شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 7,797
بازدید دیروز: 19,379
بازدید کل: 151,861,341
کاربران عضو: 2
کاربران مهمان: 127
کاربران حاضر: 129
بررسی توسعه گردشگری گیلان با تاکید بر نقش بازارهای دوره ای در جذب گردشگر (مطالعه موردی : منطقه شرق گیلان)
چکیده:

گوناگونی شاخه های ساماندهی گردشگری درکشور باستانی ما ، بستر ساز پیشرفت صنعت گردشگری و هم سبب پدیدآیی رخدادهای گوناگون فرهنگی است در زمانه ما،پدیده فرهنگ – از جمله آیین های سنتی – جایگاه ویژه ای در تعاملات جهانی داشته و کارگزاران نظام نوین نیز در راستای یگانه سازی فرهنگ ها ، فرایند خود خواسته ای را پی ریخنه اند، بازارهای دوره ای نوعی از این محیط های جذاب برای گردشگرانی می باشد که از مناطق مختلف کشور برای گردش و خرید به گیلان می آیند.این تحقیق با هدف بررسی ابعاد گردشگردی در بازارها و وضعیت خدماتی در جذب گردشگر انجام شده است .روایی تحقیق از طریق نظر متخصصان و پایایی تحقیق با استفاده از الفای کرونباخ تایید شده است. حجم جامعه آماری از طریق فرمول کوکران در جامعه بازدیدکنندگان از بازار بدست آمده که در حدود 400 نفر را شامل می شوند.روش نمونه گیری برای انتخاب شهر ، نمونه گیری طبقه ای و برای انتخاب نمونه ها در بین بازدیدکنندگان نمونه گیری اتفاقی بوده است، برای داده پردازی و کسب نتایج از نرم افزار SPSS استفاده شده است.نتایح نحقیق حاکی از بازارهای دوره ای از نظر جاذبه های محلی برای گردشگران جالب می باشند از طرفی متغیرها مختلفی همچون کیفیت محصولات محلی ،نظارت بر بازار ، مدیریت بازار ،فضای بازار و زمان تشکیل بازار بر جذب گردشگر تاثیر می گذارند.

کلید واژه: بازارهای دوره ای ، گردشگری ، شرق گیلان
نویسنده(گان): آیدین والافر (فرستنده) ، سیدمحمود شبگو منصف ، محدثه محمدپور شرفشاده ، افسانه کلائی
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: مدیریت جهانگردی
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1395
تعداد صفحات: 6
قیمت (تومان): 5000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.