شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 3,788
بازدید دیروز: 22,492
بازدید کل: 151,879,824
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 118
کاربران حاضر: 118
ارائه یک مدل تصمیم گیری چند شاخصه جهت برون سپاری فرآیندهای کسب و کار با استفاده از تکنیک فرایند تحلیل شبکه ای
چکیده:

امروزه برون سپاری به عنوان یکی از استراتژی های موثر در دنیای کسب و کار شناخته شده است. در این راستا برون سپاری فرایندهای کسب و کار به عنوان یکی از متداولترین اشکال برون سپاری به شمار می آید. هدف از این مقاله ارائه یک مدل تصمیم گیری چند شاخصه جهت برون سپاری فرآیندهای شرکت آذین تنه می باشد. جهت ارائه این مدل، پس از انجام تحقیقات مقدماتی و مستندات علمی، 19 معیار تاثیرگذار بر انتخاب تایمن کننده در فرآیند برون سپاری استخراج گردید و با اعمال نظرات خبرگان صنعت از میان این معیارها، 4 معیار سازگاری، هزینه، کیفیت و شهرت و اعتبار تامین کننده به دلیل اهمیت بالای آنها مبنای مطالعه و انتخاب استراتژی برون سپاری شرکت آذین تنه گردید. با توجه به ویژگیهای خاص روش فرآیند تحلیل شبکه ای از جمله قابلیت استفاده در محیطهای مطمئن و وجود ارتباط بین معیارها از این روش جهت اولویت بندی سه گزینه برون سپاری بصورت نزدیک، برون سپاری بصورت دور و عدم انجام برون سپاری استفاده گردید. در پایان نتایج مطالعه حاکی از آن بود که برون سپاری بصورت نزدیک نسبت به برون سپاری بصورت دور و عدم انجام برون سپاری از امتیاز بالاتری برخوردار بوده و در اولویت قرار دارد.

کلید واژه: برون سپاری فرایندهای کسب و کار، برون سپاری بصورت نزدیک، برون سپاری بصورت دور، تصمیم گیری چندشاخصه و فرایند تحلیل شبکه ای
نویسنده(گان): محمدرضا مهرگان، هادی سلامی، مصطفی خواجه (فرستنده)
منبع: مدیریت توسعه و تحول : بهار 1390 , دوره 3 , شماره 6
موضوع: مدیریت کیفیت و بهره وری
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1390
تعداد صفحات: 14
قیمت (تومان): 2500
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.