شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 1,436
بازدید دیروز: 21,025
بازدید کل: 151,923,493
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 55
کاربران حاضر: 55
یادگیری الکترونیک، پارادایم جدید یادگیری
چکیده:

پیشرفت‌های شگرف در زمینه فناوری اطلاعات بسیاری از مفاهیم خرد و کلان را دستخوش دگرگونی قرار داده است و محدودیت‌ها و مشکلات در نظام‌های اجتماعی با نقش آفرینی فناوری اطلاعات قابل رفع کردن است. یکی از مقوله‌هایی که فناوری اطلاعات در آن به ایفای نقشی مهّم و حیاتی پرداخته، مقوله یادگیری است. فناوری اطلاعات طی سال‌های اخیر در بهبود بازده آموزش علمی در مدارس و دانشگاه‌ها نگاهی موشکافانه داشته، وگام‌هایی اساسی در تغییر روش‌های قدیمی تدریس برداشته است و موجّد مفاهیمی چون یادگیری الکترونیک یا آموزش وب محور بوده و سعی داشته تا در توسعه یادگیری گروهی، آموزش انسان‌هایی دانش مدار به‌منظور افزایش خزانه‌ی معلومات انسان‌ها و بستر سازی جهت تحقق جامعه علم‌جو به منظور مستحکم کردن زیربنای آینده یک کشور، قدم‌های موثر بر دارد. در آموزش بر پایه فن‌آوری کسب دانش و معرفت از طریق ابزارهای فناوری اطلاعات در یک محیط مجازی صورت می‌گیرد. این مقاله به کنکاش در ادبیات و مفاهیم یادگیری داشته و نگاهی به یادگیری سنتی و الکترونیک داشته و به بیان مزیت های آن می پردازد.

کلید واژه: یادگیری، یادگیری سنتی، یادگیری الکترونیک، فناوری اطلاعات
نویسنده(گان): حامد بردبار (فرستنده)، سید مجتبی حسینی فرد
منبع: مجله راهبرد انجمن پردیس قم دانشگاه تهران
موضوع: مدیریت آموزشی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1389
تعداد صفحات: 19
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.