شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 23 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 7,097
بازدید دیروز: 19,336
بازدید کل: 152,157,024
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 59
کاربران حاضر: 59
رویکرد مناسب ارزیابی درونی برای ارتقای مستمر کیفیت گروههای آموزشی در دانشگاههای علوم پزشکی
چکیده:

در دو دهه اخیر اغلب کشورها برای ارتقای کیفیت آموزش عالی کوشش های ویژه ای به عمل آورده اند. در انجام این امر از رویکردهای ارزیابی (ارزشیابی) استفاده کرده اند. در میان رویکردهای گوناگون که برای این منظور وجود دارند، ارزیابی درونی دارای ویژگی هایی است که می تواند برای ارتقای مستمر کیفیت به کار برده شود. در نظام آموزش عالی ایران در سال 1375 یک طرح ارزیابی درونی به طور آزمایشی در شش گروه آموزشی در سه دانشگاه علوم پزشکی به اجرا درآمد. بر اساس داده های حاصل از طرح یادشده، در این مقاله ابتدا چارچوب نظری ارزیابی درونی و سپس ضرورت استفاده از آن بیان می شود. پس از آن با تحلیل داده های حاصل از اجرای ازمایشی ارزیابی درونی، رویکرد مناسب این نوع ارزیابی در دانشگاههای علوم پزشکی عرضه می شود. سرانجام چگونگی کاربرد آن در نظام آموزش عالی کشور موردبحث قرار می گیرد

کلید واژه: آموزش عالی، ارزشیابی، آموزش پزشکی، کیفیت، ارزیابی درونی
نویسنده(گان): عباس بازرگان، جلیل فتح آبادی، بهرام عین الهی
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: مدیریت آموزشی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1386
تعداد صفحات: 26
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.