شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 4,345
بازدید دیروز: 23,556
بازدید کل: 152,285,163
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 128
کاربران حاضر: 128
Persuasive messages, popularity cohesion, and message diffusion in social media marketing
Abstract:

Social media marketing is an influential marketing method. Liking or sharing social media messages can increase the effects of popular cohesion and message diffusion. This research investigates how persuasive messages (i.e., argument quality, post popularity, and post attractiveness) can lead internet users to click like and share messages in social media marketing activities. This research develops hypotheses on the basis of elaboration likelihood model and a 392 fans survey from a fan page on Facebook. Structural equation modeling analyzes questionnaire data. Results show that the three types of persuasive messages are important to click like and to share post messages. Post popularity is essential and works through both central route and peripheral according to research model. In addition, different message characteristics and user groups have different communicating behaviors. This research provides valuable recommendations for social media marketing activities.

Keywords: Persuasive messages; Social media marketing; Popularity cohesion; Message diffusion
Author(s): Yu-Ting Chang, Hueiju Yu , Hsi-Peng Lu
Source: Journal of Business Research Volume 68, Issue 4, April 2015, Pages 777–782
Subject: بازاریابی
Category: مقالات ترجمه شده - دانلود ترجمه مقاله
Release Date: 2015
No of Pages: 6
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 ترجمه این مقاله موجود است.
مشاهده ترجمه مقاله