شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 15,481
بازدید دیروز: 17,154
بازدید کل: 152,221,891
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 58
کاربران حاضر: 58
ارتباط آموزش توریسم با صنعت توریسم
چکیده:
با وجود رشد سریع آموزش صنعت توریسم در چهل سال گذشته در خصوص محتوی و ماهیت میزان جذب توریسم در موسسات آموزش عالی و چگونگی موازنه اینها با نیازهای صنعت عدم اطمینان همچنان وجود دارد. برخی مطالعات در خصوص طراحی برنامه آموزش عالی توریسم انجام شده، اما چگونگی تعامل میان دانش عالی توریسم و صنعت توریسم مورد مطالعه قرارنگرفته است هدف ما در این مقاله روشن ساختن شکاف موجود بین صنعت توریسم و آموزش عالی خواهد بود.چهارچوب مفهومی مقاله در دو حوزه بیان می شود. ابتدا تحلیل محتوی آموزش عالی توریسم بعنوان گام اول انجام خواهد گرفت که در ان 27مهارت بعنوان ویژگی های اساسی توریسم شناسایی خواهد شدکه عبارتند از: طبقه بندی تحصیلی، تطبیق کار،توجه به جزئیات ،مهارتهای کامپیوتری، اعتماد، قوه ابتکار،تفکر بحرانی،مهارتهای ارایه خدمات به مشتری،تصمیم گیری،مهارتهای مدیریت حوادث،دانش صنعت،شایستگی رهبری،ادراک قانونی،مهارتهای مدیریتی،مهارتهای فروش بازاریابی،مهارتهای مذاکره،توانایی شبکه بندی،مکاتبه حضوری،قدرت سازمانی،مهارتهای علمی،مهارتهای حل مشکل،مهارتهای مدیریت روابط،مهارتهای تجربه کاری مرتبط،مهارتهای جستجو،مهارتهای تیم کاری،اخلاقیات کاری،ارتباطات مکتوب . سپس درک متقابلی که میان صنعت و آموزش بوجود خواهد آمد را بیان می نماییم.
کلید واژه: آموزش عالی توریسم، صنعت توریسم، مهارت، ادراکات
نویسنده(گان): محمد محسن نوربخش لنگرودی، بهنام شادی دیزجی، علی بهمنی
منبع: ارسالی کاربران
موضوع: مدیریت جهانگردی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1390
تعداد صفحات: 18
قیمت (تومان): 3000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.