شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 5,106
بازدید دیروز: 17,154
بازدید کل: 152,211,516
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 163
کاربران حاضر: 163
رتبه بندی عوامل موثر بر استقرار سیستم کانبان در خط تولید ایران خودرو با استفاده تکنیک تحلیل شبکه ای فازی ( Fuzzy / ANP )
چکیده:

یکی از مشکلات شرکت های تولیدی ، انتخاب بهترین سیستم تولیدی با توجه به قابلیت های شرکت ایران خودرو و وضعیت بازار ، رقبا و همچنین وضعیت اقتصادی و سیاسی می باشد. برآورد سازی نیازمندیهای مشتریان با حداقل هزینه به منظور بالا بردن ارزش از مهمترین چالش های سازمان هاست، و سازمان ها به دنبال این هستند که با بکارگیری روش های موثر به این مهم دست یابند. در همین راستا یکی از بهترین سیستم های تولیدی سیستم کانبان که یکی از عوامل کلیدی تولید بهنگام از طریق تولید کششی می باشد. لیکن اغلب سازمان ها در راه استقرار این سیستم دچار مشکل شده و به نتایج مورد انتظار دست نمی یابند.هدف این تحقیق رتبه بندی عوامل موثر بر استقرار سیستم کانبان در خط تولید ایران خودرو می باشد که روش تحقیق از نوع توصیفی ریاضی میباشد و روش تجزیه و تحلیل اطلاعات تکنیک تحلیل شبکه ای فازی میباشد. در این تحقیق عوامل کلیدی موثر بر اجرای موفق سیستم کانبان با استفاده از نظرات خبرگان در 9 عامل اصلی و 74 عامل وابسته دسته بندی شده و با استفاده از تکنیک تحلیل شبکه ای فازی ( fuzzy-ANP )،در نهایت از طریق اجرای مقایسات زوجی بهترین راهکار ، اولویت بندی شد محاسبات از طریق نرم افزار super decision انجام شد. و نتایج حاصل نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته که عوامل حمایت مدیریت و مهندسی تولید و آمادگی کارکنان در رتبه های اول تا سوم قرار گرفت و پیشنهاداتی در این راستا تدوین شد.
فرمت فایل: Pdf

کلید واژه: تولید کششی، کانبان، تحلیل شبکه ای
نویسنده(گان): علیرضا خیاط عالی ، سید احمد شیبت
منبع: ارسالی نویسنده - بر اساس پایان نامه کارشناسی ارشد
موضوع: تولید
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1393
تعداد صفحات: 22
قیمت (تومان): 6500
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.