شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 33,621
بازدید دیروز: 33,746
بازدید کل: 151,745,933
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 314
کاربران حاضر: 314
کدخبر: 18817 زمان ارسال: دوشنبه 02 آبان 1401 - 08:56 تعداد بازدید: 566
کنفرانس ملی انجمن پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران برگزار می‌شود

دومین کنفرانس ملی انجمن پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران، ۱۸ و ۱۹ آبان‌ماه به میزبانی پارک علم و فناوری گیلان در شهر رشت برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر علی معتمدزادگان، رئیس انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران گفت: برگزاری کنفرانس‌های ادواری و سالیانه، همیشه به توسعه فرهنگ جمعی کمک می‌کنند. ما در حدود ۳۰ سال تجربه حضور پارک‌های علم و فناوری در ایران، کنفرانس‌های عمومی که منابع انسانی را در کنار هم جمع کنند، نداشتیم و سال گذشته هم به‌خاطر شیوع ویروس کرونا اولین کنفرانس ملی توسعه زیست بوم بصورت مجازی برگزار شد.

وی افزود: دومین کنفرانس ملی انجمن پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران ۱۸ و ۱۹ آبانماه به میزبانی پارک علم و فناروی گیلان در شهر رشت برگزار خواهد شد. در حقیقت این کنفرانس اولین گردهمایی حضوری فعالین و منابع انسانی فعال در زیست بوم نوآوری کشور هست و فرصتی است برای شبکه سازی، تعاملات بین افراد مختلف در سطوح مختلف که در این زیست بوم در حال فعالیت هستند و مجالی است برای انتقال تجارب و شنیدن مباحث جدید در رابطه با مسائل و موضوعاتی که در این زیست بوم در حال شکل گیری است.

معتمدزادگان درخصوص تمایز این کنفرانس، گفت: در این رویداد اولین باری است که به طور پررنگ صندوق‌های پژوهش و فناوری کشور نیز در کنار پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد کشور حضور خواهند داشت و بحث‌های جدید را در حوزه حضور نهادهای مالی و سرمایه گذاری در این زیست بوم در پنل‌های تخصصی مطرح خواهند کرد.

وی با اشاره به تاثیر توسعه فرهنگ نوآوری در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، افزود: به نظر می‌رسد این کنفرانس مهمترین و بزرگترین گردهمایی منابع انسانی فعال در زیست بوم نوآوری کشور باشد و این به نوبه خود بر توسعه فرهنگ نوآوری و به دنبال آن، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

به نقل از وزارت علوم، معتمدزادگان افزود: حضور پر رنگ فعالان نوآوری در این کنفرانس موجب می‌شود تا در آینده شاهد تداوم برپایی سالیانه این رویداد در استان‌های دیگر باشیم که به نوبه خود به توسعه فرهنگ تعامل اجزای زیست بوم نوآروی کمک مؤثری می‌کند و همچنین با ارائه مقالات و سخنرانی، با کمک به رونق این رویداد می‌توانیم با بهترین کیفیت در میزبانی استان‌های دیگر و  سراسر کشور این توسعه را دنبال کنیم.

وی در پایان گفت: من از عزیزانی که در این زیست بوم فعال هستند، اعم از دانشگاهیان، استادان و اعضای هیات علمی، دانشجویان و فعالان این زیست‌بوم، کارشناسان پارک‌های علم و فناوری، مدیران مراکز رشد و شتاب دهنده‌ها و صاحبان کارخانه‌های نوآوری و خصوصا سرمایه‌گذاران و هر نهادی که با موضوع اقتصاد دانش‌بنیان در ارتباط هستند، دعوت می‌کنم در این کنفرانس شرکت کنند.

منبع : ایسنا  
نظرات کاربران

نام شما (ضروری)

ایمیل (ضروری)