شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 2,696
بازدید دیروز: 17,154
بازدید کل: 152,209,106
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 78
کاربران حاضر: 78
هزینه یابی هدف، گامی به سوی ارزش آفرینی
چکیده:

سازمان ها همواره به دنبال خلق مزیت رقابتی و حفظ پایداری آن می باشند. آنچه در فرآیند خلق مزیت رقابتی مورد تأکید می باشد، ایجاد ارزش است. بررسی تاریخی تکامل نظریه های ارزش آفرینی حاکی از وجود رویکردهای مختلف نسبت به این مقوله می باشد. به طور کلی رویکردهای غالب ارزش آفرینی را می توان به دو دسته کلی تقسیم نمود: رویکرد هم افزایی و رویکرد اقتصادی. در رویکرد هم افزایی، منابع زمانی در سازمان ارزش آفرینی می کنند که به گونه ای مدیریت شوند که در یک ارتباط تعاملی در راستای بهبود عملکرد سازمان به صورت هم افزا عمل نمایند. در رویکرد اقتصادی که موضوع این مقاله می باشد، منابع (انسانی و غیر انسانی) به عنوان درون داده ای برای سازمان و به عنوان عوامل هزینه ارزش آفرینی تلقی می شوند. بر این اساس، زمانی ارزش به حداکثر می رسد که هزینه هایی که برای تامین منابع صرف می شود به حداقل برسد.که برای کاهش هزینه ها ، انتخاب سیستم هزینه یابی کارآمد عاملی کلیدی می باشد.یکی از این سیستم های هزینه یابی که امروزه در مقیاسی گسترده مورد استفاده شرکت های بزرگ دنیا قرار گرفته است،سیستم هزینه یابی هدف می باشد.این مقاله ضمن تشریح ارزش آفرینی، سیستم هزینه یابی هدف را به عنوان راهکاری جهت دستیابی به آن ، توضیح می دهد.

کلید واژه: هزینه یابی هدف، ارزش آفرینی، مدیریت مبتنی بر ارزش، زنجیره ارزش
نویسنده(گان): پیمان غفاری آشتیانی، امین موجودی
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: حسابداری و حسابرسی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1387
تعداد صفحات: 15
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.