شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 15 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 11,567
بازدید دیروز: 25,555
بازدید کل: 151,983,537
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 83
کاربران حاضر: 83
Targeting customers via discovery knowledge for the insurance industry
Abstract:

In this paper, the knowledge discovery in databases and data mining (KDD/DM), one of the data-based decision support technologies, is applied to help in targeting customers for the insurance industry. In most KDD/DM application cases, major tasks are required, including data preparation, data preprocessing, data mining, interpretation, application and evaluation. A case study is presented that KDD/DM is utilized to explore decision rules for a leading insurance company. The decision rules can be used to investigate the potential customers for an existing or new insurance product. The research firstly constructed the application framework, then defined and conducted each task required, and finally obtained feedback from the case company. Discussions and implications with respect to this research are presented also. q 2005 Elsevier Ltd. All rights reserved.

Keywords: Knowledge discovery in databases; Data mining; Insurance; Decision support
Author(s): Chien-Hsing Wua, Shu-Chen Kaob, Yann-Yean Suc, Chuan-Chun Wu
Source: Expert Systems with Applications 29 (2005) 291–299
Subject: مدیریت دانش
Category: مقالات ترجمه شده - دانلود ترجمه مقاله
Release Date: 2005
No of Pages: 9
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 ترجمه این مقاله موجود است.
مشاهده ترجمه مقاله