته کارآفرینی کنکور کارشناسی ارشد سال 1391 را می خوانید. 

ضمن تبریک به شما در ابتدا لطفا درصدهای خود در دروس مختلف کنکور و رتبه خود را بیان کنید؟
باسلام و خسته نباشید خدمت دست اندرکاران سایت خوب و ارزشمند مدیر و نیز دوستان و داوطلبان گرامی . رتبه 86 کارآفرینی.
درصدها:زبان: 24.44  تئوری: 29.33  اقتصاد: 53.33  بازاریابی: 61.67 کارآفرینی: 35
 
رشته و دانشگاه محل تحصیل شما در مقطع لیسانس چه بوده است و با چه معدلی فارغ التحصیل شده اید؟
رشته مدیریت صنعتی دانشگاه اصفهان با معدل 15.64

آیا در کلاسهای کنکور و آزمونهای آزمایشی موسسات آمادگی کنکور شرکت داشتید؟ این آزمونها و کلاسها را تا چه در موفقیت خود موثر می دانید؟ اگر در آزمونها شرکت داشتید معمولا چه رتبه ای کسب می نمودید؟
درهیچ کلاسی شرکت نکردم ، اما آزمونهای حضوری موسسه ماهان را شرکت میکردم. در کل آزمونها خوب بودند و چیزی که برای من جالب بود رتبه هایم در آزمونها  و فاصله آنها با رتبه ام درآزمون سراسری بود. به طوری که به جز دورتبه ام که تقریبا به رتبه سراسریم نزدیک بودند، بقیه نزدیک 1000 بود اما در کنکور سراسری رتبه ام 86 شد! البته نمیخوام بگم آزمونها  اعتبار نداشتند، نه اینطور نیست این فاصله رتبه من بیشتر به خاطر این بود که بیشتر از منابع اصلی و مطابق با برنامه ریزی خودم مطالعه میکردم و همیشه جلوتر از برنامه مشخص شده آزمونها بودم.

از چه زمانی شروع به مطالعه دروس نمودید و به طور متوسط روزانه چه مقدار مطالعه داشتید؟
ازمهرماه 90 شروع به مطالعه کردم با روزی متوسط 8 ساعت مفید.

کدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟
دانشگاه تهران- شهید بهشتی و علامه

کتابها و منابع پیشنهادی شما در هر یک از دروس رشته مدیریت کدامها هستند و در هر درس چه توصیه های خاصی به داوطلبان دارید؟
برای منابع بیشترمنابعی که تو سایت مدیر معرفی شده بود استفاده کردم.
تئوری: کتابهای مبانی سازمان و رفتار سازمانی دکتر رضاییان، مدیریت عمومی مهدی الوانی به همراه کتاب تست مهرداد پرچ. در مورد کتاب تست این نکته مورد متوجه قرار گیرد که تست ها همراه با پاسخ های تشریحی خوانده شوند زیرا نکات خاص و مهمی در پاسخ های تشریحی آورده شده.
زبان:زبان تخصصی آرمان اشراقی و کتاب 504
اقتصاد: کتابهای درس و تست محسن نظری. این دوکتاب به تنهایی کفایت می کند و باید دو یا سه بار مطالعه شوند.
بازاریابی: کتاب سه استاد و کتاب تست مهرداد پرچ و بهمن فروزنده
کارافرینی: مبانی کارآفرینی احمدپورو کتاب (نظریات،تعاریف،الگوها) تالیف احمدپور و مقیمی

در آزمون به چه ترتیبی به سوالات پاسخ دادید؟ به نظر شما این ترتیب تاثیری در نتیجه دارد؟
براساس اولویت بندی و ترتیبی که در دفترچه اومده. اول زبان بعد هم به ترتیب دروس دیگه. این موثره که بدونیم چطور و از کدام درس شروع کنیم درسته که زبان بیشتر وقت میبره اما یک نکته داره و اون اینکه به نظر من ذهن با آمادگی بیشتر به پاسخگویی سوالات دیگر و حل مسائل میپردازد.

به طور کلی چه توصیه هایی در خصوص نحوه مطالعه داوطلبان و آمادگی برای کنکور کارشناسی ارشد دارید؟
 توصیه ام به دوستان اینست که برنامه ریزی برای درس خواندن را زوتر شروع کنید و به هیچ وجه آن را به تاخیر نیندازید .هر روز دروس زبان و تئوری را در برنامه خود قرار دهید. پشتکارتان را زیاد کنید تا انشاالله بتوانید موفق باشید. هر روز درس بخوانید حتی شده برای یک ساعت.سعی کنید توصیه های دیگر دوستان  را نیز مورد توجه واستفاده قرار دهید.
 همچنین دوستان علاقمند به رشته کارافرینی درنظر داشته باشند اگر قصد دارند برای ارشد وارد رشته کارافرینی شوند سعی کنند قبل از ورود به این رشته، درمورد ادامه تحصیل دررشته، بازار کار و مواردی که لازم هست هر دانشجوی ارشد کارافرینی بداند اطلاعات لازم را کسب کنند . همانطور که خیلی از دوستان عزیز می دانند پذیرش دراین رشته به سختی انجام می شود و نسبت به سایر گرایش های مدیریت ظرفیت آن کمتر است. اما این به مفهوم عدم موفقیت دراین رشته نیست. بنابراین دوستان علاقمند به این رشته اگر با آگاهی کامل و شناخت وارد این رشته شوند قطعا روزی یکی از برترینها و موفق ترینهای این رشته خواهند بود.
 به دوستان خوب پشت کنکوری که تجربه بیش از یک آزمون را دارند و برای خود هدف مشخصی تعیین کرده اند اما هنوز به دلایلی نتوانستند درآن موفق باشند و به هدف خود برسند توصیه می کنم، تلاش خود را انجام دهند و دراین راه دلسردو ناامید نباشند و بدانند مطمئنا با توکل به خدا و تلاش بیشتر به هدف خود خواهند رسید. وبدانیدموفقیت پیش رفتن است، نه به نقطه ی پایان رسیدن. من  به این رشته علاقه مند بودم و سال دوم هست که در کنکور این رشته شرکت میکنم . سال گذشته با رتبه حدود 4000 تونستم مجازی تهران قبول بشم اما هدفم پذیرش در دوره روزانه به خاطر امکانات بهتر دوره های حضوری بود و نیز جهت تسهیل درامر ادامه تحصیل در مقطع دکترا  تلاش میکردم که حتما دردوره روزانه پذیرفته شوم. و خدا راشکر امسال با رتبه بهتر تونستم پذیرفته شوم و به هدفم نزدیکتر شوم.
و درنهایت با آرزوی موفقیت برای داوطلبان گرامی ارشد، توصیه می کنم که در هر رشته ای که میخواهند وارد شوند ابتدا علاقمندی خود را در نظر بگیرند و سپس اقدام به درس خواندن کنند. خیلی از افراد هستند صرفا می خواهند مدرک ارشد داشته باشند بنابراین بدون اینکه هدفی را دنبال کنند دوسال خود را در رشته ای که اطلاع زیادی درمورد آن ندارند می گذرانند و سپس تحصیل در آن رشته را بیهوده تلقی می کنند. موفقیت در هر رشته و گرایشی اصول خاصی دارد که تا فرد راه و هدف خود را مشخص ننماید نمی تواند به آن اصول دست یابد. بنابراین در درجه اول علاقمندی ، سپس انتخاب صحیح و در نهایت تصمیم برای ادامه تحصیل همراه با تلاش و پشتکار را درنظر بگیرند و در راس همه این امور به خدا توکل نمایند چرا که خدا در قران فرموده:"هیچ چیزی برای انسان نمی ماند مگر آنچه با تلاش بدست آورده". پس با توکل به خدا و تلاش و پشتکار و بر اساس برنامه ای منسجم و منظم درس خواندن را شروع کنید. بدانید که هیچ کسی به اندازه خود فرد نمی تواند در موفقیتش سهم داشته باشد پس اگر بخواهید به موفقیت برسید قطعا موفق خواهید شد. وبا اندیشه ای والا درراه علم و دانش قدم بردارید.
قدم برداشتن در جهت رسیدن به هدف، نشانی از حضور پویایی است. ولی رسیدن به آن، ایستایی و عدم تحرک را ایجاد می کند. پس چه بهتر که اگر به هدف یا اهداف خود رسیدیم، هدفی بزرگتر برگزینیم، تا در یک نقطه درجا نزنیم. سعی کنیم پیوسته هدفهای بزرگتری را انتخاب کنیم، تا زندگی مردابی را به زندگی رودخانه ای تبدیل نماییم.
باتشکر از شما دست اندرکاران سایت خوب و ارزشمند مدیر که فرصتی را برای بنده و سایر دوستان فراهم نمودید تا ذره ای ازتجربیاتمان را دراختیاردوستان خوب خود قرار دهیم. موفق و پیروز باشید
 منبع: Modir.ir

مصاحبه با سایر نفرات برتر کنکور کارشناسی ارشد سال 1391 (گرایشهای مختلف رشته مدیریت) را از اینجا ببینید

در صورتی که سوالی از خانم ناهید نصیرزاده ونهری دارید می توانید در بخش نظرات این خبر ارسال نمایید تا ایشان پاسخگوی شما باشند.


نظرات کاربران
shabnam : 1391/04/31

سلام. به خاطر موفقیتتون بهتون تبریک می گم.برای بازاریابی اگر کتاب بازاریابی پوران پژوهش و کتاب بازاریابی سه استاد و تست های بازاریابی کنکور 10 سال اخیر رو بخونم کافیه؟ از 2 کتاب کار آفرینی (تعاریف-الگوها) و کتاب جامع کارآفرینی (ویژه داوطلبان ارشد) کدوم رو توصیه میکنید؟ آیا اگر به جای کتاب کار آفرینی (تعاریف-الگوها) کتاب جامع کارآفرینی (ویژه داوطلبان ارشد) رو بخونم مشکلی نیست؟ لطفا مشخصات کامل و نام انتشارات و رنگ کتاب زبان تخصصی آرمان اشراقی رو بگید. با تشکر

محمد : 1391/04/31

ضمن تبریک فوق العاده به خاطر پشتکار عالیتون و رتبه خوبتون امیدوارم در تمام مراحل زندگیتون از جمله دکتری هم همینطور موفق باشید...

ziba : 1391/04/31

با سلام .تبریک میگم بخاطر موفقیت و همچنین پشتکارتون.ممنونم از اینکه اطلاعاتتون و در اختیار ما قرار میدید.

ندا : 1391/04/31

سلام دوست عزیزم امیدوارم همیشه موفق باشی

ناهید نصیرزاده : 1391/04/31

سلام شبنم جان. ممنونم...درمورد بازاریابی منابعی که گفتید خوبه( البته کتاب پوران پژوهش را نمیدونم چون ندیدم و اطلاعی از محتواش ندارم) به اضافه کتاب درس و تست کارشناسی ارشد بهمن فروزنده ومهرداد پرچ که واقعا کتاب عالی هستش این کتاب تستهای 5 سال قبل را داره. تستهای 10 سال قبل خوبه اما اگه وقت ندارید 5 سال کفایت میکند. امسال بازاریابی عالی بود فقط بگم منابعی را که خود من معرفی کردم در حد یه بار مطالعه خونده بودم و زیاد براش وقت نذاشتم اما شما بیشتر بخونید. کنکور هرسال مثل هم نیست درسایی که یه سال سختند مطمئنا سال بعد راحتتر داده میشند وبالعکس. درمورد کارافرینی از توی کتاب تعاریف و نظریه ها تقریبا 4 تا سوال شایدم بیشتر اومده بود بخونید خوبه. اما کتاب جامع را حتما تهیه کنید من خیلی دنبال این کتاب بودم اما متاسفانه نتونستم بهش دسترسی پیدا کنم.کتاب مبانی را هم که اصلا ازش نگذرید.. امسال کارافرینی سخت بود اگه کارنامه دوستان دیگه را تو همین سایت ببینی افرادی که کارافرینی زدند بالاترین درصد 56 بوده و میانگین درصد ها تقریبا حول 40 بود. البته شاید افراد با درصد های بهتر هم باشند اما درکل یکی از دروس سخت امسال برا رشته کارافرینی بعد از تئوری و زبان خود درس کارافرینی بود. درمورد زبان اسم کتاب: "کتاب زبان تخصصی مدیریت" حاوی متون تخصصی مدیریت و سوالات درک مطلب به رنگ سرمه ای و یه کادر قرمز رنگ هم بالای کتابه که اسم کتاب توی این کادر نوشته شده انتشارات نگاه دانش.نزدیک 700 صفحه . کتابی که بدون ترجمه هست سرمه ای رنگه اما صفحاتش کمتره...موفق و پیروز باشید

ناهید نصیرزاده : 1391/05/01

سلام شبنم جان. ممنونم...درمورد بازاریابی منابعی که گفتید خوبه( البته کتاب پوران پژوهش را نمیدونم چون ندیدم و اطلاعی از محتواش ندارم) به اضافه کتاب درس و تست کارشناسی ارشد بهمن فروزنده ومهرداد پرچ که واقعا کتاب عالی هستش این کتاب تستهای 5 سال قبل را داره. تستهای 10 سال قبل خوبه اما اگه وقت ندارید 5 سال کفایت میکند. امسال بازاریابی عالی بود فقط بگم منابعی را که خود من معرفی کردم در حد یه بار مطالعه خونده بودم و زیاد براش وقت نذاشتم اما شما بیشتر بخونید. کنکور هرسال مثل هم نیست درسایی که یه سال سختند مطمئنا سال بعد راحتتر داده میشند وبالعکس. درمورد کارافرینی از توی کتاب تعاریف و نظریه ها تقریبا 4 تا سوال شایدم بیشتر اومده بود بخونید خوبه. اما کتاب جامع را حتما تهیه کنید من خیلی دنبال این کتاب بودم اما متاسفانه نتونستم بهش دسترسی پیدا کنم.کتاب مبانی را هم که اصلا ازش نگذرید.. امسال کارافرینی سخت بود اگه کارنامه دوستان دیگه را تو همین سایت ببینی افرادی که کارافرینی زدند بالاترین درصد 56 بوده و میانگین درصد ها تقریبا حول 40 بود. البته شاید افراد با درصد های بهتر هم باشند اما درکل یکی از دروس سخت امسال برا رشته کارافرینی بعد از تئوری و زبان خود درس کارافرینی بود. درمورد زبان اسم کتاب: "کتاب زبان تخصصی مدیریت" حاوی متون تخصصی مدیریت و سوالات درک مطلب به رنگ سرمه ای و یه کادر قرمز رنگ هم بالای کتابه که اسم کتاب توی این کادر نوشته شده انتشارات نگاه دانش.نزدیک 700 صفحه . کتابی که بدون ترجمه هست سرمه ای رنگه اما صفحاتش کمتره...موفق و پیروز باشید

ناهید نصیرزاده به محمد،ziba وندا : 1391/05/01

از لطف و محبت شما بزرگواران ممنون و سپاسگزارم.امیدوارم درهمه ی مراحل زتدگی پایدار و سربلند باشید

shabnam : 1391/05/01

از توضیحاتی که دادید بسیار ممنونم. موفق باشید.

ناهید نصیرزاده به شبنم : 1391/05/03

خواهش میکنم..موفق وپیروزباشید

بهاره : 1391/05/03

سلام. من خودم کتاب زبان تخصصی مقدماتی (ونوس) و کتاب زبان تخصصی (علی اکبر افجه - حسین منتی) رو دارم. که کتاب زبان (اقجه - منتی) نمونه سولات کنکور سالهای قبل و لغات تخصصی و همچنین روش جواب دادن به سولات درک مطلب رو داره. وکتاب زبان (ونوس) هم فقط متن های تخصصی در زمینه مدیریت داره .به نظر شما همین 2 کتاب کافیه؟ یا اینکه علاوه بر این دو کتاب که خودم دارم کتاب اشراقی رو هم تهیه کنم و بخونم؟ موفق باشید

الهام : 1391/05/03

باسلام.درابتدا به شما تبریک میگم.منم امسال در کارافرینی 84شدم.به نظر شما بهترین گرایش رشته کارافرینی کدوم هست؟بااین رتبه میتونم دانشگاه تهران قبول بشم؟

behrooz321 : 1391/05/04

با سلام و تبریک. من زیاد دچار بی تمر کزی می شوم به نظر شما موقع درس چه طور با تمر کز بخوانم. اگر شما دچار این مشگل می شدید چه می کردید؟ لطفا راهنماییم کنید. وایا شما در یک روز چند تا درس می خوندیدیا یک کتاب رو؟ با تشکر

ناهید نصیرزاده به بهاره : 1391/05/04

سلام بهاره جان.منم کتاب ونوس را داشتم اما برا کنکور نخوندمش.. همین طور که میدونید، سالهای قبل،رویکرد کنکور مبتنی برزبان تخصصی مدیریت بود و شاید چنین کتابهایی مناسب بودند چون این کتاب بیشتر برای کسانی هستش که با بحثهای تخصصی مدیریت آشنا نیستند .یه جورایی بگم متنهایی که تو کتابای تئوری میخونید، اینجا به زبان انگلیسی یاد میگیری.پس اگه توزمینه زبان تخصصی مدیریت تجربه نداشتید یا درسی را پاس نکردید،خوب عملا براتون مفیده اما اگه با چنین بحثهایی آشنا هستید برید سراغ منابع دیگه.چون چندسالی هست کنکور زبانش تخصصی مدیریت نیست .کتاب زبان تخصصی افجه راازش اطلاعی ندارم اما با توجه به اطلاعاتی که خودتون دادید،میتونید کتاب آرمان اشراقی راببینید و باکتاب افجه مقایسه کنید، ببینید چقد همپوشانی داره اگه مطالبش بهم نزدیکندنخریدش و همون کتاب افجه رااستفاده کنید. بهتره ازدوستانی هم که با کتاب افجه آشنا هستندکمک بگیری...خیر،برازبان اگه بخواهید درصد خوبی داشته باشید 2 کتاب کافی نیست..به نظرم یه کتاب برالغات تخصصی تهیه کنید خودمن 504 را تهیه کردم. ببین دوستانی که زبانشونو درصد بالا زدندن،ازچه منابعی استفاده کردند حتما ازشون کمک بگیر..دوتا منبع هم بهتون معرفی میکنم که یه سری از دوستان نتیجه گرفتند اما خودمن ازشون استفاده نکردم،جزوه هها یا کتاب ناصرزاده و لغات تخصصی و متون ودرک مطلب(ونوس وپرچ)..درنهایتا باآرزوی موفقیت برای شما دوست عزیز ازتون میخواهم حتما قبل ازتهیه منابع درسی، نظرات دیگر دوستان را نیز مورداستفاده قرار دهید...

ناهید نصیرزاده به الهام : 1391/05/04

باسلام خدمت شما الهام جان..من هم متقابلا قبولی شما را بهتون تبریک میگم..به نظرم بستگی به علاقه فرد داره. تاجایی هم که اطلاع دارم گرایش ها فرق چندانی باهم ندارند..رتبه منم نزدیک رتبه شماست.تورتبه های سال قبل با رتبه های بالای 100 هم دانشگاه تهران را آوردند..اما با توجه به کاهش ظرفیت ها ونیزهمپوشانی گرایش ها باهم ،باید تا اعلام نتایج منتظر بمانیم..توکل به خدا، هرچه او صلاح بداند.. موفق و پیروز باشید

الهام : 1391/05/05

دوست عزیزم ممنون از پاسختان امیدوارم شماهم همیشه پیروزوسربلند باشید.

بهاره : 1391/05/05

با توجه به اینکه گفتید متون کتاب مقدماتی ونوس کاملا تخصصی است ولی در سالهای اخیر سوالات زبان تخصصی کنکور آنچنان هم تخصصی نیست می خواستم بپرسم که متون زبان تخصصی اشراقی هم مانند کتاب مقدماتی ونوس کاملا تخصصی است یا اینکه همانند زبان تخصصی کنکور سالهای اخیر است و خیلی هم تخصصی نیست؟ بسیار ممنون از پاسخگویی دقیقتون

ناهید نصیرزاده به behrooz321 : 1391/05/05

باسلام خدمت شما.ممنونم...درمورد عدم تمرکز باید بگم خودمن هم دراابتدا بااین مشکل روبرو بودم اما با توکل به خدا، یاری خانواده، تلاش خودم و با درنظر گرفتن اینکه واقعا رسیدن به هدفم تعیین کننده خیلی ازموقعیت های مهم زندگیم است، خدا را شکر تونستم با این مسئله کنار بیام.شماهم نگران نباشید ، اول ازهمه به خدا توکل کنید و همه چیز را بسپارید دست او..واقعا کارسازه.. شما وقتی متعهد می شوید کاری را انجام بدهید دست های پنهان هم به شما کمک می کنند پس بدونید با توکل به خدا و تلاش خودتان، انشاالله به موفقیت خواهید رسید.درادامه سعی کردم مختصر تجربه ای که دراین راه داشتم را دراختیارتان قراردهم. امیدوارم مورد استفاده واقع گردد. به نظر من چند تا موضوع مهم هست که باید روش فکر کنید1- درنظر گرفتن وضعیت فعلی 2- هدفگذاری 3- به چالش انداختن خود وکنکور 4- جایگاه و محیط مطالعه 5- درنظر گرفتن زمان. 1- اول وضعیت فعلی تون رابررسی کنید.آیا موضوع خاصی هست که باعث برهم خوردن تمرکزتون میشه؟؟؟ اگه هست ببینید چطورمیتونید تو مدت زمان کم موضوع را حل کنید.گاهی توزندگی با یه سوء تفاهم های کوچکی برخورد میکنیم که راحت با صحبت ورفتار مناسب قابل حلند اما چون نسبت به موضوع بی اعتنا بودیم ازیه کاه برا خودمون کوه ساختیم.اینطور مسائل را میشه حل کرد اما اگه مسئله پیچیده تربود، بهتر ه به مدت حداقل5 ماه کنارگذاشته بشه .اصلا به موضوع فکر نکنید و بیخیال مسئله بشید چون اگه بخواهید غیرازارشد روموضوعات دیگه هم تمرکز کنید مطمئن باشید به هیچ وجه نمیتونید تو هیچ کدوم نتیجه دلخواهتون را بگیرید.. 2- هدفگذاری: دنبال یه هدف خوب وباارزش باشید و برا رسیدن به هدفتون تلاش کنید.هرچه هدفتون باارزشتر باشه و بیشتر بهش علاقه داشته باشید انگیزه تان و درنتیجه تمرکزتان برای رسیدن به هدف بیشتر خواهد بود. فکر کنید هدفی را که میخواهید بدست آورید ارزشش خیلی بیشتر از چیزهایی است که درقبال آن میخواهید ازدست دهید.. ریسک نکنید و اولین قدم درراه رسیدن به هدف را بردارید.بدونید طولانی ترین ودرعین حال نتیجه بخش ترین سفرها با اولین قدم آغاز میشه، پس هرچه زوتر تصمیمتان را بگیرید وذهنتون را درگیرمسیری کنید که وارد آن شدید. و با اطمینان ازاینکه هدف شما به نوعی به آینده شغلی و زندگیتان جهت میدهد و دراین میان درس خواندن بهترین راه ممکن برای دستیابی به هدف وخواسته هایتان درزندگی است، تلاشتان را آغاز کنید3- خودتون را به چالش بندازید ازکنکور براخودتون یه سد بسازید که مانع رسیدن به هدفتون شده..البته نه اونقدر که دچار استرس بشید و هرچه درس میخونید ازیادتون بره،نه! تاحدی که فقط افکار مزاحم ازذهنتان دور شوندو بعد از یه مدتی دوباره به روال عادی برگردید و با خیال راحت درس بخونید4- اگر جایی هست که آرامش شما را برهم میزند و موضوعاتی را برای شما تداعی میکند که ذهنتان را از درس دور میسازد بهتر است درآن محیط ها قرار نگیرید..جایی را اتخاب کنید که به شما آرامش میدهد میتونه کتابخانه و یا خانه باشد.محیط درسی شما به دور از تجملات و سرو صداهای مزاحم باشه بهتراست. سعی کنید گوشی موبایلتون ازخودتون دورکنید.به دیگران با اعلام اینکه داوطلب کنکور ارشد هستید رفت وآمدهاتون کمتر کنید تا اینطوری بقیه هم درجریان باشند و توقع چندانی ازشما نداشته باشند و رفتارتان موجب ناراحتی دیگران نشود.5- تو دوران کنکورارشد این موضوع دستت میاد که زمان خیلی زود میگذره. وافرادی موفق هستند که از لحظه لحظه فرصتهاشون نهایت استفاده رامیبرندو طوری درس میخونند که درنهایت راضی و خوشحال هستند و دیگه به نتیجه فکر نمیکنند بلکه مهم براشون تلاش وپشتکارشان درمدت زمان کنکور هست که انجام دادند. پیروز نشدن را می توان پذیرفت ولی کوشش نکردن پذیرفتنی نیست... اگه خیلی جدی هم بخواهید شروع کنید قطعا از اول مهرماه خواهد بود پس بدونیدشما 5 ماه بیشتر برای درس خوندن وقت ندارید که باید همه فکرتون و تمرکزتان را بر روی درس خوندن قرار دهید. واین زمان طلایی را با افکار بیهوده و مزاحم راحت ازدست ندهید.. هرروز سعی کنید همه فکرتون را مشغول درس خوندن کنید چون آدما بیشتر فکرشون روچیزی متمرکز میشه که بیشتر بهش فکر میکنند بخصوص روزهای نزدیک کنکور.اگر امکان شرکت درآزمونهای یک موسسه که دارای بیشترین جامعه آماریست براتون فراهمه، حتما شرکت کنید، اینطوری بادیدن یه سری ازرقیباتون علاوه برافزایش انگیزه ،بیشتر به دنیای درس نزدیک واز افکارمزاحم دورمیشوید. هرشب با این فکر که حتما تویه دانشگاه خوب با یه رتبه عالی قبول میشید بخوابید وصبح برارسیدن به آن افکار بیشتر تلاش کنید. بدونید کنکور یه نوع آمادگی برای زندگی آینده است که باید بتونید با همه ناسازگاریهاش کنار بیایید و تو این مسیرکسی برنده است که بتواند برمشکلات غلبه کندو خود را تا حد امکان با تغییرات موجود وفق دهد. وبرای کسب این آمادگی و رسیدن به موفقیت نهایی باز هم تاکید میکنم همه چیز را بسپارید به خدا.. و این یعنی همان موفقیت نهایی انشاالله. سخت نیست فقط کافی است بخواهید تا موفقیت شوید ان وقت است که خودتان به " جمله خواستن، تونستن است" عینیت می بخشید وایمان پیدا میکنید..ببخشید مطلب زیاد شد، با امید موفقیت برای شما و همه داوطلبان گرامی.

ناهید نصیرزاده به behrooz321 : 1391/05/05

درمورد نحوه مطالعه دروس اگرمنظورتان از درس مثلا فقط درس تئوری است خب باید خدمتتان عرض کنم که خیر،من دربرنامه روزانه خودم هرروز 4 درس (مثلا تئوری، اقتصاد،کارآفرینی وزبان) قرارمیدادم.و دروس حفظی و حل کردنی را یکی درمیان میگذاشتم.بعداز ظهرها دروس حل کردنی قرا دهید بهتر است. هرروز تو برنامه ام تئوری و زبان بودند. تئوری صبح ها و زبان شبها. بقیه دروس یک روز درمیان تو برنامه ام قرار داشتند. اما اگر منظورتون اینه که برا یه درسی که باید براش چندتا کتاب بخونیم و چندتا منبع برایش معرفی میشه مثل درس تئوری یابازاریابی یا هردرس دیگه،چطوری مطالعه میکردم بهتره بگم این درس را به این صورت میخوندم که اول با یک کتاب مثلا مبانی سازمان رضاییان شروع کردم و فصلهایی که با کتاب الوانی همپوشانی داشت با هم مطالعه میکردم و پس از آن سراغ منبع دیگه می رفتم اما بعد یه مدت زمان،کتابی که تموم شده بود را مرور میکردم. اینطور نبود که همزمان کتاب مبانی سازمان رضاییان، رفتار سازمانی رضاییان و کتاب مدیریت عمومی الوانی را هر سه باهم شروع کنم..این به نظرمن اشتباه است و فردی که این روند را پیش میگیرد ممکن است در درک مطالب با مشکل مواجه شود..امیدوارم پاسختان را دریافت کرده باشید درهرحال از نظرات دیگر دوستان نیز استفاده فرمایید.با آرزوی موفقیت برای شما امیدوارم با برنامه ای خوب و منسجم بتوانید در راه هدفتان محکم و استوار گام بردارید . موفق و پیروز باشید..

ناهید نصیرزاده به الهام : 1391/05/05

خواهش میکنم..به امید موفقیت شما دوست عزیز

بهاره : 1391/05/05

با توجه به اینکه گفتید متون کتاب مقدماتی ونوس کاملا تخصصی است ولی در سال های اخیر سوالات زبان تخصصی کنکور زیاد هم تخصصی نیستند می خواستم بپرسم که متون زبان تخصصی اشراقی هم مانند کتاب مقدماتی ونوس کاملا تخصصی است یا اینکه همانند زبان تخصصی کنکور سال های اخیر است و زیاد هم تخصصی نیست؟ بسیار ممنون از توضیحات دقیقتون

behrooz321 : 1391/05/06

واقعا از راهنمایی خوبتون ممنونم.

ناهید نصیرزاده به بهاره : 1391/05/06

سلام،بله،در کتاب اشراقی متون تخصصی مدیریت آورده شده که نسبت به متون تخصصی کتاب ونوس حجمش کمتره و راحتتر خونده میشه.سوالات سال قبل را هم داره.و تقریبا با نمونه سوالات آشنا میشید.به نظرم کتاب آرمان اشراقی مناسبتر باشه بخونیدش.نظر بقیه دوستان را هم که بخونید متوجه میشید اونها هم این کتاب را جزء منبع درسی خود قرار دادند...خواهش میکنم.موفق و وپیروز باشید

ناهید نصیرزاده به behrooz321 : 1391/05/06

خواهش میکنم..موفق و پیروز باشید

بهاره : 1391/05/06

خیلی ممنون

بهناز : 1391/05/08

سلام .ایا این کتاب تافل بارون کتاب اصلی با جیبیش هیچ فرقی نداره؟ و شما کدو م رو توصیه می کنید و خوندید؟ اسم ناشرش چیه؟ ایا شما برای زبان جعبه لایتنر استفاده کردید؟

ناهید نصیرزاده به بهناز : 1391/05/08

باسلام خدمت شما.درمورد کتاب بارون اطلاعی ندارم وازجعبه لایتنر هم استفاده نکردم.درمورد زبان کتاب آرمان اشراقی را استفاده کردم ونسبت به حجمی که ازش خوندم هم جواب گرفتم.موفق باشید

behnam : 1391/05/10

با سلام .ببخشید من روش درست یادداشت برداری رو بلد نیستم میشه توضیح بدید ؟ و ایا مثلا ایا از یک کتاب500 صفحه ای چند صفحه یادداشت بردارم و یادداشت های هر کتابی رو تو یک دفتر جدا بنویسم؟

ناهید نصیرزاده به behnam : 1391/05/12

باسلام خدمت شما. وقتی متنی را مطالعه میکنید یا فصلی را میخونید پس از پایان باید نکات مهم کلیدی را یادداشت کنید.نمیشه روصفحات کتاب بگید چون این کتاب 500 صفحه داره پس باید اینقدر مطلب داشته باشه....چون دید هرکسی نسبت به مطالب و همچنین درک افراد از مفاهیم متفاوت هست.بنابراین هرکسی به نسبت مفهوم و برداشتی که دارد نکاتی را یادداشت میکند. ازطرفی ممکنه یه متن یا یه جمله براشما درحد نکته مهمی باشه اما برا دیگری مهم نباشد! من خودم بیشتر داخل کتاب نکته برداری میکردم وبالای شکل یا نموداری که مهم بود توضیحاتی را به عنوان خلاصه برداشت، یادداشت میکردم.به نظرم شما هم، برداشت خودتون را از متن داخل کتاب درجای مناسب بنویسید تا هنگام مرور و مطالعه مجدد،با خواندن آن نکات بهتر بتونید مطلب را متوجه شویدو جهت یادآوری مطلب راحتتر باشد و دسترسی به آن آسانتر...یا میتونیدتودفترچه ای جدا، مطالب یا مثلا فرمول خاصی را که میدونید مهمند رایادداشت کنید و دردور بعدی یا مرور ازآن نکات استفاده کنید که این کار را برای هر درس به صورت مجزا انجام دهید....موفق و پیروز باشید

بهناز از مشهد : 1391/05/14

با سلام. ایا شما خودتون برنامه ریزی برای درس خوندن می کردید یا مشاور ؟چون من هر وقت بر نامه ریزی کردم نتونستم عمل کنم. مثلا گفتم فردا هر درس رو 2 ساعت و از ساعت چند تا چند بخونم و نتونستم؟ لطفا راهنماییم کنید.

z28 : 1391/05/14

سلام. ریاضی رو چند زدی؟

ناهید نصیرزاده به z28 : 1391/05/15

سلام، ریاضی چون وقت نداشتم نخوندم و سفید گذاشتم.

ناهید نصیرزاده به بهنازازمشهد : 1391/05/15

باسلام.طبق برنامه ریزی خودم درس میخوندم. به نظرم هرکسی نسبت به مدت زمانی که دراختیار داره و با توجه به شرایط و موقعیتهایی که درآن قرار گرفته بهتر میتواند برای خودش برنامه ریزی کند.البته اینکه بخواهید دقیقا مطابق با برنامه پیش بروید کمی دورازانتظار هست بخصوص درماه اول درس خواندن.اما اگه برای رسیدن به هدفتان مصمم باشید و اراده و پشتکار خوبی داشته باشید مطمئناً میتونید موفق بشید.سعی کنید تو برنامه ریزیتون یه وقتایی را بر استراحت قرار بدید بعد اگه نرسیدید درسها را تو زمان خودش بخونید از وقتای استراحتتان استفاده کنید.خود من هم برخی مواقع میشد که طبق برنامه ام درس نمیخوندم اما شده بود روزی یک ساعت درس را بخونم،میخوندم . نهایتا اگه دیدید نمیتونید مطابق با برنامه پیش بروید میتونید درآزمونهای آزمایشی یک موسسه که دارای بیشترین جامعه آماری هست شرکت کنید و مطابق با سرفصل ها درس بخونید. اما بدانید نهایتا این خودتون هستید که میتوانید با داشتن برنامه ای منسجم و مناسب و اراده و پشتکاری قوی موفقیتتان را حتمی کنید...موفق و پیروز باشید

ناهید نصیرزاده به بهاره : 1391/05/15

خواهش میکنم..انجام وظیفه بود..

ali32 : 1391/05/16

با سلام من میخوام در 6 مرحله ازمون ازمایشی سازمان سنجش شرکت کنم به نظر شما خوبه؟ چون شنیدم میانگین شرکت کندگان تو این رشته در هر ازمون 300 نفره؟ تعداد شرکت کنندگان ماهان چند نفره؟شما کدوم رو توصیه میکنید؟

ناهید نصیرزاده به ali32 : 1391/05/17

باسلام خدمت شما.درکل شرکت درآزمونهای آزمایشی به عنوان معیاری جهت ارزیابی عملکردتان خوبه.من چون خودم آزمونهای ماهان را شرکت میکردم و ازش راضی بودم به شما نیز موسسه ماهان را توصیه میکنم.جامعه آماری بالایی هم داشت.درمورد تعداد شرکت کنندگان و جامعه آماری این موسسه میتونید از خود موسسه اطلاعات بهتر وبیشتری را بدست آورید.باز هم انتخاب با خودتان..موفق و پیروز باشید

بنفشه : 1391/05/25

سلام من کتاب مبانی کارآفرینی و کتاب جامع کارآفرینی را تهیه کرده ام و می خواهم یکی از 2 کتاب کارآفرینی ماهان و یا کتاب کارآفرینی (تعاریف-الگوها) را هم تهیه کنم. با توجه به اینکه شما هر دوی این کتابها را خونده اید به نظر شما کدام یک از این دو کتاب را تهیه کنم؟ مطالبی مانند: کار آفرینی خانوادگی- کارآفرینی اینترنتی- کارآفرینی اجتماعی-کارآفرینی در سازمان- خلاقیت و نوآوری در کسب و کار در کتاب ماهان وجود دارد یا در کتاب کارآفرینی( تعاریف-الگوها)

ناهید نصیرزاده به بنفشه : 1391/05/26

سلام،من از کتابهای ماهان استفاده نکردم ، تنها درآزمونهای آزمایشی آن شرکت کردم.کتاب تعاریف و نظریه ها کتاب خوبی هست منتهی درک مطالبش نسبت به دوکتاب دیگه ای که شما دارید نیاز به زمان بیشتری دارد چون بیشتر مربوط به نظریات دوره های قبل تا الان هست .دوبحث کارافرینی در سازمان و خلاقیت را پوشش میدهد..موفق باشید

مهناز از تهران : 1391/05/30

با سلام موفقیتتون رو تبریک می گم و براتون از خدای مهربون آرزوی توفیق روز آفزون دارم از طرز کلامتون واقعا لذت بردم و احساس کردم که واقعا لیاقت قبولی در این رتبه رو داشتید و حرفاتون به دل نشست و آرامش بخش بود من در کنکور ارشد 91 رشته مدیریت کارآفرینی در حالی که دانشجوی ترم 7 اقتصاد در دانشگاه علامه طباطبایی بودم شرکت کردم ولی متاسفانه زیاد نتونستم درس بخونم (کلا شاید یه ماه ونیم درس خوندم)چون یه نی نی کوچولو تو راه داشتم رتبه ام هم 1200 شد کارآفرینی رو 27 ،اقتصاد 50 ،بازاریابی 39،ریاضی 15درصد زدم همسرم هم هم رشته ای شماست منتها داره برا دکترای کارآفرینی امتحان می ده برام برنامه ریزی کرده که با وجود پسر کوچولوی نوزادمون دوباره بتونم برا کنکوربخونم واقعا لطف می کنید نظرتون رو درباره برنامه ام ونقاط ضعفش بگید.1-زبان رو کلا کنار گذاشتم که نزنم -2-ریاضی رنجبران بخونم -3-آمار طورانی بخونم-3-بازاریابی پارسه +کتاب خلاصه تست کاتلر( فروزنده و پرچ )رو بخونم(البته پارسال فقط پارسه رو خونده بودم) 4-تیوری مدیریت پارسه رو بخونم-5-اقتصاد خرد و کلان مجسن نظری رو بخونم.6-کارآفرینی هم مبانی کارآفرینی احمد پور و مقیمی (پارسال فقط همین کتاب رو خوندم)،تست کتاب خانه فرهنگ ،کتاب تعاریف الگوها و نظریه های احمد پور داریانی.انشالله برنامه ام اینه که تا 23 شهریور بخش قابل توجهی از مطالب رو بخونم از 23 شهریور احتمالا تا 15 آبان وقفه در درس خوندنم پیش میاد چون پسر کوچولم به دنیا میاد و انشالله از 15 آبان که تقریبا 2 ماهه شده و زندگی به روال عادی برگشته دوباره جدی شروع کنم .معدل هم 16.50 است راستش یه مقدار شرایطم با بقیه فرق می کنه ولی با توکل به خدا سعی ام رو می کنم .اگه منو از راهنمایی هاتون بهره مند کنید کمال قدردانی و سپاس رو دارم .عذرخواهم که مصدع اوقاتتون شدم

ناهید نصیرزاده به مهناز از تهران : 1391/05/30

با سلام خدمت شما ،ممنون ازتبریکتون و از لطف و محبتتون نسبت به اینجانب سپاسگزارم... من هم به شما تبریک میگم که با وجود شرایطی که دارید مصمم هستید به هدفتون برسید و امیدوارم با توکل به خدا و تلاش و پشتکارتان به موفقیت دلخواهتان دست یابید...برنامتون با توجه به شرایطی که دارید خوب و مناسبه و من هم سعی میکنم نظر خودم را بگم واگر تونستید تغییرات جزئی را درآن اعمال فرمایید. هرچند همسرتون نیز به عنوان یک فرد موفق در این رشته نیز بهتر میتوانند راهنماییتان کنند.. به نظرم زبان را به هیچ وجه از برنامتون حذف نکنید.درس زبان و ریاضی هردو از درس های رتبه سازند بخصوص زبان..با توجه رشته تان که اقتصاد هست قطعا در ریاضی قوی هستید بنابراین زبان 10 درصد هم شده بزنید خیلی دررتبتون تاثیر داره اما حذفش نکنید..آمار اگر منظورتون کتاب پارسه باشه کافی و مناسبه هرچند خودمن این درس را سفید گذاشتم..درمورد تئوری منابعتون خیلی کمه.بهتره کتابهای دکتررضاییان (بخصوص مبانی سازمان و رفتار سازمانی ) راتهیه کنید و برا تست هم کتاب پرچ را مطالعه کنید. من پارسال تئوری را فقط با یکبار مطالعه پرچ 57 درصد زدم اما امسال خیلی سختتر بود و علاوه بر کتاب پرچ سه منبع دیگه را هم خونده بودم!! برای بازاریابی منابع دیگه هم معرفی شدند منتهی با توجه به محدود بودن زمانتون به نظر میرسه منابعی که گفتید مباحث کنکور را پوشش دهند و تو کتاب تست پرچ حتما آزمونهای سال های گذشته همراه با پاسخ تشریحی را بخونید...اقتصاد و کارافرینی کتابهایی که دارید کفایت میکنند .. باتوجه به شرایطی که دارید بهتره دروس حل کردنی را تا قبل از 23 شهریور بیشتر مطالعه کنید و از اواسط آبان روی دروس حفظی بیشتر تمرکز کنید...روی درس های رتبه ساز و با ضریب 3 که ریاضی ، زبان و کارافرینی هستند بیشتر وقت بزارید...شما چند تا نقطه قوت دارید: یکی معدلتونه که به نظرمن خوبه و اگه نمره علمیتون بالا باشه درصد موثر براتون بالای 17 حساب میشه، یکی دیگه هم در درس اقتصاد چون رشته اقتصاد هستید درصد بالایی میتونید بزنید و همینطور ریاضی را و نوع دانشگاهی که فارغ التحصیل شدید نیز در رتبتون موثر هست..البته اینا را نمیگم که دلخوش باشید و کمتر تلاش کنید میخوام بگم انشاالله اگه تلاش کنید این مواردی که گفتم نیز کمکتون میکنند تا بتونید رتبه خوبی کسب کنید..بنابراین تلاشتون را انجام بدید و بدونید اگه بخواهید قطعاً موفق خواهید بود. از تجربیات دیگر دوستان نیز استفاده کنید اما سعی نکنید حتما از شیوه و روش من یا دیگران استفاده کنید چون هرکسی برای درس خوندن روش مخصوص خودشو داره که حتما برای دیگران قابل اجرا نیست اما از راهکارهایی که دادند درصورت نیاز استفاده کنید...قطعا با هدفی که درپیش دارید و با توکل به خدا و اراده و عزم راسخی که دارید میتونید از پسش بربیایید و درنهایت نتیجه مطلوبی را کسب نمایید.براتون آرزوی موفقیت درزندگی و نیز مراتب تحصیل را دارم.از خداوند متعال سلامتی و سعادتمندی را براتون آرزومندم.به امید موفقیت شما دوست عزیز...

شهزاد : 1391/06/01

با سلام لطف می کنید در مورد آینده شغلی رشته کارآفرینی و خود رشته کمی توضیح بدهید با تشکر

مهناز از تهران : 1391/06/02

سلام.....از راهنمایی های خوبتون ممنونم .برای درس زبان کدوم منبع رو بخونم که باتوجه به وقت کمی که دارم بتونم حداقل چند سوال رو بزنم .اگه زحمتی نیست درمورد نحوه خوندن این درس هم برام بگید که تو برنامه ام چه جوری بزارم که مطالب رو فراموش نکنم . و اینکه شما درس ها ی مختلف رو که می خوندید برنامه مرور کردنتون چه جوری بود که مطالب رو فراموش نکنید .مثلا یه کتاب رو می خوندید تا تموم بشه بعد مجددا از اول شروع می کردید یا نه در طی خوندن مباحث جدید کتاب ،مطالب فبلی رو هم مرور می کردید.به چه صورت... مجددا از وقتی که برام گذاشتید نهایت سپاس گذاری رو دارم.

ناهید نصیرزاده به شهزاد : 1391/06/03

یاسلام خدمت شما،درمورد آینده شغلی کارافرینی با توجه به گستردگی و تنوع فعالیتها و زمینه های کاری این رشته میتوان گفت فارغ التحصیلان کارافرینی میتوانند در سه زمینه فعالیت کنند:1- تدریس در این رشته 2- به عنوان کارشناس و مشاوران سازمانها در امرکارافرینی ونیزمدیران موسسات3- راه اندازی کسب و کار... هرچند اینطور به نظر میرسد که اکثر افرادی که وارد این رشته میشوند بیشتر به دنبال راه اندازی کسب وکار و تجاری سازی ایده های خود در زمینه های مختلف هستند . برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه شغلی این رشته بهتر است با فارغ التحصیلان این رشته تعاملی داشته باشید و یا سایتهایی که دراین زمینه خدماتی را ارائه میدهند..من خودم هنوز وارد این رشته نشدم تا بهتر بتونم با اطلاعات و دانش این رشته چه تئوری و چه مهارتهای عملی مورد نیاز آشنا باشم اما با وجود اطلاعات که ازاین رشته دارم که طی دوره های کارآفرینی بدست آوردم، مطمئنم هرکسی با علاقه و هدف مشخصی وارد این رشته شود قطعا با تلاش میتونه به اهداف مورد نظرخود برسد چه درزمینه تدریس، چه راه اندازی کسب و کار و ...را جع به خود رشته کارآفرینی سایت مدیر اطلاعاتی دراین زمینه دارد که بهتراست به بخش کارشناسی ارشد اطلاعات رشته مدیریت کارآفرینی مراجعه فرمایید...موفق و پیروز باشید

ناهید نصیرزاده به مهناز از تهران : 1391/06/03

سلام،خواهش میکنم... واسه زبان بیشتر تمرکزتون روی مطالب تخصصی باشه تا عمومی، و برای اینکار هم به نظرم کتاب زبان تخصصی آرمان اشراقی که شامل تستهای سال گذشته است را اگه بخونید میتونید خوب تست بزنید. زبان هرشب یک متن بخونید و قبل از خواب هم لغات جدید را بخونید تا تو ذهنتون بمونه و صبح زود هم واسه مرور لغات بزارید.از تجربیات رتبه های برتر ی که زبان را خوب زدند استفاده کنید...من در هفته دو روز آخر را به مرور مطالب خونده شده اختصاص میدادم و در طی خواندن مباحث جدید کتاب ،مطالب قبلی رو هم مرور می کردم و به این صورت نبود که کتاب تموم بشه بعد مرور کنم! از دی ماه هم یه مرور کلی روی همه درسها داشتم...امیدوارم با توجه به زمانی که دارید بتونید تلاشتونو انجام دهید و درآخر نتیجه خوبی را بدست آورید..موفق و پیروز باشید

مهدیه : 1391/06/17

با سلام وقت بخیر می خواستم در صورت امکان با شما مشورت کنم،حقیقتش لیسانسم رو سال گذشته در رشته مدیریت بیمه دانشگاه علامه گرفتم و خیلی دوست داشتم که ارشدم رو بازاریابی دانشگاه تهران بخونم اولش با انگیزه ی زیاد شروع کردم،ازمون های ماهان هم ثبت نام کردم ولی وقتی دیدم از خیلی دوستام و برنامه ماهان عقب افتادم فقط یه ازمون رو دادم و به طور کلی از قبولی در امسال ناامید شدم و درس خوندن رو کنار گذاشتم که البته دو هفته اخر خیلی جدی خوندم نتیجه اینکه رتبم در مدیریت بازرگانی 1700شد و چون ریاضی رو خوب زدم در کارافرینی رتبه ی537 رو اوردم حالا هم اخرین انتخابم یعنی کارافرینی علامه(شبانه)قبول شدم ولی متاسفانه در مورد این رشته هیچ اطلاعاتی ندارم و از طرفی مطمئن نیستم سال بعد بتونم درس بخونم بازاریابی قبول شم حالا از شما خواهش دارم که راهنماییم کنید که این رشته چه بازارکاری داره وضعیتش برای ادامه تحصیل به چه صورتی هست و اصلا در مورد چی صحبت می کنه؟ ممنون

ندا : 1391/06/18

باسلام.شماکدوم دانشگاه وچه گرایش قبول شدید؟

ناهید نصیرزاده به مهدیه : 1391/06/20

باسلام خدمت شما دوست عزیز..درابتدا از شما به خاطر تاخیر درپاسختون عذرخواهی میکنم..واقعیت اینه که شما درابتدا باید هدفتان را از ادامه تحصیل مشخص کنید تا براساس این هدف بقیه مسیر نیز برایتان هموار گردد.در نظر داشته باشید که توکل به خدا ، انگیزه ای بالا ، تلاش و پشتکار عالی و نیز داشتن برنامه خوب و منسجم از جمله معیارهایی است که میتوانند شما رو به راحتی در رسیدن به هدفتون هدایت کنند.. دوستانه خدمتتان عرض میکنم که تحت هیچ شرایطی از روی اجبار و یا اینکه صرفاً جایی را برای ادامه تحصیل قبول شده اید بدون داشتن هدف عجولانه تصمیم نگیرید...بعد از انتخاب هدفتون به آنچه مورد علاقه تان هست توجه کنید. شاید ما در انتخاب رشته کارشناسیمان خیلی دقیق نبودیم و در هرصورت هر رشته ای که پذیرفته شدیم را به اجبار و یا از روی علاقه ادامه دادیم اما در مورد ارشد دیگر بحث اجبار نیست بلکه بیشتر از هر چیزی علاقه و توانمندیهای فرد مطرح است..شما ببینید در رشته های مختلف در مقطع ارشد افرادی شرکت میکنند که شاید هیچ پیش زمینه تحصیلی دران رشته نداشته اند اما تنها به صرف داشتن علاقه و شاید کمی تخصص وارد این زمینه ها شدند و موفق بودند..پس حرف اول در ادامه تحصیل را هدف دار بودن و سپس علاقه میزند بخصوص در رشته کارفراینی که یک رشته ای است که برای خیلی ها هنوز نا آشناست و بازارکار چندان تعریف شده ای ندارد که بخواهیم بگوییم فارغ التحصیلان این رشته مستقیم وارد این نوع بازار کار میشوند اما خب از طرفی به دلیل گستردگی زمینه های فعالیت دراین رشته هرکسی برحسب نوع هدف و علاقه واردزمینه ای میشود که میتواند در آن بخوبی ایفای نقش کندو به خواست خود برسد ..درهرصورت اگر به کارافرینی علاقمندید ادامه دهید و مطمئن باشید این رشته هم مانند دیگر رشته ها جا برای پیشرفت و موفقیت دارد اگر هم می دانید شرایط شما به گونه ای است که میتوانید با کمتر از یکسال تلاش بیشتر ، در رشته مورد علاقه تان یعنی بازار یابی ادامه دهید که قطعاً همینطوره تلاش کنید تا به هدف و آنچه مورد علاقه تان هست برسید.. باز تاکید میکنم به خدا توکل کنید و از او بخواهید آنچه صلاح و مصلحت شماست به خیر و خوبی برایتان مقدر و میسر فرماید...درضمن پاسخ جامع و عالی که جناب آقای جلالی برای شما ارسال کرده اند بسیار میتونه درانتخاب رشته کارافرینی کمکتان باشد به اضافه پاسخی که به داوطلب دیگر به نام شهزاد در همین صفحه داده شده نیز شاید تا حدودی بتواند برایتان مفید باشد...برای شما دوست عزیز آرزوی سلامتی همراه با توفیقات روز افزون را از خداوند منان خواستارم ... به امید اینکه با انتخاب بهترین تصمیم آینده خوب و روشنی را برای خود رقم بزنید..

ناهید نصیرزاده به ندا : 1391/06/20

باسلام خدمت شما..روزانه دانشگاه تهران گرایش توسعه..موفق باشید

شبنم : 1391/06/20

با سلام و تبریک مجدد برای قبولیتون در دانشگاه تهران. من خودم شخصا گرایش کارآفرینی رو به بازرگانی ترجیح میدم و میخوام که سال بعد در درجه اول کارآفرینی قبول بشم و اگر نشد بازرگانی برم و می خوام فقط درسهای گرایش کارآفرینی رو بخونم و درسهای مدیرت مالی و پژوهش عملیاتی (که مخصوص بازرگانی هستند) رو نخونم و سفید بگذارم. اما با توجه به اینکه ظرفیت پذیرش کارآفرینی نسبت به بازرگانی خیلی کم است و از طرفی متقاضیان این رشته سال به سال زیادتر میشوند می ترسم که سال بعد برای کار آفرینی قبول نشوم و از طرف دیگر به خاطر سفید گذاشتن درسهای مدیریت مالی و پزوهش عملیاتی در رشته بازرگانی هم قبول نشوم. حالا به نظر شما با توجه به این موضوع فقط درسهای گرایش کارآفرینی رو بخونم و دیگه اصلا برای رشته بازرگانی نخونم یا اینکه برای از دست ندادن شانس قبولی در رشته بازرگانی درس مبانی کارآفرینی رو نخونم و در عوض آن درس مدیریت مالی (که مخصوص رشته بازرگانی است) رو بخونم و پزوهش عملیاتی رو هم نخونم و سفید بگذارم ( چون پزوهش عملیاتی رو اصلا بلد نیستم و نمیتونم بخونم ) تا اگر کارآفرینی قبول نشم لااقل امیدی برای قبولی در بازرگانی باشد. که البته از اون پنج درس مشترک بین رشته کارآفرینی و بازرگانی (یعنی زبان-ریاضی و آمار-تئوری-بازاریابی-اقتصاد) ریاضی آمارم خوب نیست و حداکثر 10 درصد میتونم بزنم اما زبا ن رو میتونم 50 درصد بزنم و بازاریابی اقتصاد هم میتونم در حدود 70 درصد بزنم اما تئوری به دلیل منابع گسترده شاید در حدود 30 یا 40 درصد بزنم. به نظر شما کدوم یک از این دو کار رو انجام بدم؟ آیا اینکه کارآفرینی رو نخونم و نزنم و فقط با این پنج درس مشترک می توان کار آفرینی قبول شد؟ و آیا کار درستی است یا نه؟ و از جهتی هم در آزمون های استخدامی برای رشته من درس مدیریت مالی وجود دارد که اگر فقط برای گرایش کارآفرینی برای کنکور بخونم و دیگه درس مدیریت مالی رو نخونم در آزمونهای استخدامی درس مدیریت مالی رو نمیتونم جواب بدم و این باعث میشه که در آزمونهای استخدامی قبول نشم. لطفا راهنماییم کنید . ببخشید از اینکه طولانی شد . با کمال تشکر

ندا : 1391/06/20

تبریک بابت قبولیتون در دانشگاه تهران.یه سوال شما گرایش سازمانی و کسب وکار الکترونیکی رو قبل ازگرایش توسعه زدید یا بعد از گرایش توسعه؟ممنوم میشم اگه پاسخ بدهید.

ناهید نصیرزاده به شبنم : 1391/06/22

باسلام خدمت شما.ممنون از لطفتون... راستش من خودم هدفم قبولی در کارافرینی بود. از درسای این رشته هم، ریاضی را سفید گذاشتم و با درصدهایی که آوردم توی بازرگانی 800 شدم.شاید اگه پژوهش رو جایگزین درس ریاضی میکردم و میخوندم و یا زبانم رو بیشتر تقویت میکردم رتبم توی بازرگانی خیلی بهتر میشد اما نیاز نمیدونستم چون هدفم قبولی در کارافرینی بود..مطمئن باشید با این درصدی که میگید درزبان میتونید بزنید رتبه تون عالی میشه.دروس ریاضی و زبان از درسای رتبه سازند..حالا شما ریاضی رو حتی اگه سفید هم بزارید مطمئناً میتونید توی زبان جبرانش کنید..به نظرم چون هدف اصلیتون کارافرینی هست درس مبانی کارافرینی را بخونید تا با کمک درصد زبانتون جبران ریاضی را داشته باشید ..یه نکته راجع به قبولی ارشد اینکه، مطمئن باشید میتونید از پسش بربیاد کار سختی نیست.نه تنها واسه رشته کارافرینی واسه هر رشته دیگه ای که بخواهید ارشد شرکت کنید اگه تلاش کنید و تمرکزتون رو روی یه هدف خاص بزارید قطعاً میتونید به موفقیت مورد نظرتون برسید..ارشد خیلی هم سخت نیست کسانی که خونده باشن میتونند به راحتی قبول بشند..فقط باید عالی بخونید و همش تمرکزتون روی درس باشه نه چندهدف بودن و دودلی...حداقل واسه من که تجربه آزمون بیش از یک سال رو داشتم بهم ثابت شده که هرکسی که به ادامه تحصیل علاقه داشته باشه و وقت بزاره میتونه به هدفش برسه..پس اصلاً نگران قبولیتون نباشید حتی تو گرایش کارافرینی..بعد از اون تلاشتونو انجام بدید تا بتونید به اونچه مورد نظرتونه برسید.. شما اگه بتونید زبان 50، اقتصاد و بازاریابی 60 و تئوری هم 30 بزنید(حداقل ها رو میگم) مطمئن باشید حداقل رتبه تون زیر صد میشه و این دقیقا به مفهوم قبولی روزانه تهرانه.. مجدداً تاکید میکنم فقط یک هدف انتخاب کنید چون ممکنه واستون سخت بشه بخصوص درحین درس خوندن و تمرکزتون روی دروس........بحث آزمونای استخدامی یه بحث جداییه چون ماهیت سوالات کنکور با سوالات ازمون استخدامی متفاوته..دانسته های شما درکنکور توی ازمون استخدامی بی تا ثیرنیست اما واسه استخدام توی ارگانهای مختلف حتی اگه کسی با منابع درسی آشنا نباشه تو مدت زمانی که تا ازمون هست میتونه خودشو واسه ازمون آماده کنه...البته اینو بگم اگه فعلاً هدفتون ادامه تحصیله تو فکر آزمونای استخدامی نباشید چون قطعاً نمیتونید هردورو باهم ادامه بدید مگه اینکه درکنار درس یه کار پاره وقت بخواهید انجام بدید که اون دیگه نیازی به آزمون خاصی نیست! باز هم هرچه نظر خودتون باشه.. کنار همه ی اینها توصیه ای که به همه ی دوستان عزیز داشتم را به شما هم میگم که توجه تان در رأس امور به خداوند متعال باشه،برای رسیدن به هدفتون تلاش کنید و همه چیز را به خدا بسپارید مطمئن باشید تلاشتون بی نتیجه نخواهد ماند... امیدوارم هرتصمیمی میگیرید به نفعتون باشه و آینده خوبی درانتظارشما..پایدار و سربلند باشید

ناهید نصیرزاده به ندا : 1391/06/22

سلام...ممنونم...هردورا قبل از توسعه انتخاب کردم اما نمیدونم نتیجه نهایی بر اساس چه معیاری انتخاب شده چون رتبه 87 یعنی نفر بعد من گرایش قبل از من یعنی سازمانی رو قبول شده که واسه من جای تعجب بود!!! نمیدونم معیار انتخابشون چی بوده؟؟؟؟ شاید اینطور به نظر میرسه که درصدها هم روی انتخاب نهایی تاثیر داشته..اگر من درصد های رتبه 87 رو میدونستم بهتر میشد نتیجه گیری کنیم...در هرصورت امیدوارم جوابتونو گرفته باشید و خوشحال میشم اگه توی این زمینه هم اطلاعی داشتید دراختیار بنده هم بزارید...ممنونم.موفق باشید

رویا ایرانی اصل : 1391/07/06

salam vazam taghriban mese shmas daram roozi 8 saat mikhunam manabam ham hamintor.riyazi ham moshkel daram kari bud ke bayad mikardino kutahi kardin?tosiyei darin?

ناهید نصیرزاده به رویا ایرانی اصل : 1391/07/07

سلام دقیقاً منظورتونو متوجه نشدم از اینکه گفتید کوتاهی کردید!! درمورد ریاضی اگه باشه ریاضیم به نسبت خوب بود اما عادت دارم برا تست زمان زیادی روی این درس بزارم که توی اون شرایط نمیتونستم همزمان با درسای دیگه ریاضی رو هم بخونم پس به طور کل این درس را کنار گذاشتم .اگه برای شما مقدوره حداقل یک بخش هایی که میدونید بهتر میشه خوند و تست زد را حتماً مطالعه کنید برای این کار ازآقای جلالی رتبه 4 کارآفرینی که ریاضی را بالا زدند کمک بگیرید راهنمایی هاشون واقعاً مفیده....درمورد زبان هم یه نکته بگم توی این درس به خاطر اینکه احساس میکردم تقریباً تسلط دارم زمان زیادی روی این درس نذاشتم که خب بهتره شما وقت زیادی رو به این درس اختصاص بدید چون واقعا از دروس رتبه سازه..توصیه خاصی که نه اما دوستانه میگم برا هدفی وقت بزارید که علاقه دارید و برا رسیدن به علاقتون از هیچ تلاشی دریغ نکنید ...موفق باشید

منصور : 1391/07/08

ضمن سلام و تبریک بهتون.....خانم نصیرزاده لیسانس مدیریت بازرگانی دارمو الان سربازم و از ساعت چهار به بعد وقت خوندن دارم و چون درسهای محاسباتیم ضعیف بود کارآفرینی شرکت میکنم .منابعم ظاهرا تکمیله و کتابارو هر کدوم دو فصلشونو خوندم تا الان. یه خواهشی که ازتون دارم چون شرایطم با بقیه کلا فرق میکنه میخوام یه برنامه ریزی واسه اون چن ساعتی که وقت خوندن دارم برا بذارید که نهایت استفاده رو ببرم خصوصا واسه زبان و اقتصاد ......ممنون از بزرگیتوون

ناهید نصیرزاده به منصور : 1391/07/11

سلام ممنون از لطفتون...شما در هرروز با توجه به وقتی که دارید تقریبا می تونید 6 ساعت مطالعه داشته باشید البته من حداقل را در نظر گرفتم..با توجه به اینکه برای رشته کارافرینی 6 درس و برای هرکدوم چند منبع مختلف نیازه مطالعه بشه بهتر ه در هرروز 3 درس قرار دهید. دراین صورت برای هردرسی تقریبا یک ساعت و نیم تا دوساعت اختصاص بدهید.دروس حفظی و حل کردنی را هم به صورت یک درمیان قرار دهید.بعد از ظهر را اختصاص بدید به درس های حل کردنی و اوایل شب هم برای دروس حفظی .هرچند بهترین ساعت برای مطالعه دروس حفظی اول صبح هست اما با توجه به شرایط شما اینطور پیش بروید بهتر است.سعی کنید آخر شب حتما درس زبان را در برنامه تان قرار دهید. در مطالعه درس اقتصاد تا فصلی را خوب متوجه نشدید و یادنگرفتید سراغ فصل بعدی نروید. حتی شده فصلی را چند بار یا چند روز مطالعه کنید این کارو انجام بدید برا درصد خوب آوردن توی این درس نیاز هست که دو یا سه بار مرور شود.زبان رو همونطور که گفتم غیر از دوساعتی که درطول روز بهش اختصاص میدید آخر شب هم روی کلمات مروری داشته باشید و هر شب سعی کنید حداقل یک متن از سوالات سال گذشته را بخونید.باز هم به شرایط و موقعیت درسی خودتون توجه کنید با توجه به اینکه رشته مدیریت هستید و البته این یک نقطه قوت برای شماست به جهت آشنایی بیشتر با دروس، ببینید توی چه درسهایی قوت و یا چه درسهایی ضعف دارید متناسب با نقاط قوت و ضعف تون و نیز با توجه به دروس استراتژیک این رشته برای هرکدوم وقت مناسبی را اختصاص دهید..پایدار و سرزنده باشید

من!!!!! : 1391/07/12

خیلی ناامید وسردرگمم نمیدونم از کجا شروع کنم وچی بخونم

ناهید نصیرزاده به من!!!!! : 1391/07/12

سلام...چرا ناامیدی!!!!! هنوز اول مهر ه..اول تلاش و کوشش و خلاصه یه جورایی بگم اول راهید و زمان خوبی دراختیار دارید..اگه فکر میکنید الان واسه شروع دیره بدونید که من پارسال توی موقعیتی قرار داشتم که نتونستم ازاول مهر خوب شروع کنم.شاید استارت درس خوندن رو از مهر زدم اما به طور جدی تر از اوایل آبان شروع کردم.پس برای شما دیر نشده و ناامیدی از لحاظ کمی وقت معنایی نداره...درمورد منابع که گفتید سردرگمم بدونید منابع همینایی که رتبه برترا معرفی کردن که در واقع اکثر بچه ها و خود من نیز بیشترمنابع را از سایت مدیر گرفتیم کفایت میکنه پس درمورد منابع هم باز با این حالت مشکلی نیست دیگه مهم اینه که خودتون زحمت بکشید و تهیه اش کنید....شاید این یه امر طبیعی واسه هرداوطلب ارشدی باشه که درابتدا با حجم زیادی از کتابا روبرو میشه و واقعاً نمیدونه از کجا شروع کنه؟؟؟ خب دراین حالت بهترین کار داشتن یه هدف خوب و قوی هست که بشه انگیزه مفید برای شروع درس خوندن و راه حل رسیدن به این هدف داشتن یک برنامه خوب و منسجم هست...ببینید همه ی ما این راه رو تجربه کردیم اولش سخته و لی بعد یه مدت مطمئن باشید خیلی رغبت پیدا میکنید که خوب درس بخونید بخصوص گفتم اگه هدف قوی داشته باشید که بشه یه انگیزه خوب. و اینکه توی یک محیطی قرار بگیرید که رقیباتون هم هستند مثل شرکت توی آزمونای یک موسسه...سختی ها را تحمل کنید و با دونستن اینکه به موفقیت دلخواهتون خواهید رسید تلاش بکنید و در همه حال همه چیز را به خدا بسپارید مطمئن باشید هیچ تلاشی بدون نتیجه نخواهد ماند...برا برنامه ریزی هم شرایطتتون را اگه بگید شاید بتونم بهتر کمکتان کنم...درهرصورت امیدوارم تا زمان دیر نشده بتونید تصمیم خوبی برا خودتون بگیرید و اگه واقعاً به ادامه تحصیل علاقه دارید و جزء برنامه و اهداف عالیتون هست سریعتر توی این راه قدم بردارید و بدونید با توکل به خدا و تلاشتون قطعاً بهترین سرنوشت را برا خودتون رقم خواهید زد.....موفق و پیروز باشید

مریم : 1391/08/05

سلام الان کجا مشغول تحصیل هستید؟؟دانشگاه تهران؟ گرایشتون چیه؟

ناهید نصیرزاده به مریم : 1391/08/05

سلام... دانشگاه تهران گرایش توسعه

رویا ایرانی اصل : 1391/08/25

سلام و خسته نباشید من برای بازایابی نمیدونم چیکار کنم حجم کتاب کاتلر خیلی زیاده و نمیتونم همه وقتمرو بذارم کاتلر بخونم از طرفی فقط به کتاب 3استاد هم نمیتونم اکتفا کنم چون دیدم سوالایی که از کاتلر میاد تو کنکور.میخ.استم راهنمایی کنید و اینکه کار آفرینی فصل اول الگو ها مفاهیم نظریه ها که همش اسمه چه جوری باید حفظ شه؟

ناهید نصیرزاده به رویا : 1391/08/27

سلام، ممنونم شما هم خسته نباشید...درکنار کتاب 3 استاد، کتاب خلاصه درس و تست های طبقه بندی شده بر اساس اصول بازاریابی کاتلر به تهیه و تنظیم بهمن فروزنده و مهرداد پرچ ...موفق باشید

مریم YEKI AZ HAMSHAHRIYAN : 1392/02/17

SALAM BEKHATERE POSHTKAR VA PIRPZIYAT TO RA TAHSIN MIKONAM AFARIN VA HEZARAN AFARIN BAR TO BAD

ناهید نصیرزاده به مریم همشهری : 1392/02/25

سلام عزیزم ممنونم شمام انشاالله در زندگیتون موفق و سلامت باشید

ابراهیم : 1392/05/18

سلام . ممنون از توضیحاتتون کامل و مفید و بود . ان شالله همیشه موفق و موید باشید

ناهید نصیرزاده به ابراهیم : 1392/05/19

سلام.خواهش میکنم..موفق و پیروز باشید

ناهید نصیرزاده به ابراهیم : 1392/05/20

سلام.ممنون از لطف شما..پایدار و سرزنده باشید

نام شما (ضروری)

ایمیل (ضروری)