شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
سه شنبه 25 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 8,711
بازدید دیروز: 19,615
بازدید کل: 152,197,967
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 63
کاربران حاضر: 63
استراتژی های رقابتی
چکیده:

هر شرکتی که در یک صنعت رقابت میکند دارای استراتژی رقابتی خواه آشکار یا ضمنی است. از ویژگیهای غالب جهان امروز عبارتند از جهانی‌شدن اقتصاد، تولید انبوه و ظرفیت مازاد در اکثر بازارها، رقابت برمبنای زمان، انبوه اطلاعات و کارآیی ارتباطات و دانش، اطلاعات و قدرت روزافزون مشتری. در چنین فضایی این سؤال قابل طرح است که راز بقا و موفقیت سازمانها در بازار فرارقابتی امروز چیست؟ پاسخ آن، «داشتن استراتژی رقابتی » است. در مقاله حاضر به بررسی رقابت در صنایع، استراتژی های رقابتی از جمله استراتژی های پورتر و مینتزبرگ، و مدل نیروهای رقابتی پورتر پرداخته شده و نتایج تحقیقات داخلی خارجی در این زمینه شرح داده شده است.
فرمت فایل: PDF

کلید واژه: رقابت پذیری ، استراتژی های رقابتی ، استراتژی های ژنریک پورتر ، نیروهای رقابتی پورتر
نویسنده(گان): محدثه محمدزاده
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: مدیریت استراتژیک
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1395
تعداد صفحات: 24
قیمت (تومان): 6500
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.