شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 5,661
بازدید دیروز: 20,040
بازدید کل: 151,535,110
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 36
کاربران حاضر: 36
مدلسازی و ارزیابی مهندسی مجدد در مدیریت خرید یک شرکت تولیدی
چکیده:
در این مقاله، ابتدا مدل شبیه‌سازی فرایندهای کسب و کار (BPS) مربوط به مدیریت فرایند خرید یک شرکت تولیدی- تحقیقاتی معرفی می شود و سپس از این مدل برای معرفی و ارزیابی چند مدل بهبود و مهندسی مجدد فرایندهای کسب و کار (BPR) استفاده شده است. دست اندرکاران و صاحبان اصلی تایید کردند که هدف از یک مدل BPR در فرایند خرید، ایجاد یک رویه فرایندگرا به منظور کاهش زمان فرایند، پاسخگوئی سریع‌تر به مشتری و کاهش هزینه می‌باشد. مدل مفهومی این فرایند کسب و کار بر اساس رویه IDEF0 بنا نهاده شد و زمان‌های فرایند با مطالعه زمان‌های استاندارد فرایند جمع‌آوری و تحلیل آماری گردید. مدل شبیه‌سازی فرایند خرید به وسیله Visual SLAM تهیه و توسط آزمون‌های t وF تصدیق و تعیین اعتبار گردید. دو پیشنهاد که بر اساس مفاهیم BPR بنا نهاده شده است نسبت به دیگر پیشنهادها اثر بخشی بیشتری را نشان می‌دهد. اولین مدل BPR بر اساس توسعه فرایند تنها به‌وسیله مهندسی اطلاعات و بر اساس تکنولوژی اطلاعات (IT) فرض نهاده شده است. در مدل دوم، فرایند طبق روش داونپورت و بر اساس فعال‌سازهای انسانی و سازمانی و با کمک فعال‌ساز IT توسعه داده شد. در نهایت مدل‌های پیشنهادی بر اساس تحلیل سود و هزینه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و مدل مهندسی مجدد بر اساس فعال‌سازها به عنوان بهترین مدل پیشنهادی انتخاب گردید.
کلید واژه: شبیه سازی فرایندهای کسب و کار، مدیریت فرایند خرید، مهندسی مجدد، IT، Visual SLAM
نویسنده(گان): سعید جعفری هرندی، رضا توکلی مقدم، محمدعلی آزاده
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: سیستمهای خرید و انبارداری
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1385
تعداد صفحات: 12
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.