شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 10 فروردین 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 11,958
بازدید دیروز: 33,526
بازدید کل: 151,148,166
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 115
کاربران حاضر: 115
سمیتئاتر به عنوان رویکرد نوین در آموزش
چکیده:

رشد سریع جمعیت در دهه های گذشته، که پیامد آن افزایش تقاضای عمومی برای آموزش بوده است، نظام آموزش سنتی را در بسیاری از کشور های جهان با مشکلات و چالش های جدی روبرو ساخته است. علاوه بر این، موازی با مشکلات موجود، نیازهای گسترده آموزشی جوامع دانایی محور با ادامه استفاده از روش‌های آموزشی سنتی، دیگر قابل پاسخگویی نمی‌باشد. در دنیای کنونی که ما در محیط کسب و کار رقابتی به سرعت متغیر و قدرتمند زندگی می کنیم، شرط پیشی گرفتن از سازمانهای رقیب، برتری در نیروی انسانی و شرط آن نیز، توانایی سازمان در آموزش اثربخش پرسنل خود می باشد. واقعیت موجود نشان از آن دارد که روشهای آموزشی سنتی دیگر پاسخگوی جهان متغیر و متحول امروز نیست. تغییر سخت است اما با توجه به توسعه سریع فناوری ها و بکارگیری این فناوری های جدید در زندگی روزانه و تغییرات اجتماعی حاصل از آن، ایجاد تغییرات را در نوع آموزش و یادگیری اجتناب ناپذیر کرده است. وجود تغییرات زیاد و سریع در دنیای کنونی ما را وادار به چاره اندیشی برای حل این معضل کرده است. از آن جایی که روش های سنتی تدریس و یادگیری به تنهایی قادر به پاسخ گویی به این مشکلات نیست ما باید راه حل این مشکلات را از درون این دنیای پرتلاطم و در حال رشد بیابیم. آماده کردن یادگیرندگان با تجارب یادگیری اثربخش همیشه یکی از دغدغه های اصلی می باشد. هدف از نوشتن این مقاله نیز معرفی سمیتئاتر به عنوان رویکرد نوین آموزشی می باشد. سمیتئاتر آموزشی کاربردی است که محتوی آن بر مبنای پژوهش و مشاوره حاصل می شود و جهت ایجاد درک بهتر در مخاطب به وسیله تئاتر به تصویر در می آید و در ادامه نمایش ارائه شده، توسط استاد سخنران مورد تحلیل و تدریس قرار می گیرد. یکی از اهداف مهم در خلق و ابداع ایده سمیتئاتر، ایجاد "جذابیت و اثربخشی در امر آموزش" است. نتایج معطوف به جذابیت آموزشی می تواند شامل تدریسی ملموس تر و در هم آمیخته با واقعیات زندگی روزمره، ارتقای اثر بخشی و کارایی در معرفی مطالب آموزشی، ایجاد درک بیشتر در مخاطب نسبت به موضوعات و محتواهای مورد یادگیری و ایجاد جذابیت ها و لذت های حاصل از نمایش یا تئاتر در مخاطبان می باشد تا یادگیرندگان با علاقه و پیگیری بیشتر راجع به موضوع در جلسه حضور یابند و درنهایت آموزش اثربخش باشد. هم اکنون پدیدار شدن سمیتئاتر به عنوان رویکردی نوین در آموزش، موجب توسعه مهارت ها و تلفیق دانش تئوری و تجربه کسب شده از چالش های پیش رو، در حوزه های مختلف می باشد.

کلید واژه: پدیده تبار ، سمیتئاتر ، آموزش کاربردی
نویسنده(گان): زینب حبیبی تبار
منبع: مجله تدبیر
موضوع: مدیریت آموزشی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1395
تعداد صفحات: 6
قیمت (تومان): 3000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.