شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 14 اردیبهشت 1404
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 1,275
بازدید دیروز: 29,718
بازدید کل: 162,756,399
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 142
کاربران حاضر: 142
تئوری نمایندگی (کارگزاری)
چکیده:

تئوری کارگزاری یا عاملیت شیوه ای از مدیریت است که در آن منافع فردی بر منافع جمعی سازمانی ارجحیت دارد و مدیران بیشتر در پی منافع شخصی خویش هستند. عوامل متفاوتی روی رابطه بین اصیل (مردم) و وکیل (مدیر) تاثیر گذارند از جمله عوامل روانشناختی (رفتار انسان، نیازها، انگیزش و احساس هویت و تعلق سازمانی) ساختاری (انعطاف پذیری یا عدم انعطاف پذیری، مشارکتی بودن و هزینه مداری) و فرهنگی (فردگرایی /جمع گرایی، فاصله قدرت و جهت گیری های زمانی) که این تحقیق بطور مفصل عوامل تاثیر گذار بر این تئوری را بحث کرده و به کاربردها و محدودیت های آن اشاره می کند سپس به انتقادات وارده به این تئوری را بررسی کرده و این تئوری را از دیدگاه اسلام نقد می کند.
فرمت فایل: WORD

کلید واژه: تئوری کارگزاری، کاربردها و محدودیت ها، نقد تئوری
نویسنده(گان): زهرا پورامینی
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: تئوریهای مدیریت
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 30
قیمت (تومان): 3500
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.