شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 1,710
بازدید دیروز: 17,154
بازدید کل: 152,208,120
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 43
کاربران حاضر: 43
درآمدی بر جامعه شناسی جهانگردی و گردشگری
چکیده:

جهانگردی و مسافرت، بخشی از زندگی اجتماعی است. جهانگردی نه فقط رفت و آمد افراد و سیر و سفر یا مسافرت کاری است، بلکه به مثابه یک پدیده اجتماعی مورد بررسی قرار می گیرد که به روابط میان افراد و ارتباطات انسانی مربوط است. باید توجه داشت که جامعه شناسی جهانگردی قلمروهای متعددی را بررسی می کند (برای مثال رفاه و چارچوب زندگی، فرهنگ، ارتباطات، گروه های اجتماعی، توسعه، برخورد با جوامع گوناگون). اهمیت مطالعه جهانگردی به میان رشته ای بودن آن برمی گردد. هدف مقاله حاضر معرفی اجمالی حوزه تخصصی تازه جامعه شناسی جهانگردی می باشد. ساختار مقاله شامل موارد ذیل است: طرح موضوع، تعریف و اهمیت موضوع، تاریخچه پیدایش، رشد و توسعه جامعه شناسی جهانگردی، سابقه و پیشینه پژوهش های جهانگردی، مباحث اساسی (انگیزش و ارزشهای جهانگردی، اثرات سه گانه اجتماعی/ اقتصادی و زیست محیطی جهانگردی و هم چنین ایده های نوین و جدید)و مباحث روش شناسی پژوهش های جامعه شناسی جهانگردی با تکیه بر بررسی نگرشهای اجتماعی جهانگردی

کلید واژه: جامعه شناسی، گردشگری، جهانگردی
نویسنده(گان): محمدعلی زکی
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: مدیریت جهانگردی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1383
تعداد صفحات: 26
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.