شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 3,551
بازدید دیروز: 21,359
بازدید کل: 151,996,880
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 127
کاربران حاضر: 127
بررسی تأثیر شخصیت نام تجاری بر شخصیت خریداران در شرکت ایران خودرو
چکیده:

اهمیت نام تجاری و تأثیر آن در فروش محصولات و خدمات به طور فزاینده ای در حال گسترش می باشد، در این بین آگاهی از شخصیت نام تجاری برای تمامی سازمان‌ها حائز اهمیت می باشد. تحقیقات نشان داده است که امروزه مصرف کنندگان نام تجاری را انتخاب می کنند که با شخصیت آن‌ها نزدیکی دارد. شخصیت موضوع جذابی در بازاریابی است و برخی محققین آن را هسته مرکزی در خرید افراد معرفی نمودند. تحقیق حاضر به بررسی تأثیر شخصیت نام تجاری شرکت ایران خودرو بر شهرت و تمایز شرکت و شخصیت خریداران می پردازد. با استفاده از پرسشنامه نظرات 389 نفر از مشتریان شرکت در سطح شهرستان‌های تهران و سمنان جمع آوری گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج تحقیق حاکی از تأثیر مثبت و معنی دار شخصیت نام تجاری بر شهرت، تمایز و شخصیت خریداران و عدم تأثیر شهرت روی شخصیت خریداران می باشد. در انتها با توجه به نقش ارتباطات در خلق و حفظ شخصیت پیشنهاد گردیده است تا سازمان‌ها با تمرکز بر ارتباطات و دستیابی به روابط عمومی اثر بخش اقدام به ایجاد و حفظ شخصیت نام تجاری خود نمایند.

کلید واژه: شخصیت نام تجاری ، شهرت و تمایز شرکت ، شخصیت خریداران ، ایران خودرو
نویسنده(گان): دکتر علیرضا موتمنی، امین همتی (فرستنده) و هادی مرادی
منبع: مجلات معتبر مدیریتی
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 22
قیمت (تومان): 5000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.