شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
سه شنبه 01 خرداد 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 7,034
بازدید دیروز: 27,238
بازدید کل: 152,336,341
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 116
کاربران حاضر: 116
هزینه های کیفیت
چکیده:

امروزه قیمت و کیفیت از مهمترین مزیت های رقابتی در صنایع به شمار می آیند.ازاین رو بررسی رابطه ی بین این دو مزیت رقابتی در سال های اخیر به ویژه در صنایع پیشرو و کشور های صنعتی بسیار مورد بحث بوده است.این که بدی کیفیت چه تاثیری بر قیمت محصولات و متعاقبا در آمد شرکت خواهد داشت و نیز برای رسیدن به کیفیت مطلوب باید چقدر هزینه کنیم بحث هزینه یابی کیفیت را جایگاهی ویژه بخشیده است.بالاترین هزینه و ضرری که یک شرکت متقبل می شود و ممکن است باعث از دست رفتن مشتری در دنیای رقابتی کنونی باشد هزینه ی پایین بودن کیفیت محصول و یا خدمات است.شش سیگما بر بهبود کیفیت و پیشگیری از تولید ضایعات و نیز کاهش زمان و نرخ گردش کار و در نتیجه کاهش هزینه تمرکز دارد.شش سیگما پس از شناخت صحیح اقلام هزینه آنها را حذف یا کاهش می دهد که ارزش افزوده ای را برای مشتریان ایجاد نمی کنند و باعث تلف شدن منابع نیز می گردند.با درک وجود هزینه هی گسترده ای که در سیستم ها وجود دارد اجرای روش شش سیگما که در نظر دارد ضایعات را تا سطح 4/3 در میلیون کاهش دهد بسیار مفید بنظر می رسد.و باعث کشف این فلسفه که افزایش کیفیت هزینه ها را کاهش خواهد داد می شود.

کلید واژه: هزینه یابی کیفیت ، مدیریت کیفیت جامع ، پیشگیری ، ارزیابی ، شکست ، سود ، گزارش ، کوه یخ جوران ، شش سیگما
نویسنده(گان): فواد محمدی آذری
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: مدیریت کیفیت و بهره وری
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1389
تعداد صفحات: 16
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.