شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 31 فروردین 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 6,201
بازدید دیروز: 14,379
بازدید کل: 151,550,029
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 62
کاربران حاضر: 62
کدخبر: 18973 زمان ارسال: دوشنبه 22 اسفند 1401 - 08:42 تعداد بازدید: 325
تمدید مهلت پذیرش بدون آزمون دانشجوی دکتری در دانشگاه علم و صنعت

دانشگاه علم و صنعت ایران اعلام کرد مهلت ثبت نام دانش آموختگان ممتاز کارشناسی ارشد متقاضی ورود به مقطع دکتری (بدون آزمون استعدادهای درخشان) سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳این دانشگاه که قبلا آخرین فرصت آن ۲۰ اسفندماه اعلام شده بود، تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۱/۱۵ تمدید شد.

به گزارش ایسنا، دانشگاه علم و صنعت ایران همچنین اعلام کرده است که در راستای افزایش تسهیلات در پذیرش دکتری بدون آزمون و نیز سیاست‌های کلان وزارت عتف در خصوص کاهش طول دوران تحصیل و نیز ارتباط دانشگاه با صنعت، برای پذیرش در سال ۱۴۰۲ تسهیلات زیر را برای کسب حداقل ۷ امتیاز پژوهشی لازم برای دعوت به مصاحبه در نظر گرفته است:

- در نظر گرفتن حداکثر ۳ امتیاز برای مقالات مرتبط با پایان‌نامه که در مجلات معتبر ISI و یا علمی پژوهشی به مرحله داوری (Under Review) رسیده باشند. مستند این موضوع باید توسط استاد راهنما تایید شود.

- به همکاری در طرح‌های صنعتی در راستای موضوع پایان‌نامه یا تحویل محصول با 4³ TRL در راستای پایان‌نامه، طبق آیین‌نامه کفایت محصولات رساله دکتری دانشگاه علم و صنعت ایران، امتیاز داده خواهد شد. امتیاز این فعالیت‌ها منوط به تایید معاونت پژوهشی دانشگاه محل تحصیل دانشجو است.

همچنین، در راستای سیاست‌های دانشگاه‌ها در خصوص تشویق به کاهش ماندگاری، برای داوطلبانی که در نیمسال چهارم تحصیل خود بوده و هنوز دفاع نکرده‌اند، ۴ امتیاز مربوط به کیفیت پایان‌نامه داده خواهد شد.

دانشگاه علم و صنعت اعلام کرد که پذیرش نهایی دانشجویان کارشناسی ارشد جهت ورود بدون آزمون در مقطع دکتری مطابق ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مقررات دانشگاه و تایید سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌پذیرد.

بدیهی است تشکیل پرونده از سوی داوطلب به معنی پذیرش قطعی وی برای انجام مصاحبه نیست و نتایج پس از ارزیابی و امتیازدهی به فعالیتها و سوابق داوطلبین تعیین و اعلام خواهد شد. در هر زمان (حتی زمان فارغ التحصیلی) مشخص شود که فرد پذیرش شده فاقد شرایط آیین نامه مربوطه بوده است، پذیرش وی لغو و عواقب ناشی از آن به عهده خود متقاضی خواهد بود.

متقاضیان ‏باید ثبت ‏نام اولیه خود را صرفاً به صورت غیرحضوری از طریق سامانه گلستان به آدرس https://golestan.iust.ac.ir/Forms/AuthenticateUser/main.htm انجام دهند.

مدارک و شرایط لازم جهت ثبت نام در سامانه گلستان

۱ -گواهی فارغ التحصیلی کارشناسی به همراه معدل دوره (تکمیل فرم شماره ۱)

۲ -گواهی فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد به همراه معدل دوره (تکمیل فرم شماره ۲)

۳ -فرم تایید مقاله توسط استاد راهنما (تکمیل فرم شماره ۳)

۴ -سایر مدارک مطابق با موارد درخواست ثبت نام متقاضیان در سامانه گلستان (مطابق راهنمای تصویری)

۵ -متقاضیان میبایست حداکثر تا تاریخ 31 شهریورماه 1402 فارغ التحصیل شوند.

۶ -دانش آموختگان دانشگاههای پیام نور، آزاد اسلامی، غیردولتی، غیرانتفاعی، جامع علمی‌کاربردی و پردیس‌های خودگردان و بین‌الملل (سایر دانشگاه ها) دوره‌های مجازی و نیمه حضوری (سایر دانشگاه ها) مطابق آئین‌نامه، مجاز به ورود به دوره دکتری این دانشگاه نیست.

۷ -مبلغ ۱/۶۸۰/۰۰۰ ریال بابت هزینه ثبت‌نام در نظر گرفته شده که داوطلب به صورت الکترونیکی در مراحل ثبت‌نام پرداخت می‌کند. هزینه ثبت‌نام به هیچ عنوان قابل استرداد نیست.


خلاصه آئین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان دوره تحصیلی دکتری در سال۱۴۰۲، اینجا قابل مشاهده و دریافت است.

منبع : ایسنا  
نظرات کاربران

نام شما (ضروری)

ایمیل (ضروری)