شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 29 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 13,018
بازدید دیروز: 17,614
بازدید کل: 152,256,508
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 94
کاربران حاضر: 94
بهینه کاوی بر اساس مدل تعالی سازمانی بنیاد مدیریت کیفیت اروپا
چکیده:
بهبود کالاها و خدمات و فرآیندها فقط در ارتباط با استانداردهای موجود تحقق می یابد که منجر به شکل گیری استانداردهای جدید می شود. بهینه کاوی که یکی از ابعاد مهم قابلیت انتقال نگرش شرکت زیراکس به مدیریت کیفیت جامع می باشد، عملیات کالا و خدمات سازمان را در مقایسه با رقبا و دیگر سازمان ها مورد ارزیابی قرار می دهد. بهینه کاوی فرایندی است که توسط آن، یک شرکت یا سازمان می تواند خود را با بهترینهای همان صنعت یا صنایع دیگر مقایسه کرده و عملکرد خود را بهبود بخشد.این فرایند، فرایند قدرتمندی است که روند بهبود را سرعت بخشیده و هزینه های آن را کاهش می دهد و نباید به آن به عنوان یک مد مدیریتی نگاه کرد. عملکردهایی که توسط بهینه کاوی می توان آنها را بهبود بخشید،محدود نیستند و سازمانها و شرکتها می توانند در همه زمینه هایی که لازم میدانند،مثل حاشیه سود و بازگشت سرمایه از این روش جهت بهبود، بهره گیرند. بهینه کاوی به واقع ابزاری برای بهبود مستمر بوده و می تواند توسط انواع سازمانهای تولیدی و خدماتی بکار گرفته شود ولی باید دقت داشت که نباید آنرا با تقلید کورکورانه اشتباه گرفت. بهینه کاوی یک فرایند ساخت یافته است که ساختار آن با توسعه پله به پله یک مدل، به بهترین شکل خود ایجاد می شود. مدلهای تعالی سازمانی و مدل بنیاد کیفیت اروپا بطور خاص می تواند مدل مناسب و کاملی برای یک بهینه کاوی موفق باشد. با توجه به اینکه دو جایزه ملی در ایران بر اساس این مدل اعطا می گردد، کارائی استفاده از این مدل را جهت بهینه کاوی افزایش می دهد.
کلید واژه: بهینه کاوی، تعالی سازمانی، بنیاد مدیریت کیفیت اروپا، خود ارزیابی، پروفرما
نویسنده(گان): مسعود رضائی
منبع: ارسالی کاربران
موضوع: مدیریت کیفیت و بهره وری
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1385
تعداد صفحات: 17
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.