شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 17,093
بازدید دیروز: 23,556
بازدید کل: 152,297,911
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 50
کاربران حاضر: 51
اولویت بندی عوامل مؤثر در آمیخته بازاریابی صنعت هتل داری به روش AHP
چکیده:
هتل داری یکی از شاخه های صنعت گردشگری است و در مباحث بازاریابی در گروه فعالیت های خدماتی طبقه بندی می شود. خدمات برخلاف کالا غیرقابل مشاهده و ناملموس هستند، به همین دلیل جلب رضایت مشتری (که در این پژوهش به عنوان متغیر وابسته مورد مطالعه قرار گرفته) پیچیده تر است. در این مقاله از مدیران ۳۰ هتل در استان گیلان درمورد تأمین رضایت مشتری و چگونگی طبقه بندی ابعاد آن نظرسنجی گردید و با استفاده از فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) و نرم افزارExpert choice، ضمن مقایسه زوجی ابعاد رضایت مشتری، آن ها را با هشت عنصر آمیزه بازاریابی خدمات شامل قیمت، فراورده، توزیع، ترفیع، فرایند، شواهد فیزیکی، افراد و بهره وری (که در این مقاله به عنوان متغیرهای مستقل مطالعه شدند) مقایسه و اولویت بندی نمودیم. عامل قیمت در میان عناصر آمیزه بازاریابی هتل داری، بالاترین اولویت را در تأمین رضایت مشتریان داشت. منطقی بودن اولویت بندی عناصر هشت گانه از سوی مدیران هتل و مشتریان تأیید گردید و معلوم شد پس از قیمت به ترتیب افراد، فراورده، ترفیع، توزیع، فرایند، شواهد فیزیکی و بهره وری در اولویت های بعدی قرار می گیرند.
کلید واژه: هتلداری، آمیزه بازاریابی خدمات، رضایت مشتری، فرایند تحلیل سلسله مراتبی
نویسنده(گان): علی قلی پور سلیمانی
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: مدیریت جهانگردی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1387
تعداد صفحات: 8
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.