شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 18,272
بازدید دیروز: 22,492
بازدید کل: 151,894,308
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 69
کاربران حاضر: 69
تاثیر بانکداری سبز بر رفتار مصرف کنندگان خدمات بانکی جهت دستیابی به توسعه پایدار(مطالعه موردی بانک صادرات کرمانشاه)
چکیده:

بانکداری سبز، بانکداری بدون کاغذ بدون سوخت و بدون اتلاف وقت و انرژی است. شیوه ای نوین از بانکداری که چنانچه به اولویت اصلی مصرف کنندگان خدمات بانکی تبدیل گردد؛ می تواند زمینه ساز توسعه پایدار در کشور شود. موضوع این پژوهش بررسی نقش بانکداری سبز بر رفتار مصرف کنندگان خدمات بانکی و تاثیر آن بر توسعه پایدار می باشد. هدف از این پژوهش بررسی ابعاد بانکداری سبز، مفهوم توسعه پایدار، عوامل موثر بر رفتار مصرف کنندگان در استفاده از خدمات نوین بانکی در جامعه امروز ایران است. این پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی ، پیمایشی می باشد. جمع آوری اطلاعات و داده ها از مطالعات کتابخانه ای و توزیع پرسشنامه به انجام رسیده، که پایایی آن بوسیله آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت است. نمونه گیری به روش تصادفی ساده صورت گرفته است و پاسخ گویان به سوالات کارکنان و مشتریان بانک صادرات کرمانشاه می باشند. اطلاعات به دست آمده به وسیله نرم افزار spss و Amosو از طریق آزمون ضریب همبستگی اسپیرمن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و یافته های این پژوهش بیانگر آن است که رابطه مثبت و معنا داری بین بانکداری سبز و توسعه پایدار از دید کارکنان و مشتریان بانک صادرات وجود دارد.

کلید واژه: بانکداری سبز، توسعه پایدار، رفتار مصرف کننده، خدمات بانکی
نویسنده(گان): حسین مقدسی نیا
منبع: سومین کنفرانس بین المللی اقتصاد سبز
موضوع: پول و ارز و بانکداری
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1395
تعداد صفحات: 13
قیمت (تومان): 5000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.