شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 06 شهریور 1404
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 5,443
بازدید دیروز: 34,687
بازدید کل: 166,271,335
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 109
کاربران حاضر: 109
کارت بازرگانی، شرایط صدور، آثار و الزامات آن
چکیده:
در ایران تا زمانی که صادرات و واردات در انحصار دولت بود، قوانین، مقررات و تشریفات مربوط به آن نیز محدود و کمتر بود. کم کم به همان اندازه که واگذاری امور صادرات و واردات به اشخاص بیشتر شد، قوانین و مقررات و سازکارهای نظارتی دولت بر تجارت خارجی نیز افزایش یافت. برای نیل به اهداف دولت در تدوین قوانین و مقررات صادرات و واردات، اولین قدم شناسایی فعالان بخش تجارت خارجی و نظارت و کنترل بر فعالیت های آنهاست. این امر موجب شکل گیری و بروز پدیده کارت بازرگانی در نظام تجاری و قوانین و مقررات مربوط به صادرات و واردات کشور شد. این مقاله ضمن مروری بر سابقه و تاریخچه صدور کارت بازرگانی، شرایط و کارایی آن در نیل به سیاست توسعه صادرات غیرنفتی را مورد بررسی قرار داده است.
کلید واژه: کارت بازرگانی، اتاق بازرگانی، شرایط صدور
نویسنده(گان): محمد صادق (شهرام) حسن پور
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: پیرامون مدیریت
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1385
تعداد صفحات: 12
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.