شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 22,612
بازدید دیروز: 22,492
بازدید کل: 151,898,648
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 98
کاربران حاضر: 98
بررسی و تبیین مدل مفهومی تاثیر کیفیت خدمت رسانی شرکت های پخش ، بر افزایش رضایت خرده فروشان: مطالعه موردی در شرکت پخش بانی چاو آمل، نماینده انحصاری پخش محصولات لبنی کاله
چکیده:

اصناف خرده فروش در حقیقت آخرین بنگاه اقتصادی در نظام توزیع و مرز بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان هستند و خدمات آنها به نوبه خود نوعی تولید اقتصادی است که همانند سایر فعالیت های این حوزه با ورود مواد اولیه و پردازش صنعتی به شکل محصول نهایی قابل استفاده برای مصرف کننده در بازار عرضه می شود. مواد اولیه واحد های خرده فروشی صنفی را می توان به کالاهای دریافتی از حلقه های تولیدی یا توزیعی قبل و همچنین منابع سرمایه ( ثابت و در گردش ) آنها تعبیر کرد که اهمیت فوق العاده ای در بهبود کیفیت خدمات خرده فروشی دارند. در این تحقیق که با هدف بررسی و تبیین مدل مفهومی تاثیر کیفیت سرویس دهی شرکت های پخش، بر افزایش رضایت خرده فروشان: مطالعه موردی در شرکت پخش بانی چاو آمل، نماینده انحصاری پخش محصولات لبنی کاله می باشد از لحاظ ماهیت تحقیق در زمره تحقیقات توصیفی و غیرآزمایشی(میدانی و پیمایشی) قرار داشته است جامعه آماری تحقیق خرده فروشان سطح شهر بابل که 140 نفر از مشتریان به عنوان نمونه که به صورت تصادفی ساده خوشه ای، انتخاب گشته اند. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار 5 Lisrel بیانگر آن است که اقدامات فروشنده، اقدامات تحویل کالا، تخفیفات و درصد حاشیه سود بر رضایت مشتری (خرده فروشی) تاثیر معنادار دارد. اما اقدامات مدیریتی تاثیر مثبت و معناداری بر رضایت مشتری ندارد.
فرمت فایل: WORD

کلید واژه: کیفیت خدمات، خرده فروشی، مزیت رقابتی، شرکت بانی چاو، رضایت مشتری
نویسنده(گان): علی ‌اکبرزاده افروزی‌
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: مدیریت کیفیت و بهره وری
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1393
تعداد صفحات: 18
قیمت (تومان): 5000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.