شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 29 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 6,441
بازدید دیروز: 13,772
بازدید کل: 152,263,703
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 84
کاربران حاضر: 84
طراحی مفهومی سیستم اطلاعات گردشگری (مورد مطالعه سازمان میراث فرهنگى و گردشگرى)
چکیده:
پیشرفتهای اخیر در فناوری های اطلاعات و ارتباطات ویژگیهای رفتاری موسسات اعم از تولیدی و خدماتی را دگرگون ساخته است و همواره سه اصل مهم: سرعت، دقت و هزینه در کلیه فعالیتهای سازمانها مورد توجه قرار گرفته و به عنوان یک استراتژی برای کسب مزیت رقابتی محسوب می گردد. صنعت گردشگری نیز در قرن 21 می تواند با تجهیز نمودن خود به سیستم های اطلاعات و فناوریهای نوین حرکتی جدید را برای کسب موفقیت دنبال نماید. در این مقاله ابتدا مبانی نظری موضوع مورد بررسی قرار گرفته وسپس با رویکرد برنامه ریزی سیستم کسب و کار (BSP) نیازسنجی اطلاعاتی از طریق بررسی اسناد، و مصاحبه با مدیران، معاونین و کارشناسان سازمان انجام شد و با شناسایی نیازهای اطلاعاتی و چرخش اطلاعات در سازمان نسبت به طراحی مفهومی سیستم اطلاعات گردشگری اقدام گردید . این طرح مفهومی (پیشنهادی) با سه مؤلفه سرعت، دقت وهزینه نسبت به وضعیت موجود مورد سنجش ومقایسه گرفت. یافته های پژوهش نشان می دهد که آزمودنیها معتقد بودند که پیاده سازی و استقرار سیستم های اطلاعات گردشگری براساس طرح مفهومی با ارایه اطلاعات مرتبط و حذف اطلاعات زاید تصمیم گیری را بهبود می دهد و درنهایت به جذب گردشگران کمک می نماید.
کلید واژه: طراحی مفهومی، سیستم اطلاعات گردشگری، توریسم الکترونیکی، برنامه ریزی سیستم کسب و کار
نویسنده(گان): راضیه مهدی پور، فرج ا... رهنورد، شعبان الهی
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: مدیریت جهانگردی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1384
تعداد صفحات: 24
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.