شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 258
بازدید دیروز: 24,315
بازدید کل: 152,069,124
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 85
کاربران حاضر: 85
نقش مدیریت و فناوری اطلاعات در ارتقاء سطح گردشگری
چکیده:

انسان‌ها همیشه در معرفی راه‌هایی برای سپری کردن اوقات فراغت خود و کسب تجربه و لذت بردن از محیط اطراف خویش بوده است. یکی از اساسی ترین و مهم‌ترین این شیوه‌ها سیر، سفر و گشت و گذار بوده است. امروزه با توجه به توسعه و پیشرفت علم و تکنولوژی، امکانات گوناگونی در رابطه با گردشگری در سطح جوامع ایجاد شده است؛ به گونه ای که سیاست گذاران کشورها سعی دارند با گسترش این زیرساخت ها، مسافرین بیشتری را در مقایسه با گذشته جذب نمایند و بدین ترتیب انتفاع و سود بیشتری به‌دست آورند، در حقیقت مدیران و تصمیم گیران این کشور‌ها به گردشگری هم‌چون یک صنعت می‌نگرند و در پی ارتقاء بخشیدن به آن به‌عنوان یک منبع درآمد دائمی و پایدار هستند. در این مقاله تأکید ما بیشتر بر نحوه مدیریت این پدیده صنعتی، جهت حداکثر سازی سود می‌باشد. در این‌ مقاله سعی داریم ضمن مروری بر مفاهیم گردشگری و گردشگر، تاریخچه این صنعت را مورد بررسی قرار داده و در بخش بعدی به بررسی بازاریابی و مدیریت گردشگری پرداخته و رابطه صنعت گردشگری با فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات می‌پردازیم.

کلید واژه: گردشگری، صنعت گردشگری، گردشگر، فناوری اطلاعات.
نویسنده(گان): حامد بردبار
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: مدیریت جهانگردی
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 17
قیمت (تومان): 2500
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.