شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 31 فروردین 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 6,950
بازدید دیروز: 14,379
بازدید کل: 151,550,778
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 72
کاربران حاضر: 72
Investigating the Impact of Website Quality on Consumers’ Satisfaction in Jordanian Telecommunication Sector
Abstract:

As Jordanian telecommunication organizations have begun increasingly to communicate and interact with their consumers via the Web, providing such a service has demanded acute understanding of consumers’ requirements and appropriate provision of solutions. In this paper, we examined the impact of Websites quality (which was measured by usability, information qualit  and service interaction) of four major Jordanian telecommunication organizations on the consumer’s satisfaction. Survey results of 84 students, from the faculty of planning and management at Al-Balqa’ Applied University, have been collected and then analyzed using descriptive statistics and hierarchical regression. The results of this study showed that the usability and services interaction were highly significant factors that directly affected the consumers’ satisfaction according to the testing model.

Keywords: website quality , usability , information quality , service interaction
Author(s): Excimirey Amer Al- Manasra, Mohammed Khair" Saleem Abu Zaidb, Fadi TaherQutaishat
Source: THE ARAB ECONOMICS AND BUSINESS JOURNAL 8 (2013) 31–37
Subject: مدیریت کیفیت و بهره وری
Category: مقالات ترجمه شده - دانلود ترجمه مقاله
Release Date: 2013
No of Pages: 7
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 ترجمه این مقاله موجود است.
مشاهده ترجمه مقاله