شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 22 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 10,921
بازدید دیروز: 23,576
بازدید کل: 152,141,512
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 178
کاربران حاضر: 179
کاربرد QFD در تامین خواسته های مشتریان از آموزش
چکیده:

گسترش عملکرد کیفیت(QFD) یکی از فنون مدیریت کیفیت است که برای به کار گیری مرحله به مرحله نداهای مشتری به صورت عملیاتی به کار گرفته می شود. این فن می تواند نه تنها در عملیات تولیدی، بلکه در خدمات مختلف از جمله خدمات آموزشی نیز کاربرد داشته باشد. در این مقاله برای ارتقای کیفیت خدمات آموزشی مرکز آموزش مدیریت دولتی از تکنیک QFD استفاده شده است. بعد از انجام مصاحبه با مشتریان (دانشجویان) کلیدی و شناسایی خواسته های آنها، این خواسته ها را رتبه بندی و سپس با به کارگیری روش خانه کیفیت به الزامات آموزشی تبدیل و به کارگرفته شده اند. یافته های پژوهش نشان می دهد که مهمترین الزامات آموزشی را باید به ترتیب در ساختار، اساتید، و محتوای دوره های آموزشی طرح مدیران جستجو کرد.

کلید واژه: گسترش عملکرد کیفیت، کاربرد QFD، آموزش، خانه کیفیت
نویسنده(گان): فرج الله رهنورد، باقر عباسپور
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: مدیریت آموزشی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1383
تعداد صفحات: 7
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.