شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 17,037
بازدید دیروز: 23,556
بازدید کل: 152,297,855
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 28
کاربران حاضر: 29
گردشگری فرهنگی
چکیده:
پدیده گردشگری فرهنگی، علی رغم آنکه جایگاه مهمی را در صنعت گردشگری یا در عرصه سفرهای فرهنگی در کل به خود اختصاص نداده است، اما به طور کلی قبل از گردشگری جایگاه خالصی را در اقتصاد به خود اختصاص داده بوده است. تعداد بیشمار گردشگرانی که قرن ها پیش و به دلایل متعدد، به سمت کشورهای ایتالیا، یونان، مصر و سرزمین مقدس به راه افتادند را می توان به عنوان پیشگامان امروزی پدیده (مفهوم) گردشگری فرهنگی قلمداد کرد. واقعیت حال حاضر گردشگری فرهنگی با اینکه شامل یک فرآیند کنجکاوانه و هوشمند است که به دنبال اکتشاف فرهنگ های متنوع می باشد، بخش های رمانتیک ماجراجویی یا علاقه علمی را در حاشیه قرار می دهد. این مقاله با اعتقاد به اینکه بخشی از فعالیت های گردشگری از دیرباز مرتبط با امور فرهنگی بوده، سابقه ویژگی های این نوع گردشگری را به بحث می گذارد.
کلید واژه: گردشگری فرهنگی، سیاست بخش عمومی، تحلیل اقتصادی
نویسنده(گان): لوئیس بونت، محمد رضا فرزین (مترجم)
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: مدیریت جهانگردی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1386
تعداد صفحات: 4
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.