شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 9,455
بازدید دیروز: 19,379
بازدید کل: 151,862,999
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 51
کاربران حاضر: 51
کدخبر: 18956 زمان ارسال: پنجشنبه 11 اسفند 1401 - 16:11 تعداد بازدید: 519
کلیات برنامه درسی رشته مدیریت دولتی در مقطع دکتری تصویب شد

کلیات برنامه درسی رشته مدیریت دولتی در مقطع دکتری درجلسه شورای تحول و ارتقای علوم انسانی در ۵ گرایش تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۲۲۱ شورای تحول و ارتقای علوم انسانی به ریاست دکتر غلامعلی حدادعادل، روز دوشنبه هشتم اسفند ماه ۱۴۰۱ در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در این جلسه سرفصل برنامه درسی رشته مدیریت دولتی در مقطع دکتری مورد بررسی قرار گرفت و دکتر خداداد حسینی، دکتر رضا واعظی و دکتر حسن دانایی‌فرد در خصوص این برنامه در هشت گرایش خط مشی گذاری، مدیریت توسعه ملی و تطبیقی، مدیریت منابع انسانی در بخش دولتی، مدیریت رفتار سازمانی، مدیریت محلی و شهری، مدیریت سازمان‌های دولتی، مدیریت مالی و بودجه دولتی، حکمرانی و تنظیم‌گری گزارش ارائه دادند.

تدوین این برنامه به مدت هشت سال به طول انجامیده و بالغ بر دو سال در کارگروه مدیریت شورای تحول مورد بررسی و بازنگری قرار گرفت.

کلیات برنامه درسی رشته مدیریت دولتی در مقطع دکتری با ۱۸ واحد به‌علاوه پایان‌نامه مورد تصویب قرارگرفت، به این ترتیب که ۹ واحد بین تمام گرایش‌ها مشترک است و ۹ واحد اختصاصی هر گرایش است.

با توجه به این که گرایش مدیریت محلی و شهری در عنوان و موضوع با رشته‌ای با همین عنوان در معماری و شهرسازی هم‌پوشانی دارد مقرر شد نظر کارگروه شهرسازی دراین زمینه اخذ شود.

همچنین رشته مالی و بودجه دولتی تشابه بسیاری با رشته اقتصاد مالی دارد که در زیرمجموعه علوم اقتصادی قبلا به‌تصویب رسیده است. لذا مقرر گردید مجدد با اساتید علوم اقتصادی و همچنین یک نماینده از سازمان برنامه و بودجه موضوع هم از جنبه هم‌پوشانی و هم از بعد محتوایی مورد بازنگری قرارگیرد و هم مسایل استخدامی و مشکلات آن برطرف گردد.

در پایان کلیات رشته مدیریت دولتی با گرایش خط مشی‌گذاری عمومی، مدیریت توسعه ملی و تطبیقی، مدیریت منابع انسانی در بخش دولتی، مدیریت رفتار سازمانی و مدیریت سازمان‌های دولتی تصویب و بررسی جزئیات سرفصل‌ها به جلسه بعد موکول شد.

گرایش حکمرانی و تنظیم‌گری، مدیریت محلی و شهری و مدیریت مالی و بودجه جهت بررسی مجدد به کارگروه عودت داده شد.

منبع : مهر  
نظرات کاربران

نام شما (ضروری)

ایمیل (ضروری)