شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
سه شنبه 04 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 17,139
بازدید دیروز: 34,003
بازدید کل: 151,667,816
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 71
کاربران حاضر: 72
کدخبر: 7764 زمان ارسال: دوشنبه 26 تیر 1391 - 19:39 تعداد بازدید: 8742
مصاحبه سایت مدیر با المیرا صفار ورکیانی؛ رتبه 33 کنکور کارشناسی ارشد سال 1391 رشته کارآفرینی

سایت مدیر به روال سالهای گذشته گفتگوهایی با نفرات برتر گرایشهای مختلف رشته مدیریت ترتیب داده است. در این بخش گفتگوی سایت مدیر با خانم المیرا صفار ورکیانی رتبه 33 رشته کارآفرینی در کنکور کارشناسی ارشد سال 1391 را می خوانید.

ضمن تبریک به جنابعالی در ابتدا لطفا درصدهای خود در دروس مختلف کنکور و رتبه خود را بیان کنید؟
سلام ،در ابتدا صمیمانه از کار ارزشمندتون تشکر می کنم، مسلما سایت مدیر به عنوان یکی از موثرترین مراجع در راهنمایی داوطلبین به حساب میاد. امسال برای اولین بار در کنکور مدیریت شرکت کردم و درصد های زیر را کسب کردم:
زبان:35.56
بازاریابی:65
تئوری مدیریت:  40
ریاضی وآمار: 35.04
اقتصاد خرد وکلان:50
تحقیق در عملیات:15.15
مالیه عمومی:5
رتبه ی 33 کارافرینی/ 57 دولتی /89  فناوری اطلاعات/  116 بازرگانی
 
رشته و دانشگاه محل تحصیل شما در مقطع لیسانس چه بوده است و با چه معدلی فارغ التحصیل شده اید؟
سال 90 در رشته مهندسی فناوری اطلاعات از  دانشگاه پیام نور گرگان فارغ التحصیل شدم و معدل مقطع کارشناسی 16.46 است

آیا در کلاسهای کنکور و آزمونهای آزمایشی موسسات آمادگی کنکور شرکت داشتید؟ این آزمونها و کلاسها را تا چه در موفقیت خود موثر می دانید؟
خیر.در کلاسهای کنکور شرکت نکردم. فقط در 3 مرحله ازمونهای  جامع سازمان سنجش شرکت کردم.قطعا شرکت در ازمونهای ازمایشی برای سنجش داوطلبان خیلی مفیده و قرار گرفتن در جو ازمون به یادگیری مدیریت زمان در تست زدن کمک میکنه. به همین ترتیب میشه ساعت مطالعه خودمون را تنظیم کنیم.این که در چه ساعاتی از روز درس بخوانید بستگی به خودتون دارد اما سعی کنید طوری برنامه ریزی کنید که در مدت زمان مطالعه در ساعتی که آزمون دارید در اوج هوشیاری باشید،یعنی اگر آزمون صبح است سعی کنید خودتون را عادت دهید صبح زود بیدار شوید یا اگر آزمونتان بعد از ظهر است،خوابتان را طوری تنظیم کنید که در آن ساعت کسل نباشید.

از چه زمانی شروع به مطالعه دروس نمودید و به طور متوسط روزانه چه مقدار مطالعه داشتید؟
بنا به دلایلی خیلی دیر اقدام به تغییر رشته کردم  و خیلی ها منو از این تغییر رشته منصرف میکردند. تقریبا مطالعه دروس را از ابان ماه شروع کردم.با توجه به اینکه بیشتر کتب و مطالب برام جدید بودند مثل اقتصاد خرد و کلان ، و با توجه به وقت کم فقط تونستم روی 4-5 تا درس سرمایه گذاری کنم و به طور متوسط روزانه 8-9 ساعت مطالعه داشتم.

کدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟
رشته مدیریت IT  رابرای ادامه تحصیل انتخاب کردم.چون به رشته تحصیلیم در مقطع کارشناسی نزدیک است  و 3 گرایش تخصصی ان در مقطع ارشد با  رشته  کارشناسی من همخوانی دارد.بعلاوه گفته میشه  فارغ التحصیلان این رشته با تسلط به مباحث تئوری مدیریت و منابع انسانی، همچنین با فراگیری مباحث تخصصی و آشنایی با دروس کامپیوتر وIT، امکان برقراری ارتباط با سطوح عملیاتی و هدایت موسسات تولید کننده نرم افزار یا واحدهای نرم افزاری از سازمانهای بزرگ را خواهند داشت.

کتابها و منابع پیشنهادی شما در هر یک از دروس رشته مدیریت کدامها هستند و در هر درس چه توصیه های خاصی به داوطلبان دارید؟
من تقریبا 70 درصد منابع و اطلاعات لازم  را از سایت مدیر گرفتم  و این سایت به اندازه کافی در زمینه اعلام منابع معتبر غنی هست.برای درس تئوریمدیریت کتاب مبانی مدیریت عمومی الوانی، مبانی سازمان مدیریت دکتر رضاییان،کتاب پوران پژوهش و پرچ را استفاده کردم.برای این درس با توجه به گستردگی و فرار بودن مطالب از خلاصه نویسی استفاده کردم  که خیلی در یاداوری مطالب به من کمک کرد.
برای اقتصاد خرد و کلان  از کتابهای  دکتر محسن نظری استفاده کردم.این درس برای من خیلی جدید بود و تازگی داشت و برای هر فصل به طور کامل فیش نویسی میکردم و نکات تستی هر فصل را یادداشت میکردم.
ریاضی و امار از کتاب هادی رنجبران استفاده کردم.برای درس تحقیق در عملیات وقت کافی نداشتم و فقط تونستم چند مبحث اولیه از کتاب عارفه فدوی را مطالعه کنم.برای بازاریابی از کتاب مدیریت بازاریابی 3 استاد و کتاب خلاصه درس و تست های طبقه بندی شده داور ونوس  استفاده کردم.
برای زبان  از کتابهای essential words for the TOEFL، 504، لغات تخصصی و متون درک مطلب مدیریت داور ونوس، مهرداد پرچ استفاده کردم.توصیه میکنم حتما  روی این درس وقت زیادی بزارید،چون درسی است که هم ضریبش بالاست و هم  بیشتر داوطلبان روی اون ضعف دارند و کسی که بتونه چندتا تست بیشتر بزنه خیلی برد میکنه.البته میتونید برای یادگیری لغات جدید از جعبه لایتنر استفاده کنید که اموزش انرا که قبلا یکی از دوستان هم توضیح داده بود در انتها براتون اوردم. بعلاوه سعی کنید هر روز حداقل یک درک مطلب مدیریتی مطالعه کنید تا بیشتر با مفاهیم اشنا بشید.
 
روش ساخت جعبه لایتنر:

یکی از مسایل مهم در مبحث یادداشت برداری روش مرور آن هاست، جعبه لایتنر برای این موضوع بسیار مفید است، چون وقتی که از جعبه لایتنر استفاده می کنید،هیچ یادداشت راکدی ندارید و طبق منحنی های عدم فراموشی دکتر لایتنر،مطالب را مرور می کنید و پس از پنج بار مرور در بازه یک ماهه مطالب وارد حافظه بلند مدت شما می شود،روش ساخت جعبه در زیر اورده شده ،فیش ها را به صورت سوال و جواب-یک طرف سوال و طرف دیگر جواب-بنویسید.
 

  

مراحل کار با جعبه لایتنر:
روز اول : تعدادی از برگه ها را تکمیل می کنید و پس از اینکه هر دو روی برگه را یکی دو بار مرور کردید ، برگه ها را درخانه اول جعبه قرار دهید.

روز دوم : ابتدا برگه هایی را که دیروز تهیه کرده بودید از خانه اول بردارید. سوال ها را از روی برگه بخوانید و سعی کنید جوابها را به خاطر بیاورید. آنهایی را که بلد نبودید مجددا در خانه اول قرار دهید و آنهایی را که بلد بودید به خانه دوم منتقل کنید و پشت این برگه ها یک کاغذ رنگی با ارتفاع بیشتر قرار دهید.در پایان برگه هایی را که در روز دوم برای اولین بار تهیه کرده اید در خانه اول قرار دهید.

روز سوم : به برگه های خانه دوم دست نمی زنید زیرا خانه دوم هنوز تکمیل نشده است و ظرفیت دو گروه برگه را دارد.باز هم ازبرگه های خانه اول شروع کنید و برگه هایی که جواب سوالاتشان را بلد هستید به خانه دوم منتقل می کنید و در پشت کاغذ رنگی قرار می دهید تا این برگه ها با برگه های روز گذشته مخلوط نشوند . برگه هایی که پاسخشان را بلد نیستید بهمراه برگه های جدیدی که امروز تهیه کرده اید در خانه اول قرار دهید.

روز چهارم : چون ظرفیت خانه دوم روز قبل تکمیل شده از این خانه شروع می کنیم ولی فقط برگه های ردیف جلوتر رابرمی داریم و اگر به سوالات پاسخ صحیح دادیم آنها را در ابتدای خانه سوم قرار می دهیم و پشت این برگه ها یک کاغذ رنگی با ارتفاع بیشتر قرار دهید. ضمنا برگه های باقیمانده در خانه دوم را جلوتر می بریم و کاغذ رنگی را در پشت این برگه ها می گذاریم.سپس به خانه اول برمی گردیم و برگه هایی را که پاسخشان را بلد هستیم درخانه دوم و پشت کاغذ رنگی قرار می دهیم و برگه هایی را که پاسخشان را بلد نیستیم بهمراه برگه های جدیدی که امروز تهیه کرده ایم در خانه اول قرار می دهیم.

خانه سوم برای چهار گروه برگه در نظر گرفته شده و باید چهار روز صبر کنبد تا این قسمت تکمیل شود. البته هر روز پس از ورود برگه ها از خانه دوم به خانه سوم پشت این برگه ها یک کاغذ رنگی می گذارید.

خانه چهارم جای هشت گروه برگه را دارد و هشت روز پس از ورود اولین برگه ها پر خواهد شد. خانه پنجم جای پانزده گروه برگه رادارد و شانزده روز طول می کشد تا تکمیل شود.

اگر در کار مرور وقفه ای نیندازید 30 روز طول خواهد کشید تا هر 5 قسمت جعبه تکمیل شود.همیشه بین هر دو گروه برگه یک کاغذ رنگی با ارتفاع بیشتر قرار دهید تا برگه های مربوط به روزهای مختلف باهم مخلوط نشوند .از روز سی و یکم به تدریج برگه ها از داخل جعبه خارج می شوند و شما می توانید این برگه ها را بایگانی نمایید زیرا پس از 5 بار تکرار موفقیت آمیز هربرگه در زمانهای متفاوت می توانید مطمئن باشید که آن موضوع را برای همیشه فرا گرفته اید و هیچگاه آن را فراموش نخواهید کرد
 
به طور کلی چه توصیه هایی در خصوص نحوه مطالعه داوطلبان و آمادگی برای کنکور کارشناسی ارشد دارید؟
سعی کنید مطالعاتتون هدفمند باشه.یه برنامه ریزی مناسب برای خودتون داشته باشید و ساعات مطالعه روزانه تون رو در اون یادداشت کنید.بدونین هیچکس به اندازه خودتون نمیتونه در موفقیتتون تاثیر داشته باشه.مطمئنا با توکل به خدا و داشتن یک برنامه ریزی منسجم میتونید نتیجه موردنظرتون را بگیرید..در برنامه تون حتما مطالعه روزانه زبان و تئوری مدیریت را داشته باشید.بازم توصیه میکنم حین مطالعه نکات مهم و نکاتی را که به نظرتان ممکن است نظر طراح تست را جلب کند،یادداشت کنید.فیش نویسی تاثیر زیادی در یادگیری مطالب داره ،ممکن است اوایل فکر کنید فیش نویسی وقت زیادی از شما می گیرد،اما بعد متوجه خواهید شد که با این مرورهای منظم چه زمان عظیمی را صرفه جویی کرده اید،علاوه بر این وقتی هر روز دقیقا یک کار انجام می دهید،با انگیزه و متمرکز خواهید ماند، و این حرکات همیشگی به سوی هدف، به شما انرژی داده و اعتماد به نفستان را افزایش می دهد.هر روز برای بهتر شدن، با خودتان به رقابت بپردازید،موفق و پیروز باشید...
 منبع: Modir.ir

مصاحبه با سایر نفرات برتر کنکور کارشناسی ارشد سال 1391 (گرایشهای مختلف رشته مدیریت) را از اینجا ببینید

در صورتی که سوالی از خانم المیرا صفار ورکیانی دارید می توانید در بخش نظرات این خبر ارسال نمایید تا ایشان پاسخگوی شما باشند.


 

نظرات کاربران
پریسا : 1391/04/27

واقعا دستتون درد نکنه خدا خیرتون بده واقعا مفید برام

ali : 1391/04/28

خانم صفار از اطلاعات ارزشمندتون ممنونم.

behnaz : 1391/04/28

مرسی خانم صفار:-)

مهرداد : 1391/04/29

salam.flash kart dlm khobe?

nima : 1391/04/29

ما جمعی از دانشجویان دانشگاه پیام نور گرگان مراتب سپاس وقدردانی خود را از مدیریت این سایت اعلام می داریم

رضا : 1391/04/29

سلام.خیلی ممننون از زحماتی که متقبل شدید.منو که از چه کنم چه کنم تاحدی نجات دادید.خدا خیرتون بده....

mina : 1391/04/29

خیلی ممنون از توضیحات خوبتونننننننننننننن

المیرا به مهرداد : 1391/04/29

سلام.بله فلش کارت dlm هم در همون حد عالی و کاربردیه

امید : 1391/04/29

ازتون نهایت سپاس را دارم....

مریم : 1391/04/30

با تشکر از شما و تبریک فراوان به دوست عزیزم خانم صفار.اطلاعات مفیدی بود

shabnam : 1391/04/30

سلام. به غیر از کتاب مبانی کار آفرینی نوشته پور داریانی-مقیمی کدام یک از دو کتاب زیر را بخونم ؟ 1-کتاب جامع کارآفرینی(ویژه داوطلبان ارشد) داریانی-جمالی-قاسمی 2-کارآفرینی (تعاریف-نظریات-الگوها) پور داریانی با تشکر

shabnam : 1391/04/30

به نظر شما خلاصه 11 کتاب مهم کار آفرینی ( که در سایت مدیر زده) بهتر است یا کتاب کار آفرینی (تعاریف-الگوها) نوشته داریانی و یا کتاب جامع کار آفرینی (ویژه داوطلبان ارشد). و کدام یک از این 3 تا رو توصیه می کنید؟

mojtaba : 1391/04/30

خانم صفار از اطلاعات ارزشمندتون تشکر میکنم. براتون آرزوی توفیق روز افزون دارم در تمام مراحل زندگی.

المیرا به shabnam : 1391/04/31

سلام.باید بهتون بگم که من این درس رو سفید گذاشتم چون وقتی برای مطالعه اون نداشتم.ولی همینطور که اطلاع دارید کتاب جامع کارآفرینی خلاصه ای از این 2 تا کتابه و بستگی به وقت خودتون داره که بتونین براش برنامه ریزی مطالعاتی داشته باشید یا نه.

زهرا : 1391/04/31

سلام.تبریک می گم بهتون هم به خاطر پشتکارتون هم به خاطر موفقیتتون .شما با وجود وقت کمی که داشتید نتیجه خوبی گرفتین ،پس من که دانشجوی سال اخر مدیریتم و 4 سال دارم این درسارو میخوندم باید خیلی امیدوار باشم.

shabnam : 1391/04/31

ممنون. اگر می دونید لطفا مشخصات کامل و انتشارات و رنگ کتاب زبان تخصصی آرمان اشراقی رو بگید.

آتنا : 1391/04/31

از راهنمایی تون ممنون خانم صفار.خیلی به من کمک کردین مخصوصا توضیحاتتون در مورد جعبه لایتنر.

المیرا به shabnam : 1391/04/31

زبان تخصصی ارمان اشراقی و سروش اصلانی ،انتشارات نگاه دانش

shabnam : 1391/05/03

بسیار ممنون از اینکه پاسخ دادید. من خودم کتاب زبان تخصصی مقدماتی (ونوس) و کتاب زبان تخصصی (علی اکبر افجه - حسین منتی) رو دارم. که کتاب زبان (اقجه - منتی) نمونه سولات کنکور سالهای قبل و لغات تخصصی و همچنین روش جواب دادن به سولات درک مطلب رو داره. وکتاب زبان (ونوس) هم فقط متن های تخصصی مدیریت داره .به نظر شما همین 2 کتاب کافیه؟ یا اینکه علاوه بر این دو کتاب که خودم دارم کتاب زبان تخصصی اشراقی رو هم تهیه کنم و بخونم؟ با تشکر

المیرا به Shabnam : 1391/05/03

خواهش میکنم شبنم .به نظر من با توجه به تاثیری که درصد زبان روی قبولی داره اگه بتونین زبان ارمان اشراقی هم در کنار 2 منبع دیگه بخونین خیلی به نفعتونه.البته همه اینها به نحوه برنامه ریزی مطالعاتی و اینکه پایه زباتنون در چه حدی باشه بستگی داره.اگه پایه زبانت قوی نیست حتما سعی کن مطالعه روزانه داشته باشی و داشتن هر 3 منبع تو پیشرفت کار کمکت میکنه.

shabnam : 1391/05/04

ممنون

بهاره : 1391/05/04

سلام. لطفا مشخصات و نام انتشارات و رنگ کتاب تست تئوری مدیریت پرچ رو بگید. متشکرم

المیرا به بهاره : 1391/05/04

سلام . مشخصاتش اینه: مجموعه سوالات طبقه بندی شده تئوری های مدیریت دانشگاه سراسری (1390-1370)/مهرداد پرچ/ انتشارات مهربان

بهروز خادم : 1391/05/04

با سلام و تبریک. من زیاد دچار بی تمر کزی می شوم به نظر شما موقع درس چه طور با تمر کز بخوانم. اگر شما دچار این مشگل می شدید چه می کردید؟ لطفا راهنماییم کنید. وایا شما در یک روز چند تا درس می خوندیدیا یک کتاب رو؟ با تشکر

المیرا به بهروز خادم : 1391/05/05

سلام.ممنون.من روزانه حداقل 2 تا کتاب میخوندم ،به علاوه مطالعه لایتنر زبان که در برنامه هر روزم بود. و اما در مورد تمرکز حواس یه سری نکات کلی هست که خلاصه وار براتون میگم و امیدوارم مفید واقع بشه.: 1-اول اینکه برای خودتون حتما مکان تعیین شده ای داشته باشید که در آن به غیر از مطالعه برای کنکور کار دیگری انجام ندهید،روزنامه نخوانید،اس ام اس ندهید،آهنگ گوش ندهید،،نخوابید.وقتی وارد آن مکان می شوید، حسی به غیر از درس خواندن نداشته باشید.مکان ایده آل بسته به شخص متفاوت است.میتونین از سالن مطالعه کتابخانه استفاده کنین یا از محیط اتاقتون. این هم بدونبن که محیط آشنای یک اتاق مشخص، در حین مطالعه موجب تمرکز بیشتر حواس می شه ،چون لوازم آن اتاق هر روز پیش چشم شما است و کمتر توجهتان را به خود جلب می کنه . به علاوه اگر هر روز به وقت مطالعه در اتاق معینی بودید کم کم ذهنتون عادت می کنه که به محض رسیدن به آن اتاق آماده تمرکز حواس و فراگیری بشه.حتما محرکهای محیطی از قبیل صدای رادیو، تلویزیون، موبایل، و… که باعث حواس پرتی می شن از موقعیت مطالعه خودتون حذف کنین. 2-مطالعه در ساعتی از روز انجام بدید که براتون مناسبتره. اما تعیین مناسبترین زمان برای مطالعه به عادات فردیتون بستگی دارد. بعضی ها، از جمله خودم،عادت دارند تا نیمه های شب بیدار بمانند و با استفاده از سکوت و آرامش شبانه با خیالی راحت و آسوده مطالعه کنند برخی دیگر عادت دارند شب زود بخوابند و صبح زود از خواب بیدار شوند وبه مطالعه بپردازند. 3-در طول روز در بین ساعات مطالعه خود، حتما زمانی به طور مشخص و از پیش تعیین شده به استراحت اختصاص دهید،مثلا هر یک ساعت و نیم مطالعه،یک ربع استراحت،در این مدت از محلی که مطالعه می کنید خارج شوید،حضور در هوای آزاد و چند نفس عمیق فوق العاده است. 4-چند برگ کاغذ روی میز مطالعه خود داشته باشید و مواردی از افکار منحرف کننده و مزاحم را یاداشت کنید و بعد از مطالعه نسبت به حل آنها در حد امکان اقدام کنین.اگه حواس پرتی شما ناشی از گرسنگی و تشنگی شدید، بی خوابی ، خستگی، و یا علت یا علل درونی دیگری است، در چنین موقعیتی هرگز مطالعه نکنین. در اخر اینکه ،انگیزه بالایی برای مطالعه داشته باشید چون افرادی که دارای انگیزه بسیار بالایی هستند می توانند تمرکز حواس خود را برای چندین ساعت حفظ کنند. اعتماد به نفس داشته باشید و دائم با خودتون تکرار کنید که قادر به انجام کار هستم ، می توانم انجام دهم و باید انجام دهم . بدین طریق تفکر مثبت را در خودتون پرورش بدین. قوی بودن اعتماد به نفس احساس خوبی در شما بوجود می اره که باعث میشه بهتر فکر کنین، بهتر مطالعه کنین و نتیجه کار شما بهتر می شه..

behrooz321 : 1391/05/05

با سلام و عرض ارادت. ازمون های ازمایشی سازمان سنجش از نظر کیفیت سوال ها و جامعه اماری از بقیه موسسات بهتره؟من میخوام هر 6 مرحله سنجش رو شرکت کنم چه طوره؟چون دیدم بچه ها بیشتر ماهان شرکت میکنن- ممنون

المیرا به Behrooz321 : 1391/05/06

سلام.به نظر من کیفیت سوالات ازمونهای ازمایشی سازمان سنجش در حد خوبی بود.و تا جایی که یادم میاد مرحله اخر ازمونهای جامع رشته مدیریت 430 نفر شرکت کرده بودند.انتخاب موسسه بستگی به خودتون داره ولی مهم اینه که در جو ازمون قرار بگیرین و درصدها و میانگین وزنی درسها رو با توجه به سطح سختی ازمون بسنجین.در کل من از ازمونهاش راضی بودم .میتونین اطلاعات کاملتری از نحوه طراحی سوالات و راهنمایی های لازم رو از سایت سازمان سنجش بگیرید.

parisa : 1391/05/06

سلام و تبریک برای رتبتون شما برای ریاضی کدوم مباحثو خوندیدمنم می خوام برای کنکور در حد 30 تا40 درصد بخونم و کدوم مباحث رو پیشنهاد میدید با تشکر.

المیرا به parisa : 1391/05/07

سلام.ممنون.راستش توصیه نمیکنم مبحثی رو کنار بزارین ولی سعی کنین بیشتر روی مباحث مشتق و انتگرال و توابع چند متغیره وقت بزارین.تا میتونین تعداد تست بیشتری بزنید و من گاهی اوقات برای فهم بیشتر این مباحث از کتاب مسعود آقاسی هم استفاده میکردم،به نکات تستی خیلی عالی اشاره کرده.کتاب هادی رنجبران هم منبع خیلی خوبیه و میتونین با اون شروع کنین و بعد از خوندن هر مبحث تستهای مربوط به اون بخش رو هم بزنین . موفق باشین...

سمیه : 1391/05/11

سلام میشه بگید حالا که تو اکثر گرایشا رتبه خوبی اوردید کدوم گرایشو ترجیح میدید؟

المیرا به سمیه : 1391/05/12

سلام.این سوال شما قبلا در مصاحبه پاسخ داده شده ، گرایش مدیریت فناوری اطلاعات را انتخاب کردم.

مرجان : 1391/05/12

مرسی از توضیحاتتون، خیلی کمکم کرد

منصور : 1391/05/16

باسلام و تبریک به خاطر موفقیتتون.آیا شما از فلش کارتهای dlm استفاده کردید وآیا اگه همون فلش کارتها رو بخونیم نیازی به خوندن منابع دیگرم هس چون خوندن فلش کارتهای دی ال ام دقیقا بر اساس جعبه لایتنر است که توضیح دادید.

المیرا به منصور : 1391/05/17

سلام. خیلی ممنون.به نظر من اگه رشته کارشناسی شما مدیریت بوده باشه و یه دید کلی روی مباحث داشته باشین خوندن همون فلش کارتها و تست زنی کامل ،کافیه . ولی اگه از رشته های دیگه اومدین و میخواین مدیریت امتحان بدین حتما اول روی مطالعه یک منبع معتبر وقت بزارین . موفق باشین..

حسین : 1391/05/21

سلام . باعث افتخار ما هست که از دانشگاه پیام نور گرگان و هم دانشگاهی ما همچین رتبه ای اورده خوشحال میشم از راهنمایی و مشاوره تون بیشتر استفاده کنیم از طرف بچه ها انجمن مدیریت پیام نور گرگان

المیرا به حسین : 1391/05/22

سلام.ممنون ، لطف دارید.در زمینه راهنمایی و مشاوره هر سوالی باشه در خدمتم.موفق باشید

رامی به منصور و المیرا : 1391/06/04

به نظر من برای تئوری بهترین راه اینه که یک ماه اول رو بصورت روزنامه وار و بعنوان آشنایی و درک کلی مطالب از یه کتاب جامع استفاده کنی. بعد که مطلب واست جا افتاد با انرژی و امید شروع کنی به DLM خوندن. اینجوری نسبت به تئوری یه اعتماد به نفس عجیب پیدا میکنی که باورت نمیشه. من دارم اینکارو می کنم و راضی ام. DLM درصد بالای 70 رو تضمین می کنه و اینو بچه هایی که بالا زدن تصدیق میکنن .ولی این بستگی به خودت داره که بتونی بخونی.من امسال 100 خواهم زد. این اعتماد به نفس مدیون DLM هستم. از المیرا خانوم هم تشکر می کنم که تجربیات خودشون رو در میون میذارن.

مینا : 1391/06/07

سلام گفتید که برا تئوری خلاصه نویسی کردین. امکانش هس خلاصه هاتونو اسکن کنین یا کپی و برای فروش بزارین؟ بخدا ثواب داره یه کمکی هم به ما کردین

المیرا به مینا و رامی : 1391/06/10

به مینا: سلام.میدونید که یک خلاصه نویسی مفید باید یعد از چندبار مطالعه دقیق و عمیق متن نوشته بشه و صرفا استفاده از خلاصه نویسی دیگران تاثیری در موفقیت نداره و شمارو از اصل مطالب محروم میکنه برای همینه که گفته میشه خلاصه‌نویسی هر فرد‌ تنها برای خود‌ آن فرد‌ قابل استفاد‌ه است و ممکنه ساختار نوشتار و پیچیدگی نوشته های من شما را به اشتباه بندازه.توصیه میکنم خودتون مباحث را بخونید و از نکات کلیدی ان یادداشت برداری کنید . به رامی: با نظرتون موافقم ،ابتدا مطالعه کتاب مرجع و بعد از ان استفاده از DLM میتونه در موفقیت موثر باشه.این اعتماد به نفستون را تحسین میکنم و براتون ارزوی موفقیت در کنکور ارشد 92 را دارم.

منصور : 1391/06/11

سلام خانم ورکیانی اگه امکان داره بیشتر در مورد چگونه خوندن درس اقتصاد خرد و کلان توضیح بدید و به جز کتاب دکتر محسن نظری کتابی دیگه واسه خوندن پیشنهاد میکنید یا نه.

المیرا به منصور : 1391/06/12

سلام.برای خوندن این درس فقط از کتابهای دکتر نظری استفاده کردم.روال مطالعه هم به این صورت بود که بعد از مطالعه هر فصل ،تست اون فصل رو میزدم و نکات کلیدی اون رو یادداشت میکردم و اخر شب مجداد تمام خلاصه نویسی ها رو مرور میکردم .استفاده از کتاب 2000 تست هم توصیه میشه ولی من فقط چند فصل اون رو خوندم چون زمان محدود بود،ولی اگه وقت داشته باشید تستهاشو بزنید بیشتر مفهوم براتون جا میافته ، این کتاب علاوه بر اینکه نکات جدیدی داره میتونه در فهم برخی نکات ریز کتاب اصلی هم بهتون کمک کنه. اگه هم زمان محدودی دارید خوندن جامع و کامل همون 2 کتاب خرد و کلان دکتر نظری کفاف میکنه ولی حتما خلاصه نویسی کنید و بر مفاهیم تست ها مسلط شین.نکات اقتصاد خیلی فراره و حتما باید تکرار بشه ,شاید اگه از رشته های غیر مدیریتی باشین مثل من،این درس براتون خیلی تازگی داشته باشه ولی مطمئن باشین با یک برنامه ریزی خوب از پسش بر میاید .سعی کنید مطالعه کتب اقتصاد رو هم زود تموم کنید و چندین بار تست های سال های قبل را دوره کنید.موفق باشین ...

شبنم : 1391/06/20

با سلام و تبریک مجدد برای قبولیتون. من خودم شخصا گرایش کارآفرینی رو به بازرگانی ترجیح میدم و میخوام که سال بعد در درجه اول کارآفرینی قبول بشم و اگر نشد بازرگانی برم و می خوام فقط درسهای گرایش کارآفرینی رو بخونم و درسهای مدیرت مالی و پژوهش عملیاتی (که مخصوص بازرگانی هستند) رو نخونم و سفید بگذارم. اما با توجه به اینکه ظرفیت پذیرش کارآفرینی نسبت به بازرگانی خیلی کم است و از طرفی متقاضیان این رشته سال به سال زیادتر میشوند می ترسم که سال بعد برای کار آفرینی قبول نشوم و از طرف دیگر به خاطر سفید گذاشتن درسهای مدیریت مالی و پزوهش عملیاتی در رشته بازرگانی هم قبول نشوم. حالا به نظر شما با توجه به این موضوع فقط درسهای گرایش کارآفرینی رو بخونم و دیگه اصلا برای رشته بازرگانی نخونم یا اینکه برای از دست ندادن شانس قبولی در رشته بازرگانی درس مبانی کارآفرینی رو نخونم و در عوض آن درس مدیریت مالی (که مخصوص رشته بازرگانی است) رو بخونم و پزوهش عملیاتی رو هم نخونم و سفید بگذارم ( چون پزوهش عملیاتی رو اصلا بلد نیستم و نمیتونم بخونم ) تا اگر کارآفرینی قبول نشم لااقل امیدی برای قبولی در بازرگانی باشد. که البته از اون پنج درس مشترک بین رشته کارآفرینی و بازرگانی (یعنی زبان-ریاضی و آمار-تئوری-بازاریابی-اقتصاد) ریاضی آمارم خوب نیست و حداکثر 10 درصد میتونم بزنم اما زبا ن رو میتونم 50 درصد بزنم و بازاریابی اقتصاد هم میتونم در حدود 70 درصد بزنم اما تئوری به دلیل منابع گسترده شاید در حدود 30 یا 40 درصد بزنم. به نظر شما کدوم یک از این دو کار رو انجام بدم؟ آیا اینکه کارآفرینی رو نخونم و نزنم و فقط با این پنج درس مشترک می توان کار آفرینی قبول شد؟ و آیا کار درستی است یا نه؟ و از جهتی هم در آزمون های استخدامی برای رشته من درس مدیریت مالی وجود دارد که اگر فقط برای گرایش کارآفرینی برای کنکور بخونم و دیگه درس مدیریت مالی رو نخونم در آزمونهای استخدامی درس مدیریت مالی رو نمیتونم جواب بدم و این باعث میشه که در آزمونهای استخدامی قبول نشم. لطفا راهنماییم کنید . ببخشید از اینکه طولانی شد . با کمال تشکر

داریوش : 1391/06/25

با سلام : من یک سوال در سطح مقدماتی تر دارم با توجه به اینکه من در رشته فن آوری اطلاعات پیام نور گرگان و مهندسی معماری آزاد گرگان قبول شدم در مورد دانشگاه پیام نور گرگان اطلاعات می خواستم از نظر سطح علمی و سایر مسائل آموزشی در مقایسه با دانشگاه آزاد چگونه است؟ با سپاس

المیرا به شبنم : 1391/06/27

سلام.ممنون.بهتر بود رشته تحصیلی خودتون رو میگفتید که نظردهی راحتتر بشه. شما 2 مورد مختلف رو عنوان کردید که یک مقدار تصمیم گیری رو مشکل میکنه، یکی قبولی در ازمون استخدامی و دیگری گرفتن نتیجه بالا در کنکور ارشد. در حالت اول اگه قبولی در یک دانشگاه معتبر و در رشته مورد علاقتون براتون مهمه با توجه به اینکه 3 درس زبان، ریاضی و امار و مبانی کارافرینی در گرایش مدیریت کارافرینی ضریب 3 داره پس باید خیلی روی این مباحث تسلط پیدا کنید باتوجه به توضیحات خودتون در مورد علاقه به رشته کارافرینی بنظر من سعی کنید همین گرایش رو ادامه بدین و انشا... اینده شغلی خوبی براتون امکانپذیر میشه.اینجور نیست که اگه صرفا روی کارافرینی وقت بزارین شانس قبول شدن در بازرگانیو از دست بدین و همونطور که من درس کارافرینی و مدیریت مالی رو نزدم و سفید گذاشتم ولی رتبه خوبی در هردو گرایش اوردم. به هر حال اگه اون 5 درس مشترک رو بالا بزنین شانس قبولیتون در هر دو گرایش بالا میره. به دلیل ضریب 3 ریاضی در گرایش کارافرینی رو این درس بیشتر وقت بذارید و تا میتونین تست زنی داشته باشین. پس تا میتونین روی این 5 درس مشترک و مبانی کارافرینی وقت بذارین. و حالت دوم اینه که شرایطتون طوری باشه که دستیابی به شغل براتون مهم تر باشه بهتره در کنار اون 5 درس مشترک روی مدیریت مالی هم وقت بذارین چرا که از منابع مهم در ازمون استخدامی بحساب میاد.با توجه به نقاط قوتی که روی 3 درس زبان- -بازاریابی-اقتصاد دارین با یه برنامه ریزی خوب میتونین زمان بیشتری روی مطالعه مدیریت مالی بذارین.موفق باشین، باز هم سوالی باشه درخدمتم...

المیرا به داریوش : 1391/06/27

سلام.اول از همه علاقه شما به رشته موردنظر جهت ادامه تحصیل مهمه و میتونید چارت درسی هر دو رشته را بررسی کنید و میزان تطبیق پذیری دروس با روحیات و علاقه خودتون و اینده شغلی را بسنجید.سیستم پیام نور بیشتر دانشجو محوره و شما مجبور به مطالعه کتب قطور و منابع تخصصی هستید و صرف جزوه خوانی در این سیستم اصلا موثر نیست و از طرفی چون ازمونها به صورت جامع از پیام نور مرکزی و اکثرا بصورت تستی مطرح میشه اساتید استقلال کمتری در نمره دهی دارند که در دانشگاه ازاد اینچنین نیست.در هرصورت برای موفقیت در سیستم پیام نور با توجه به تفاوتهایی که با بقیه دانشگاه ها داره باید خیلی سختکوش باشید و بتونین از پس حجم بالای کتب بربیاید. میدونید که از نظر شهریه هم تفاوتهایی داره که همین تفاوتها در ارائه امکانات بهتر تاثیرگذاره.بازهم با درنظرگرفتن همه جوانب و از همه مهمتر میزان علاقه خودتون به رشته ، تصمیم گیری کنید.موفق باشین...

parisaa23 : 1391/07/10

سلام المیرا خسته نباشین من رشتم صنایع بوده که واسه ارشد دارم واسه مدیریت صنعتی میخونم اما هنوز تیوری و زبان رو شرع نکرم به نظرتون ممیرسم بخونم؟همون منابعی که گفتین رو هم دارم اما احسا میکنم با از رو خوندن نشه تو کنکور نتیجه گرفت واسه همین نخوندمش الن چطور بخونمش؟

المیرا به parisaa23 : 1391/07/14

سلام.ممنون.این دو درس از منابع اصلی کنکور بحساب میاد و حتما توصیه میکنم زمان کافی برای مطالعه شون بزارید.اگه ضعف عمده ای احساس میکنید حتما از چند منبع معتبر استفاده کنید و به یک منبع اکتفا نکنید.موفق باشید...

yasaman : 1391/07/17

سلام المیراخانم شما زبان 35.56زدید این درصدو روباخوندن تو این مدت 3تا4ماه تونستین یا نه از قبل زبانتون خوب بود اگه تو این مدت 3تا4ماه بود میشه بگید چیکار کردید ممنون.

المیرا به yasaman : 1391/07/18

سلام .راستش من از قبل اشنایی نسبتا خوبی با زبان داشتم و طی 3-4 ماه ،اموزش پایه زبان را شروع نکردم و در این مدت سعی کردم مطالب و لغات تخصصی مدیریت را مرور کنم.ولی نگران نباشین چون در همین زمان باقی مانده با استفاده از کتب معرفی شده و یک برنامه ریزی خوب میتونید پیشرفت خوبی در زبان داشته باشید.

yasaman : 1391/07/20

سلام ممنون از جوابتون شما برای درسی مثل تئوری که حفظی و فرار هست چیکار کردید تا مطالب تو ذهنتون بمونه و با اینکه از یه رشته غیر مدیریتی اومدید وسوالای امسال سخت بودن درصد خوبی زدید؟واینکه ساعات مطالعتون چطوری بود برا هر درس در روز چقدر وقت می گذاشتید؟واینکه الان دارید تو کدم دانشگاه درس می خونید؟ببخشد سوالام زیاد شد:-)

مهران : 1391/08/02

سلام المیرا خانم تبریک میگم ولی میخواستم بدونم چرا مدیریت صنعتی شرکت نکردین ؟ به نظر من صنعتی بهتره .به نظر شما رشتتون چه برتری به مدیریت صنعتی داره؟

f : 1391/08/05

سلام الان کجا مشغول تحصیل هستید؟؟دانشگاه تهران؟ گرایشتون چیه؟

المیرا به yasaman,مهران, f : 1391/08/08

سلام،ممنون.برای درس تئوری از خلاصه نویسی استفاده کردم و منابعی که قبلا در مصاحبه مطرح شد خوندم.تئوری را هر روز میخوندم و مرور داشتم چون مباحث خیلی فرار بودن و نیاز به مطالعه عمیق داشتند.....با توجه به رشته لیسانس خودم و گرایشهای ارشد مدیریت IT و نزدیک بودن مباحث این دو به هم ( از همه مهمتر علاقه شخصی خودم )،ترجیح دادم در این رشته ادامه تحصیل بدم.الان هم در دانشگاه شهید بهشتی،رشته مدیریت IT مشغول به تحصیل هستم. موفق باشین...

فرشته : 1391/08/09

سلام من کارشناسی رشته مدیریت بازرگانی هستم و برای ارشد میخوام بازرگانی بخونم از مهر ماه شروع کردم فارغ التحصیل هستم میخوام تو ازمونای ازمایشی سنجش شرکت کنم میشه در موردش بگین؟ مرسی.

داریوش ورکیانی : 1393/02/16

المیرا خانم سلام از کسب موفقیت در رشته موردنظرتان بسیار خوشحال هستم به طور اتفاقی نام و مصاحبه شما را دیدم به احتمال زیاد ما با هم فامیل هستیم چون ورکیانی یک نام اختصاصی است پیروز باشید

نام شما (ضروری)

ایمیل (ضروری)