شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
سه شنبه 25 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 4,750
بازدید دیروز: 19,615
بازدید کل: 152,194,006
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 60
کاربران حاضر: 60
کاربرد تصمیم گیری چند شاخصه فازی دراولویت بندی استراتژی های رقابتی (مطالعه موردی: صنعت سیمان)
چکیده:

مدیریت استراتژیک هنر و دانش تبیین و تدوین، اجرا و ارزیابی تصمیمات وظیفه ای چندگانه می باشد که سازمان را قادر به دست یابی به اهداف بلند مدت خودش می سازد. امروزه استراتژی رقابتی و شاخه‌های محوری آن در مورد تحلیل صنعت، تحلیل رقبا و تعیین موقعیت استراتژیک به عنوان بخشی پذیرفته شده از فعالیت مدیریتی محسوب می‌شوند. استراتژی رقابتی ارائه‌دهنده چارچوبی غنی برای شناسایی عوامل زیربنایی رقابت در صنایع بوده است فلذا انتخاب استراتژی مناسب در دنیای رقابت برای سازمانها می تواند سرنوشت ساز باشد. در این پژوهش جهت انتخاب استراتژی‌های رقابتی پیشنهادی، از مدل یاگر به عنوان یکی از تکنیک‌های تصمیم‌گیری چندشاخصه در محیط فازی، استفاده شده است و در نهایت هم یک مثال عددی آورده شده که کاربرد این روش را بیان می‌نماید.
فرمت فایل: WORD

کلید واژه: تکنیک تصمیم‌گیری چند شاخصه، مدل یاگر، استراتژی‌های رقابتی، صنعت سیمان
نویسنده(گان): منیژه ملائی (فرستنده) ، لیلا خرم، محمدرضا شجاعی
منبع: دهمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک
موضوع: تحقیق در عملیات
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 11
قیمت (تومان): 2500
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.