شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 11 اردیبهشت 1404
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 24,911
بازدید دیروز: 31,438
بازدید کل: 162,658,499
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 198
کاربران حاضر: 198
Signaling theory and information asymmetry in online commerce
Abstract:

An e-business environment results in information asymmetry because buyers cannot physically evaluate the quality of products and easily assess the trustworthiness of sellers. Product and seller quality are communicated through website signals. Using signaling theory, we developed a three-dimensional framework to classify website signals. We empirically tested the framework with a comparative content analysis of websites from a sample of online pharmacies. We found that low-quality sellers were likely to avoid costly and easy-to-verify signals and used fewer signals than did high-quality sellers, who used costly and difficult-to-verify signals and displayed more signals. These results provide information to online buyers and regulatory institutions in charge of online retailer evaluation

Keywords: Signaling theory Information asymmetry Adverse selection Moral hazard Website signals
Author(s): .
Source: Information & Management 49 (2012) 240–247
Subject: تجارت الکترونیک
Category: مقاله مجله
Release Date: 2012
No of Pages: 8
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.