شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 4,415
بازدید دیروز: 21,359
بازدید کل: 151,997,744
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 234
کاربران حاضر: 234
Promoting service-oriented organizational citizenship behaviors in hotels: The role of high-performance human resource practices and organizational social climates
Abstract:

Integrating social exchange and information processing theories, this study examines the influence of high-performance human resource (HR) practices on service-oriented organizational citizenship behavior OCB) through two climates—justice climate and service climate. This field study of 1133 customer contact employees and 119 human resource managers from 119 hotels in Taiwan has shown that social climates of justice and service mediate the influence of high-performance HR practices on serviceoriented OCB. The study demonstrates that high-performance HR practices affect employees’ cognition on how they are treated by hotels and what service behaviors are expected, which in turn can positively influence collective service-oriented OCB

Keywords: High-performance human resource practices Justice climate Service climate Service-oriented organizational citizenship behavior Hotels
Author(s): .
Source: International Journal of Hospitality Management 31 (2012) 885– 895
Subject: رفتار سازمانی
Category: مقاله مجله
Release Date: 2012
No of Pages: 11
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.