شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 13,447
بازدید دیروز: 27,693
بازدید کل: 152,034,469
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 65
کاربران حاضر: 65
استفاده از روش گسترش عملکرد کیفیت با رویکرد غربالسازی فازی به منظور تدوین استراتژیهای رقابتی : مطالعه موردی
چکیده:
از آنجائیکه هیچ سازمانی دارای منابع نامحدود نمی باشد و فضای حاکم فضایی رقابتی است؛ لذا تدوین استراتژیهای صحیح و رقابتی از بیشترین اهمیت برخوردار است .در این مقاله، عوامل داخلی و خارجی که برای آینده شرکت بسیار مهم و حیاتی هستند؛ تحت عنوان عوامل استراتژیک معرفی و در تجزیه و تحلیل SWOT خلاصه می گردند . با اجرای تحلیل SWOT برای تدوین یکسری استراتژیهای معنی دار، نخستین گام در تحقق واقعی روش QFD برداشته می شود و استراتژیهای احصاء شده از ماتریس SWOT در ستونهای عمودی ماتریس QFD یعنی چگونه ها قرار می گیرند . در این مقاله، همچنین، از نیروهای رقابتی در صنعت از دیدگاه پورتر، به عنوان ملاک و معیاری برای انتخاب استراتژیها استفاده شده است؛چراکه هدف از انتخاب استراتژیها این است که با این نیروهای پنج گانه رقابت کند و آنها را از سر راه اهداف کلان شرکت بردارد . درواقع نیروهای رقابتی درصنعت،نقش چه چیزها را در ماتریس QFD بازی می کنند و استراتژیها که نقش چگونه ها را در ماتریس QFD دارند؛ در تقابل با نیروهای رقابتی در صنعت و با رویکرد غربالسازی فازی که یکی از فنون تصمیم گیری چندشاخصه گروهی است؛ انتخاب و نهایی می گردند.در انتها با بیان یک مطالعه موردی از شرکت ABC مفاهیم ذکر شده را بطور عمیق تری مورد توجه قرار داده ایم.
کلید واژه: SWOT، فازی، QFD
نویسنده(گان): مهدی اکبری، کامبیز طاهری کاشانی، اکبر انصاری چشمه
منبع: چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع: بودجه بندی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1385
تعداد صفحات: 7
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.