شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 2,635
بازدید دیروز: 27,693
بازدید کل: 152,023,657
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 126
کاربران حاضر: 126
بررسی نقش اعتماد در پذیرش بانکداری اینترنتی با استفاده از معادلات ساختاری (مطالعه موردی: شعبات بانک اقتصاد نوین تهران )
چکیده:

در دو دهه ی گذشته، محققان بر این اعتقاد داشتند که میزان سهولت کاربرد و مفید بودن ، دو عامل تعیین کننده ی اصلی در پذیرش انواع سیستم های اطلاعاتی هستند. با این وجود این اعتقاد نمی تواند به طور کامل رفتار کاربران را در محیط های نوظهور از جمله بانکداری اینترنتی تبیین کند. در این مطالعه، اعتماد به عنوان عامل دیگر اثرگذار بر پذیرش بانکداری اینترنتی معرفی شده است. بر این اساس ضمن مروری جامع بر متون موضوعی مربوط، به منظور جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات از ابزار پرسشنامه، با ضریب پایایی 93% استفاده شده است. در این تحقیق جامعه آماری تمامی مشتریان شعبات خدمات بانکداری الکترونیک بانک اقتصاد نوین بوده و نمونه آماری با روش نمونه گیری تصادفی ساده 400 نفر بوده است. برای تجزیه و تحلیل و بررسی مدل مفهومی تحقیق از مدل معادلات ساختاری با نرم افزارهای مخصوص لیزرل استفاده شده است. نتایج این تحقیق عبارتند از: رابطه مثبت و معناداری میان متغیر وابسته اعتماد و متغیرهای مستقل سودمندی ادراک شده، نیت، نگرش مشتریان، سهولت استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی توسط مشتریان بانک ملت وجود دارد.

کلید واژه: اعتماد مشتری، بانکداری اینترنتی، مدل پذیرش تکنولوژی
نویسنده(گان): داریوش حسن پور گل افشانی (فرستنده)، شهرام کشاورزی، رمضانعلی غلامی
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: پول و ارز و بانکداری
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1390
تعداد صفحات: 11
قیمت (تومان): 4000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.