شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 16,835
بازدید دیروز: 23,556
بازدید کل: 152,297,653
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 40
کاربران حاضر: 40
طرح یک درگاه اطلاعاتی برای صنعت گردشگری ایران
چکیده:
صنعت گردشگری یک صنعت مردمی است که در آن گروهی از مردم برای گروه دیگر، خدمات ارائه می دهند. بنابراین بسترسازی برای ارتباط قوی با گردشگر ازمسائل بسیار مطرح در این صنعت است. در دنیا این امر از طریق ایجاد درگاه های اطلاعاتی که مبتنی بر اینترنت هستند، محقق شده است. در این راستا تلاش کلیه سازمان های ذیربط در مسیر اتخاذ مدل کسب و کار سودمند برای درگاه های اطلاعاتی صنعت گردشگری هر کشور تعریف شده است. لذا در این مقاله، با توجه به پتانسیل و قابلیت های بالای ایران در این زمینه و نیز عدم بهره برداری از این قابلیت ها به دلیل فقدان بستری مناسب برای ارتباط با گردشگر از یک سو و وابستگی شدید اقتصاد ایران به صنعت نفت از سوی دیگر طرح یک درگاه اطلاعاتی برای صنعت گردشگری ایران پیشنهاد گردیده است. این درگاه اطلاعاتی، امکان ارتباط گردشگر با سازمان های مرتبط با صنعت گردشگری و نیز ارتباط ما بین این سازمانها با یکدیگر را از طریق اینترنت، فراهم می آورد. در طول این تحقیقات، مدل کسب و کار این درگاه اطلاعاتی که مدل جامع و فراگیری در کسب و کارهای اینترنتی است، مورد بررسی قرار گرفته است.
کلید واژه: درگاه اطلاعاتی، IT، صنعت گردشگری آنلاین، مدل کسب و کار اینترنتی 4C
نویسنده(گان): منصوره عبدی، نرجس ناصربخت، زهرا فردوس، هدی داورزنی، امیر البدوی
منبع: چهارمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع
موضوع: مدیریت جهانگردی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1384
تعداد صفحات: 15
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.