شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 31 فروردین 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 20,741
بازدید دیروز: 14,379
بازدید کل: 151,564,569
کاربران عضو: 2
کاربران مهمان: 73
کاربران حاضر: 75
Knowledge management and organizational performance in the service industry: The role of transformational leadership beyond the effects of transactional leadership
Abstract:

This study examines a comprehensive model comprising of various relationships between transformational and transactional leadership, knowledge management (KM) process, and organizational performance. Data are collected from human resource managers and general managers working in 119 service firms. Exploratory factor analysis and hierarchical regression analysis are used to analyze the proposed hypotheses. The results indicate that transformational leadership has strong and positive effects on KM process and organizational performance after controlling for the effects of transactional leadership. Further, KM process partially mediates the relationship between transformational leadership and organizational performance after controlling for the effects of transactional leadership. Implications and directions for future research are also discussed.

Keywords: Transformational leadership; Knowledge management; Organizational performance; Transactional leadership
Author(s): M. Birasnav
Source: Journal of Business Research Volume 67, Issue 8, August 2014, Pages 1622–1629
Subject: مدیریت دانش
Category: مقالات ترجمه شده - دانلود ترجمه مقاله
Release Date: 2014
No of Pages: 8
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 ترجمه این مقاله موجود است.
مشاهده ترجمه مقاله