شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 10 فروردین 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 5,118
بازدید دیروز: 33,526
بازدید کل: 151,141,326
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 54
کاربران حاضر: 54
کدخبر: 7744 زمان ارسال: شنبه 24 تیر 1391 - 20:32 تعداد بازدید: 11249
مصاحبه سایت مدیر با حسین محمدعلی ولوجردی؛ رتبه 11 کنکور کارشناسی ارشد سال 1391 رشته مدیریت صنعتی

سایت مدیر به روال سالهای گذشته گفتگوهایی با نفرات برتر گرایشهای مختلف رشته مدیریت ترتیب داده است. در این بخش گفتگوی سایت مدیر با آقای حسین محمدعلی ولوجردی ، رتبه 11 رشته مدیریت صنعتی را می خوانید.


ضمن تبریک به شما در ابتدا لطفا درصدهای خود در دروس مختلف کنکور و رتبه خود را بیان کنید؟
سلام وخسته نباشید وبا تشکر از سایت خوبتون
زبان:44/44
تئوری مدیریت:  25.33
تحقیق در عملیات:63.64
ریاضی وآمار: 52.14
اقتصاد خرد وکلان:61.67
مدیریت تولید:41.67
رتبه ی  11 مدیریت صنعتی و 21 مدیریت فناوری اطلاعات

رشته و دانشگاه محل تحصیل شما در مقطع لیسانس چه بوده است و با چه معدلی فارغ التحصیل شده اید؟
رشته ریاضی گرایش محض از دانشگاه تهران معدل:13.88

آیا در کلاسهای کنکور و آزمونهای آزمایشی موسسات آمادگی کنکور شرکت داشتید؟ این آزمونها و کلاسها را تا چه در موفقیت خود موثر می دانید؟
در کلاسهای هیچ موسسه ای شرکت نداشته ام اما در آزمون های ماهان شرکت کردم.شرکت در آزمون های یکی از موسسات آموزش عالی را جهت به کمک به برنامه ریزی تحصیلی به داوطلبان کنکور توصیه می کنم.

از چه زمانی شروع به مطالعه دروس نمودید و به طور متوسط روزانه چه مقدار مطالعه داشتید؟
از ابتدای تابستان به صورت کاملا" هدفدار روزانه 4 ساعت واز ابتدای مهر ماه روزانه 7 الی 9 ساعت مطالعه داشته ام.

کدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟
هر دو گرایش اصلی مدیریت صنعتی را دوست داشتم لذا دو اولویت اول انتخابی اینجانب به ترتیب گرایش های تولید و تحقیق در عملیات دانشگاه تهران بوده است.

کتابها و منابع پیشنهادی شما در هر یک از دروس رشته مدیریت کدامها هستند و در هر درس چه توصیه های خاصی به داوطلبان دارید؟

برای ریاضیات وآمار منابع زیادی را مطالعه داشتم که شاید در کنکور مدیریت زیاد نیاز نباشد!برای درس تحقیق در عملیات کتابهای پیشنهادی من کتابهای تالیفی دکتر مازیار زاهدی سرشت می باشد که با رشته صنایع مشترک میباشد.در درس تئوری که اصلا با آن آشنایی نداشتم فقط کتاب پرچ را خواندم که درصد خوبی هم کسب نکردم!(البته تئوری امسال با توجه به میانگین درصدها بسیار سختتر از سال های گزشته بود).در دروس اقتصاد خرد وکلان هم فقط کتاب های دکتر نظری را خواندم که از هر لحاظ یک منبع کامل است.درس مدیریت تولید را نیز از کتاب دکترهایده متقی مطالعه نمودم که  به  من خیلی کمک کرد.برای زبان هم صحبت تکراری است اما تنها منابع پیشنهادی من کتابهای 504 و لغات ضروری تافل می باشد که باید اصولی ومنظم مطالعه شود.


به طور کلی چه توصیه هایی در خصوص نحوه مطالعه داوطلبان و آمادگی برای کنکور کارشناسی ارشد دارید؟
به برنامه ریزی روزانه اهمیت دهید وبرای تک تک ساعاتتان برنامه داشته باشید حتی برای تفریحات وخوابتان!شاید شروع یک برنامه ریزی روزانه وهفتگی سخت باشد اما اگر به اجرای برنامه ی خود متعهد شوید از اوقات خود لذت خواهید برد.تلاش نمایید در تمامی دروس به درصد نرمال و بالاتر برسید واین موضوع از طریق مدیریت زمان در آزمون های آزمایشی به دست می آید.

منبع: Modir.ir



مصاحبه با سایر نفرات برتر کنکور کارشناسی ارشد سال 1391 (گرایشهای مختلف رشته مدیریت) را از اینجا ببینید



در صورتی که سوالی از آقای حسین محمدعلی ولوجردی دارید می توانید در بخش نظرات این خبر ارسال نمایید تا ایشان پاسخگوی شما باشند.






نظرات کاربران
ssssss : 1391/04/24

بابت رتبتون تبریک میگمممم میشه بگید ریاضی رو از چه کتابی خوندید؟ که درصد بالا زدید؟

nazanin : 1391/04/24

برایه لغت باید لغات داخل متن کتاب 504 و Essential Words The Tofel رو هم باید بخونی ؟ یا فقط لغات 12 و 15 تا که اموزش داده؟ از رو جه کتابی تست بزنیم؟ برایه یادگیری لغت چه پیشنهاد می کنید؟

م.ا : 1391/04/24

با سلام اقای محمدعلی، 504 و لغات ضروری تافل فقط لغاتش خونده بشه.آخه مثلا لغات ضروری تافل 49 صفحه اولش توضیحات انگلیسی آزمون تافله اگه یادتون باشه.مثال های 504 چی؟چون منابع زیاد اما معتبری رو دارم می خونم و سطح زبانمم خوبه می خوام زمانو مدیریت کنم.ممنون میشم راهنماییم کنید.درضمن اینکه سر جلسه چه جوری زمانبدی کردیدو شروع کردین ترتیبو توضیح بدین ممنون میشم.

maryam : 1391/04/24

سلام خسته نباشید بهتون تبریک می گم. من دانشجوی کارشناسی رشته نرم افزار هستم و 9واحد دیگه تا اتمام درسم باقی مونده. قصد دارم برای ارشد یکی از رشته های مدیریت رو ادامه بدم اما برای این کار استرس زیادی دارم چون باید همه ی دروس رو از صفر شروع کنم. اگه از اول مرداد شروع کنم چقد باید تلاش کنم تا از رقبایی که کارشناسی رو در رشته ی مدیریت فارغ التحصیل شدند جلو بزنم؟ آیا شما کلاس کنکور خاصی رو پیشنهاد می کنید؟ به نظر شما از کدوم دروس شروع کنم و برای ابتدای کار(مرداد و شهریور) چه کتابایی رو پیشنهاد می کنید؟ به نظر شما ابتدا کتب درسی رو مطالعه کنم یا کتابهای کنکور (مثلا مدرسان و ...) رو مطالعه کنم؟ با تشکر

محمدعلی : 1391/04/24

به ssssss: ممنون.من رشته ی کارشناسیم ریاضی بود وخوب از همون اول با کتاب آدامز ریاضی عمومی رو شروع کردم.ولی برای کنکور دو کتاب رو بهتون پیشنهاد میکنم که به من خیلی کمک کردند:1)کتاب حاجی جمشیدی 2)کتاب آقاسی ضمنا" یه توصیه ی خیلی مهم که البته احتمالا" در جریان کنکورهای آزمایشی بهش پی میبری:تو کنکور من با اینکه ریاضی و آمار رو بالای 80 روش حساب باز کرده بودم گذاشتم آخرین درس زدم واز اینکه وقت براش کمتر گذاشتم ناراحت نیستم چون تونستم بقیه ی درسا رو به درصد نرمال وبالاتر برسونم که این از بالا زدن یه درس مهمتره.

محمدعلی : 1391/04/25

به nazanin: تاکید زیاد می کنم که حتما متن ها و مثال ها رو بخونید.بیش از 50% لغات جدید در داخل متون این دو کتاب هستند! در خصوص کتاب 504 هم انتهای کتاب شامل 125 لغت اضافه و جدید هست که توصیه می کنم حتما مطالعه کنید.در همین کنکور در دو تست از لغات انتهایی استفاده شده بود.ضمنا اگر میخواهید کتابی مخصوص تست زنی زبان داشته باشید کتاب آرمان اشراقی و ماهان رو مطالعه نمایید. به م.ا: سلام.هر دو کتاب رو کامل به همراه مثال ها ومتن ها مطالعه نمایید.در مورد لغات ضروری تافل از درس اول شروع کنید(نیازی به مطالعه ی صفحات ابتدایی نیست).سعی کنید زبان را هر روز در برنامه ی روزانه به مدت یک ساعت قرار دهید و چون سطح زبان خوبی دارید اجازه دهید با مطالعه ی دروس تخصصی وسخت تر کمی خسته شده سپس به مطالعه ی زبان بپردازید تا کمی احساس خستگی در شما کاهش یابد.ترتیب پاسخگویی من به سوالات:زبان- تئوری- تحقیق- تولید- اقتصاد-ریاضی وآمار.دلیل اینکه ریاضی وآمار رو آخر زدم نتیجه ای بود که در کنکور های آزمایشی به آون رسیدم واگر مثلا در دو یا سه آزمون اول ریاضی وآمار رو بالای 80 زدم در عوض تولید رو کمتر از 10 درصد جواب دادم.ولی نزدیک شدن درصد این دو درس به یکدیگر باعث تراز ورتبه ی بهتری برای من شد.

محمدعلی : 1391/04/25

به maryam: سلام.ممنونم و برای شما هم در سال آینده موفقیت را آرزومندم! انتخاب یکی از گرایش های مدیریت بستگی به علاقه ی شخصی هر شخص داره.ولی با توجه به رشته ی مقطع کارشناسی شما IT از هر لحاظ مناسبتره.به هر حال شما فنی خوندید ومسلما در ریاضی وآمار می تونید یک گام از بقیه جلوتر باشید.اما اگر در مورد بقیه ی دروس اصلا آشنایی ندارید در سه مورد کاملا شبیه سال گذشته ی من هستید.(تئوری - اقتصاد خرد وکلان - مدیریت تولید) پس زیاد نگران نباشید و با برنامه ریزی منظم شروع کنید.چون با درس تحقیق در عملیات آشنا نیستید توصیه می کنم در همین تابستان از کلاس های موسسات در صورت دسترسی استفاده نمایید.خواندن جزوه های دکتر زاهدی سرشت را نیز فراموش نکنید.در مجموع من از هیچ کدام ازکتابهای موسسات استفاده نکردم و به نظرم باید با منابع اصلی شروع نمایید.از ابتدای مرداد با 4 تا 5 ساعت مطالعه روزانه شروع کنید.مطلبی که در برنامه ریزی ساعات مطالعه مهم است روند صعودی آن است.از ابتدای مهرماه حداقل 7 ساعت مطالعه داشته باشید و این زمان را یک ماه مانده به کنکور به 9 ساعت نیز افزایش دهید.توجه نمایید جهت داشتن 8 ساعت مطالعه ی مفید نیاز به تنظیم حداقل 13 ساعت برنامه ریزی روزانه با در نظر گرفتن ساعات استراحت خواهید داشت!در برنامه ی روزانه ی خود سعی کنید حداقل 5 درس را بگنجانیدو دروس محاسباتی و تئوری را یک در میان قرار دهید.در پایا ن حتما تو آزمون های آزمایشی یکی از موسسات شرکت کن که اگه تبلیغ نشه من ماهان رو به خاطر جامعه آماریش( ونه هیچ چیز دیگه! )پیشنهاد می کنم.

جواد : 1391/04/25

سلام خداقوت بهتون تبریک میگم . من سال 84 با کارشناسی مهندسی شیمی فارغ التحصیل شدم دارم خودم واسه ارشد مدیریت اجرایی 92 آماده میکنم و کارمند شیفت هستم یه کم با زبان مشکل دارم در واقع نمیدونم سوالات ارشد چطور مطرح میشه تا مطالعه مو تنظیم کنم اگه راهنماییم کنین واقعا ممنون میشم .

محمدعلی : 1391/04/25

سلام.ممنون از لطف شما.در مورد زبان برای دوستان توضیح دادم وراهی جز خواندن منظم وروزانه ی دو کتاب 504 و essential words for TOEFL وجود ندارد چون اکثر سوالات تست لغات از این دو منبع طراحی می شوند.بهتر است از essential شروع نمایید.فقط تاکید میکنم مطالعه زبان باید هر روز در برنامه ی درسی شما گنجانده شود.خواندن متون و مثال ها علاوه بر بالا بردن سطح دانش لغات شماتاثیر بسیار زیادی در سرعت درک متون انگلیسی خواهد داشت .ضمنا"اگر در کنکورهای آزمایشی شرکت و سوالات کنکور سال های گذشته رانیز مطالعه نمایید حتما متوجه مدل طراحی سوالات خواهید شد.

nazanin : 1391/04/25

منظورتون اینه که تمام لغات متن 504 رو و تافل بخونیم .من حساب کردم هر درسی این طوری 100 تا لغت میشه یعنی کل کتاب 504 :6000 لغت مشه .تافل هم این طور !!!!!!!!!!! اگه بخواهیم این طوری بخونیم که 1 یا 2 سال زمان میبره!!!!!!!!

محمدعلی : 1391/04/25

به نازنین: خیلی محاسبه ی دقیقی نیست !!!چون هر درس کتاب 504 فقط 12 لغت جدید داره که اگه خیلی بدبینانه ودر ضعیف ترین سطح زبان هم به مثال های آن نگاه کنیم حداکثر دو برابر این تعداد را می توانیم از آنها خارج کنیم.حالا این محاسبات عجیب لغات رو فراموش کنید!درس ها خیلی طولانی نیستند.اگر به عنوان نمونه روزانه یک ساعت زبان مطالعه وهر دو روز یک درس را تمام کنید در بدترین حالت ممکن حداکثر در مدت 3ماه می توانید کتاب رو تمام کنیدوحتی اگر هر سه روز یک درس را بخونید باز هم با در نظر گرفتن لغات اضافی انتهایی کتاب حداکثر در 5 ماه موفق به تمام کردن کتاب میشوید.در مورد لغات ضروری تافل که قطعا کار ساده تری پیش رو دارید.پس با یک برنامه ریزی منظم بیش از این زمان رو از دست ندهید...

saman : 1391/04/25

کتاب هایی رو که برایه ریاضی گفتید خیلی سطحشون بالاتر از کنکور مدیریت است و جزمنابعmba و مهندسی صنایع-سیستم است لطف کنید کتابی رو برایه مدیریت که به صورت ساده و مناسب باشه معرفی کنید؟

محمدعلی : 1391/04/25

به سامان:حقیقت اینه که منابع مطالعاتی من همین کتاب ها بوده .حالا مثلا یه سری مباحث رو مثل انتگرال های دوگانه و سه گانه و یامحاسبه ی حجم رویه های دوار رو میشه مطالعه نکنید.ولی اگه کتابی رو میخوای که اکثریت معرفی ومطالعه میکنند کتاب دکتر ناصحی فر هستش که البته گفتم من اصلا ندیدمش!

nazanin : 1391/04/25

راستش من کتاب 504 دانشوری رو دارم و کتاب ایشون در آخر کتاب نوشته 6000 لغات پربسامد که مربوط میشه به تک تک لغات داخل متن و تمرین ها البته اگه هم یه تعدادی رو خودمون بلد باشیم کمتر میشه حدود 5000 یا 4000 1- من الان دارم 504 رو مرور میکنم و تافل رو می خونم .به نظرتون رو لغات داخل متن از مرداد یا 15 مرداد کار کنم خوبه؟ 2-شما چه روشی رو برایه یادگیری لغات پیشنهاد می کنید؟ نرم افزار لایتنر خوبه؟ یادگری ادم رو سازماندهی و هدایت می کنه

محمدعلی : 1391/04/26

به نازنین:روش مطالعه ای که من ازش نتیجه گرفتم:روزانه 1:30 برای یک درس و بیرون آوردن لغات جدید داخل مثال ها و استفاده از دیکشنری Thesaurus برای پیدا کردن لغات مترادف و یادداشت آنها برای هر درس.روز بعد قبل از شروع درس بعدی فقط 2 تا 3 دقیقه مرور لغات درس یا درس های قبلی را انجام دهید.توجه کنید مثلا در روز چهارم شما برای بار سوم لغات درس 1 را مرور می کنید که نباید بیش از 30 ثانیه طول بکشه.این روند را برای هر 6 درس ادامه دهید تا به قسمتreview برسید و مجددا مانند یک سیکل این کار را ادامه دهید.یه جورایی ضعیف شده ی روش لایتنر هست واگر به استفاده از روش لایتنر عادت دارید حتما از آن استفاده کنیدچون علمی تر هست.توجه کنید شاید استفاده از Thesaurus کمی برای شروع کار سخت باشه ولی تداوم استفاده از آن دامنه ی لغات شما را چندین برابر خواهد کرد.ضمنا حتما از نسخه ی ترجمه نشده 504 استفاده نمایید.موفق باشید.

پریسا : 1391/04/26

سلام می خواستم نظرتون رو در مورد DLMزبان بدونم اگه من DLMهای زبان رو بخونم و بعد کتاب های ارمان اشراقی ایا کافی هست یا حتما باید 504 واژه... خودش خونده بشه؟

محمدعلی : 1391/04/26

به پریسا: آنطور که من اطلاع دارم DLMهای زبان رو هم از همین دو کتاب 504 وتافل تهیه کردند+قسمت هایی از کتاب آرمان اشراقی وحتی کتاب 1100 که به مراتب سطحش بالاتر از کتاب های قبلیست وبا توجه به اینکه به راحتی قابل حمل هست و میتونه در مسیرهای رفت وآمد هم مطالعه بشه میتونه منبع کاملی برای مطالعه باشه فقط در کنارش مهارت های درک مطلب و ریدینگ هم میتونید اضافه کنید.فقط یه مطلب مهم دیگه اینکه از ترجمه فارسی برای فهمیدن معانی لغات تا آنجا که میتوانید استفاده نکنید وبرای تمامی لغات مترادف استخراج کنید.

مهرداد : 1391/04/29

dlm teori khobe?

بهروز خادم : 1391/04/31

با سلام و عرض تبریک. به نظر شما ایا یک کتاب راکامل بخوانیم و بعد به سراغ کتاب دیگر برویم بهتر است یا این که مثلا 4 تا درس را در یک روز بخوانیم و سوال دوم چگونه با تمرکز بیشتر درس بخوانیم.

sh : 1391/04/31

سلام. لطفا مشخصات کامل و انتشارات و رنگ کتاب زبان تخصصی آرمان اشراقی رو بگید. ممنون

آلاء : 1391/05/01

سلام تبریک میگم. بنظرتون کتاب زبان عمومی پارسه بهتره یا مدرسان شریف یا ماهان؟ تو کتاب 504 لغات غیر از12 لغت اصلی درس و تمرینا رو لازمه که حتما کامل بلد باشیم؟یا صرفا جهت یادگیری 12 لغت باید بخونیمشون؟

محمدعلی : 1391/05/05

به مهرداد:در مورد dlmتئوری اطلاع چندانی ندارم اما دوستان مثل اینکه ازش رضایت دارند.به بهروز:سلام.ممنونم.ببینید برنامه ریزی درس خوندن برای هر شخص متفاوته.باید دیگه تو این زمینه خودتونو شناخته باشید.ولی اگر نظر منو بخوای کتاب ها را با هم شروع کنید و حداقل 4 درس رو در روز مطالعه کنید.من خودم روزانه 5 درس می خوندم.

محمدعلی : 1391/05/05

بهsh:سلام.من فقط کتاب عمومی رو داشتم انتشارات نگاه دانش.کتاب تخصصی رو هم از همین انتشارات تهیه نمایید. ........به آلاء:سلام ممنون ایشالا موفقیت شما در آزمون امسال.راستش پارسه و مدرسان رو که اصلا ندیدم که مقایسه کنم ولی بهترین منابع همون 504 و essential words هستند که حتما باید به همراه متن درس مطالعه شوند.

parisa : 1391/05/06

سلام و تبریک برای رتبتون شما برای ریاضی کدوم مباحثو خوندیدمن می خوام برای کنکور در حد 30 تا40 درصد بخونم و کدوم مباحث رو پیشنهاد میدید با تشکر.

محمدعلی : 1391/05/06

به parisa:سلام .تشکر و آرزوی موفقیت برای شما.حرف اول را در کنکور مدیریت زمان می زند.زدن درصد 40 ریاضی در کنکور مدیریت کار ساده ایه ولی در حداقل زمان باید به دست بیاد پس باید سرعت عمل در محاسبات خود را بالا ببرید.پیشنهاد می کنم تمامی مباحث ریاضی 1 به غیر از انتگرال رو حتما مطالعه کنید چون انتگرال ها وقت زیادی را از شما خواهد گرفت ضمن انکه حجم کمی از سوالات را تشکیل می دهند.کماکان مهمترین مباحث مشتقات وکاربرد آن می باشد.

sara : 1391/05/09

سلام!تبریک میگم بابت رتبه خوبتون.اگه میشه در مورد درس تحقیق در عملیات بگین که کتابای زاهدی سرشت رو خودمون بدون دسترسی به کلاسشون میتونیم بخونیم؟(پایه تحقیقم متوسطه) و الان از رو فدوی میخونم و برای شروع تحقیق 2 میخواستم بپرسم منبع بهتری پیشنهاد میکنین که خودخوان متوجه شیم؟ممنون

مونا : 1391/05/10

سلام خوبین ارزوی موفقیت میکنم برتون اگه میشه منو کمی کمک کنید من رشتم اقتصاد نظری ولی میخام صنعتی بخونم تا حالا هم اشناییت در مورد دوروس صنعتی نداشتم مخصوصا مدیریت تولید و تحقیق در غملیات لطفا راهنمایی های عالی را داشته باشین مرسی

ali 32 : 1391/05/11

با سلام من میخوام در 6 مرحله ازمون ازمایشی سازمان سنجش شرکت کنم به نظر شما خوبه؟ چون شنیدم میانگین شرکت کندگان تو این رشته در هر ازمون 300 نفره؟ تعداد شرکت کنندگان ماهان چند نفره؟

محمدعلی : 1391/05/11

به sara:سلام.خیلی ممنون.راستش تو کارشناسی که بیشتر از روی کتاب بازارا می خوندیم که با توجه به محدودیت زمان اصلا توصیه نمی کنم!خوب برای کنکور من فقط از کتاب آقای دکتر زاهدی سرشت و گاها" دکتر اشجری استفاده کردم وکلاس هم نرفتم(تحقیق من هم متوسط بود.با 13 تحقیق پاس کردم!)ولی واقعا برام ملموس بود یه سری مطالب تحقیق مدیریت مثل شبکه و جریان ونظریه بازیها رو بدون تعارف من نخوندم که بهتره از کتاب فدوی مطالعه بشه.موفق باشید.

محمدعلی : 1391/05/11

به مونا:سلام ممنون از لطف شما.در درس تولید و تئوری منم از صفر شروع کردم پس اصلا نگران نباشید.چون در مورد تحقیق اصلا آشنایی ندارید پیشنهاد می کنم اگر امکانش رو دارید یه ترم سر کلاس بریدو از جزوه وکتاب های دکتر زاهدی سرشت استفاده کنید.درس تولید رو مطمئن باشید تو خونه از پسش بر میاید!در کل با یه برنامه ریزی دقیق وتوکل به خدا حتما موفق میشید.

محمدعلی : 1391/05/11

به ali 32:سلام.من از سنجش خبر ندارم ولی مطمئنم که بالاترین وقوی ترین جامعه آزمون تو رشته ی مدیریت مربوط به ماهانه که البته نمی خوام ازش تعریف کنم فقط جامعش قویه والا فقط پولو می شناسند و بس!!!

hamed : 1391/05/12

و اینکه میخوام تابستون بعد برم تهران و کلاس ریاضی و پزوهش و شایدم مالی. میخواستم نظرتونو بدونم و اینکه کار درستیه که من از یاسوج پاشم برم تهران برای کلاس کنکور.چون متاسفانه تمام کلاسهای خوب و اساتید باتجربه و خوب منححصر شده در تهران .شما از اساتید محمودیان - رنجبران-مناجاتی - تهرانی -زاهدی سرشت و یا سپندارند اطللاعی دارید از نحوه تدریسشون؟ مرسی.

محمدعلی : 1391/05/13

بهhamed:خوب اگر جایی برای ماندن به صورت ثابت در تهرات دارید باز مقرون به صرفه است اومدنتون ولی اگر بخواید مرتب تو رفت وآمد باشید زمان زیادی از دست میدید.اساتیدی که نام بردید همه یا در ماهان یا پارسه یا شاید تو چندین موسسه کار می کنندو پیدا کردنشون زیاد سخت نیست.اگر پایه ی علمی حتی متوسطی هم دارید من کلاس رو اصلا توصیه نمی کنم.

بهناز از مشهد : 1391/05/14

با سلام. ایا شما خودتون برنامه ریزی برای درس خوندن می کردید یا مشاور ؟چون من هر وقت بر نامه ریزی کردم نتونستم عمل کنم. مثلا گفتم فردا هر درس رو 2 ساعت و از ساعت چند تا چند بخونم و نتونستم؟ لطفا راهنماییم کنید.

محمدعلی : 1391/05/14

به بهناز:سلام.با قاطعیت می گم بدون برنامه ریزی درصد موفقیت وکسب رتبه های خوب نزدیک به صفره.این یه شعار نیست چون اینو خودم تو دوتا کنکور تجریه کردم و چون مشغول کار آموزشی از جمله تدریس و مشاوره دبیرستان نیز هستم با تمام وجود ارزش برنامه ریزی و تعهد به آن را لمس کردم.سعی کنید در ساعاتی که برنامه ریختید حتما سر میز مطالعه خود باشید حتی اگه بازده ی پایینی هم داره!در مرحله بعد اگر مثلا تا مبحثی که می خواستید نخوندید به عبارتی بازده مطالعه پایین بود خودتان را تنبیه کنید!(مثلا من برای دیدن پخش زنده فوتبال برنامه داشتم که اگه از بازه های مطالعاتیم تو یه روز راضی نبودم فوتبال نگاه نمی کردم!).در پایان برنامه ریزی را مطابق ویژگی های خودتان تهیه نمایید.

amin : 1391/05/17

خواهش میکنم مرسی از راهنماییتون. شرمنده من آخرین سوالم مشاوره ای اگه امکانش هست راهنماییم کنید به نظر شما تو ردوسی مثل پژوهش،اقتصاد و تولید من هر فصلی رو که میخونم همون موقع تست هاشو بزنم یا بذارم مثلاً چند ماه بعد؟ یعنی الان که به عنوان مثال از کتاب محسن نظری فصل عرضه و تقاضارو خوندم همون موقع تست هارو بزنم یا بذارم زمانیکه کل اقتصاد خردم تموم شد بعد تست بزنم.چون حس میکنم اگه الان تست بزنم دیگه تموم میشه دیگه میره تا 4 ماه بعد که کل درسام بخواد تموم بشه اون وقت کلش یادم بره. اگه راهنماییم کنید ممنون میشم مرسی

hamed : 1391/05/23

سلام.مرسی از جوابتون. میشه بگین کجامیتونم اساتیدی که گفتین باهاشون کلاس بگیرم.کدوم موسسه؟

v.p : 1391/05/24

سلام من دانشجوی ترم 6، ‏‎ ITهستم از نیمه مرداد روزی 5 الی 6 ساعت مطالعه دارم درباره آزمون میخواستم بگم ماهان هزینه زیادی میگیره 440هزار تومان و توانشو ندارم راه حلتون چیه؟ همچنین برای تست تئوری مدیریت چی بخونم؟

فرزند ایران : 1391/05/24

سلام ببخشید شما بین موسسه های ماهان و مدرسانو اکسین کومشو پیشنهاد میدین؟ و سوال دیگم اینکه:من نمیتونم یا بهتر بگم نمیشه پیوسته لغت زبان بخونم یعنی همیشه طرف زبان نمیرم که همین فاصله انداختنم باعث میشه لغتای که خوندمم تا حدودی یادم بره. پیشنهادتون برا این مشکل چیه؟ممنون از وقتی که میزاری

v.p : 1391/05/25

باسلام من ترم 6 ، رشته ‏IT‏ هستم از اواسط مرداد روزی 5 6 ساعت برا ارشد میخونم هزینه برای آزمونای ماهان ندارم ب نظر شما سه تا ازمون جامع اخر کافیه؟ درضمن ی کتاب تست خوب برا تئوری و ی کتاب برا جمع بندیش اگه میشه معرفی کنید

ali : 1391/05/25

با سلام و آرزوی موفقیت برای شما و دیگر دوستان میخواستم یه نظر خواهی در مورد منابع که گرفتم از شما بپرسم منابعی که من تهیه کردم به این قرار است: 1)زبان 504،+زبان عمومی و تخصصی آرمان اشراقی تئوری مدیریت فقط کتاب طبقه بندی مدرسان شریف..یک شوال در مورد تئوری اینکه آیا باید حتما مدیریت عمومی الوانی و سازمان مدیریت رضائیان رو بگیرم اگر کمکم میکنید بگید؟حتی اگر یک درصدد هم شده 3)ریاضی هادی رنجبران 4)آمار عادل آذر و منصور مومنی 5)اقتصاد خرد و کلان(مربوط به کلیه گرایش ها مدیریت)محسن نظری 6)پژوهش عملیاتی فدوی+مهرگان 7)مدیریت تولید متقی اگر به منابع من باید چیزی اضاف بشود وحتما بگید چون من میخوام حداکثر دانشگاه تهران و حداقل دانشگاه مازندران قبول بشوم.. ارشد قبول شدن خیلی برام حیاتی و مهمه..مهمتر از اونی که شما فکر میکنید..به همین دلیل اگر چیزی برای موفق شدن به جز منابع خوب لازم ختما بگید..به کمکتون نیاز دارم..چون بهترین مشاور خود دانشجو هست.. در ضمن من هم دانشجوی مدیریت صنعتی دانشگاه پیام نور هستم.. موفق و موید باشید.

بهار : 1391/05/26

ضمن سلام وعرض تبریک خدمت شما.من امسال تمام کردم ومهندسی نرم افزار خوندم ومیخوام یکی ازگرایشای مدیریت رو انتخاب کنم که IT یا صنعتی یا بازرگانی مورد نظرم هست.به نظر شما از حالا شروع کنم میرسم که رتبه خوبی روبیارم.راسی جزوه مالی ماهان خوبه؟ به نظر شما از کجا وبا چه درسی شروع کنم؟

محمدعلی : 1391/05/27

بهhamed:تو جوابم که گفتم همه در موسسات ماهان و پارسه هستند ولی من دیگه توصیه نمی کنم کلاس برید چون زمان زیادی رو از دست می دهید.

محمدعلی : 1391/05/27

بهv.p:سلام .اشکالی نداره همه ی آزمون ها رو شرکت نکنید فقط باید خودتون حتما یه برنامه ی راهبردی دقیق تعیین کنید یعنی علاوه بر برنامه ریزی مطالب رو بودجه بندی کنید و سپس مطالعه کنید.فقط سعی کنید در دو آزمون جامع آخر که به صورت مجزا هم نام نویسی میشه شرکت کنید.کتاب تست تئوری هم به نظرم پرچ بهترینه.

محمدعلی : 1391/05/27

به ali:منابع که گفتید همه خوبند فقط در مورد تحقیق کتاب دکتر زاهدی سرشت را نیز می توانید استفاده نمایید.در مورد تئوری کتابهایی که گفتید جز, منابع اصلی هستند فقط باید زمان زیادی را برای آنها بگذارید که اگه وقتشو ندارید پرچ چکیدشونو ارائه میکنه.

محمدعلی : 1391/05/27

به بهار:سلام.ممنون ا ز لطف شما.اولا خیلی سریع گرایشتون رو مشخص کنید واین یه ماهه تابستان رو از دست ندهید.با توجه به رشته ی شما اول IT وسپس صنعتی رو پیشنهاد می کنم که هم پوشانی خوبی هم نسبت به هم دارند.راستش جزوه رو اصلا پیشنهاد نمی کنم چون اشکالاتش زیاده وهیچی مثل کتاب نمیشه.منابع رو من تو جوابای بالا کامل گفتم.طریقه ی شروع و برنامه ریزی می تونه برای هر کس متفاوت باشه ولی اگه نظر منو بخوای در هر روز 4درس رو قرار بده ودروس محاسباتی وتئوری را یک درمیان بخون تا هم کمتر خسته بشی و هم بازده ی مطالعاتی بالا بره.موفق باشید.

محمدعلی : 1391/05/27

به فرزند ایران:خوب جامعه ی آماری آزمون های ماهان قوی تره.برای زبان خوندن یا کلا درس خوندن اول برنامه ریزی کنید وسپس تعهد اجرای آن را در خود ایجاد کنید.به توضیحات بالا هم می تونی یه نگاهی بندازی شاید به درد بخوره.موفق باشید.

سارا : 1391/05/27

سلام طاعات و عباداتتان مقبول حق لیسانسم صنایع هست میخوام برای کنکور ارشد مدیریت صنعتی یا سیستم های اقتصادی که از گرایش های صنایع هست بخونم چند تا سوال داشتم ممنون میشم راهنماییم کنید دروسی که میخواستم بخونم بین این دو رشته مشترک هستند 1-اگر درس تولید را کاملا کنار بذارم میشه یه رتبه خوب اورد با خوندن درسای دیگه؟ 2-مثلا برای دروس امار و ریاضی و تحقیق از کتابای دکتر ایوزیان و اقاسی و زاهدی سرشت استفاده کرد؟ 3- تا چه رتبه ای روزانه تهران میشه قبول شد؟ 4-گرایش تحقیق و تولید چه تفاوتهایی باهم دارند؟ 5-بازار کار برای یه مدیر صنعتی چه جوریه؟و کارش کجاهاست؟

محمدعلی : 1391/05/28

به سارا:ممنون! برای شما همینطور.شرایط منم مثل شما بود ویه جورایی اوایل هردو رو می خواستم.ولی سعی کنید روی یکی متمرکز بشید.چون مدیریت صنعتی 2 تا درس تئوری و تولید رو اضافه تر داره ومثلا اگه فرض کنیم با نزدن تولید (که کار درستی نیست) با بقیه درسا می تونیم جبران کنیم باز هم درس بسیار تعییین کننده ی تئوری رو داریم که نیاز به زمان بیشتری برای خوندن داره.پس پیشنهاد می کنم روی صنعتی تمرکز کنید و از منابعی که گفتید در ریاضی و آمار وتحقیق استفاده نمایید تا گرایش سیستم را نیز پوشش دهید.جالبه بدونید رتبه ی من تو سیستم هم 111 شد و حداقل اصفهان یا همدان قبول می شدم ولی صنعتی رو ترجیح دادم !اگه بخوام خلاصه بگم تولید یکم کاربردی تر و صنعتی تره و تحقیق یکم آکادمیک تر.برا همین تولید کمی پرطرفدارتر وبه صنایع نزدیکتره.رتبه محل قبولی رو می تونید از همین سایت مدیر استخراج کنید ولی فک کنم روزانه دانشگاه های تهران باید دورقمی باشه.از لحاظ بازار کار هم فک می کنم هم کارای مدیریتی وهم کارای صنایع پیش روی شماست.موفق باشید.

mona : 1391/05/31

سلام دوبازه عباداتت تون قبول حق.خاستم بپرسم من اصلا از امار خوشم نمیاد اگه اصلا نخونم بجاش رو درسای دیگم سرمایه بزارم تو رتبم خیلی فرق میکنه یا نه مرسی مچکرمممممممممممم

محمدعلی : 1391/05/31

بهmona:سلام.ممنون! کلا آمار 15 تا سوال داره که واقعا حیفه همشو از دست بدید. پس آمار توصیفی رو که حداقل 6 سوال ازش میاد بخونید و بقیه ی تمرکزتون روی ریاضی باشه.اینجوری اصلا ضرر که نمی کنید کاملا هم به سودتون تموم میشه چون حتی اگه همه ی سوالای ریاضی و آمار رو هم بلد باشید بازم وقت کم میارید وبه همه نمی رسید.

mona : 1391/06/05

سلام میشه یک کمک دیگه بهم بکنین من تحقیق عملیات با تولید تست ندارم متاب چی بگیرم که با پاسخ تشریحی باشه بهم کمک کنه مرسی

امین : 1391/06/05

با سلام و آرزوی موفقیت روز افزون برای شما دوست سخت کوش ، خواستم سوال کنم که سبک شما برای خواندن اقتصاد چگونه بود که اینقدر خوب نتیجه گرفتید آخه من حدود 5 فصل اقتصاد خرد نظری رو خوندم البته تست زیادی کار نکردم و حالا احساس می کنم که بسیاری از فرمولها رو فراموش کردم و احساس می کنم در پاسخ دادن به تست ها دچار مشکل باشم شما چقدر و چگونه این درس رو مطالعه کردید که مسلط شدید ؟ با تشکر و آرزوی حسن عاقبت برای شما دوست عزیز

محمدعلی : 1391/06/07

به mona:سلام.تحقیق کتاب فدوی یا زاهدی سرشت که پاسخ تشریحی دارند.تولید کتاب تست هایده متقی یک از بهترین منابع کنکوره.

محمدعلی : 1391/06/07

به امین:سلام.ممنون و آروزی موفقیت برای شما در کنکور سال آینده.اقتصاد یه درس کاملا مفهومیه و اگر عمیق مطالعه نشه می تونه براتون دردسرساز بشه.پیشنهاد می کنم یه فصل رو کامل بخونید بعد تو جلسه ی بعد ازش تست بزنید.تست های اقتصاد قسمتی از پروسه ی یادگیری هستندپس سعی کنید در محله ی نخست از هیچ تستی بدون درک مفهوم آن عبور نکنید.پس از آن به فکر ارتقای سرعت عمل خود با تکرار تست زنی داشته باشید.

mona : 1391/06/08

سلام ببخشید برای تئوری مدیریت چی تست خوبه مرسی

محمدعلی : 1391/06/11

بهmona:سلام.من فقط پرچ رو خوندم ولی اگه وقت داری حتما رضاییان و الوانی رو هم بخونید.

حامد علیرضایی : 1391/06/16

سلام محمد علی جان....خوبی....همکلاسی شدیم با هم...من رتبه 93 هستم...شبانه تهران گرایش OR قبول شدم....شما تولید قبول شدین یا OR

محمدعلی : 1391/06/17

به حامد علیرضایی :سلام جناب علیرضایی وتبریک بابت رتبه و انتخابتون! اره هم کلاسی هستیم منم گرایش OR قبول شدم.به امید دیدار...

بهار : 1391/06/20

سلام ضمن تبریک برا موفقیتتون اگه بخوام فقط مهم ترین فصلای تولید روبزنم چه فصلایی رو شما از کتاب هایده متقی پیشنهاد می کنید؟

m : 1391/07/05

سلام ازمون ازمایشی ماهان بهتره؟یااکسین؟

پریسا : 1391/07/21

سلام . برای ارشد MBA ، کتاب موسسه ماهان خوبه؟ من تو آزمون هاش شرکت کردم و کتابهاشون رو هم خریدم ، آیا لازمه منبع دیگری رو هم مطالعه کنم؟ پیشاپیش ممنونم.

اسدی : 1392/06/02

سلام،برای دروس آمار و ریاضی جه مباحثی مهمتر هستند تا با روی تمرکز کردن روی اون مباحث 30-40 درصد بتونم بزنم.

مرضیه : 1392/06/20

با سلام - من صنعتی - تولید دانشگاه قزوین قبول شدم و نیاز دارم در خصوص درسهای جبرانی مثل ریاضی و مدیریت تولید و حسابداری صنعتی و ... بیشتر بدونم چون رشته ام غیر مرتبط هست . ممنون میشم راهنمایی بفرمائید .

سیما : 1392/09/20

سلام من رشته ام اقتصاد است نمیدونم آزمونهای آزمایشی کجا رو شرکت کنم بهتر هست ؟ لطفا راهنمایی کنید

نام شما (ضروری)  

ایمیل (ضروری)