شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
سه شنبه 01 خرداد 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 3,576
بازدید دیروز: 27,238
بازدید کل: 152,332,883
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 150
کاربران حاضر: 150
تاثیر اعتماد بر گرایش به استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری
چکیده:

همزمان با پیشرفت تکنولوژی ارتباطات، بانکها و موسسات مالی روشهای جدیدی را به منظور خدمت رسانی بیشتر به مشتریان خود عرضه می کنند، یکی از این روشها، بانکداری اینترنتی می باشد. با توجه به دسترسی تقریباً همگانی به اینترنت، بانکها علاقه مند به استفاده این روش می باشند، لیکن علیرغم سرمایه گذاریهای انجام شده روی توسعه بانکداری الکترونیک، شواهد حاکی از نرخ پائین پذیرش این ابزار از سوی مشتریان می باشد. هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل موثر بر گرایش افراد به استفاده از بانکداری اینترنتی می باشد. جهت آزمون فرضیات از تحلیل همبستگی و مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج حاصله مویّد تاثیر مستقیم سهولت استفاده بر سودمندی ادراکی، تاثیر اعتماد و سودمندی ادراکی بر گرایش به استفاده، تاثیر اعتماد و سودمندی ادراکی بر نگرش درباره استفاده می باشد. همچنین تاثیر اعتماد بر سودمندی ادراکی و تاثیر سهولت استفاده بر گرایش به استفاده که در مدل اولیه مورد توجه قرار نگرفته بود، در مدل نهایی تائید شد.

کلید واژه: بانکداری اینترنتی، اعتماد، گرایش به استفاده، مدلسازی معادلات ساختاری.
نویسنده(گان): علیرضا موتمنی، هادی مرادی، امین همتی، مصطفی رئوفی
منبع: بیست و دومین همایش بانکداری اسلامی
موضوع: پول و ارز و بانکداری
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1390
تعداد صفحات: 16
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.