شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 7,297
بازدید دیروز: 27,693
بازدید کل: 152,028,319
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 111
کاربران حاضر: 111
بررسی تأثیر یادگیری الکترونیکی بر توسعه دانش و بهبود مهارت های شغلی مهندسان شرکت مهندسی برق رسا نیرو
چکیده:

امروزه یادگیری الکترونیکی به عنوان رویکردی نوین، در مرحله رشد و تکامل قرار دارد، لذا مطالعه عوامل مؤثر بر این گونه یادگیری ها و نتایج برآمده از آنها می تواند بر ارتقای کیفیت فرایندهای یاددهی-یادگیری بیفزاید. در این پژوهش تأثیر یادگیری الکترونیکی بر توسعه دانش و بهبود مهارت های شغلی مهندسان شرکت مهندسی برق رسا نیرو مورد بررسی قرار می گیرد. جامعه آماری این تحقیق، شامل 283 نفر از مهندسانی است که در سال 1389، حداقل 120 ساعت از آموزش های حرفه ای خود را به شیوه مجازی و تحت شبکه دریافت نموده اند. حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان، 150 نفر تعیین گردید و آزمودنی ها بر اساس روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب و پرسشنامه های تهیه شده در اختیار آنان قرار گرفت. پرسشنامه متشکل از 30 سؤال بسته پاسخ می باشد که پایایی آن از طریق محاسبه ضریب آلفای کرونباخ، 87/. برآورد شده است که نشان می دهد از دقت مناسبی برخوردار بوده است. یافته های پژوهش نشان داد که دوره های الکترونیکی اجرا شده در مؤلفه های توسعه دانش، بهبود مهارت های شغلی و ایجاد شایستگی های حرفه ای مهندسان کمتر از سطح متوسط بوده و نتوانسته است اهداف مورد نظر را برآورده سازد.

کلید واژه: آموزش شبکه ای، یادگیری الکترونیکی، آموزش مهندسی
نویسنده(گان): سعید هداوند (فرستنده)، فرهاد مشیر زاده، مهدی رئیسی
منبع: فصلنامه آموزش مهندسی ایران
موضوع: مدیریت آموزشی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1391
تعداد صفحات: 16
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.