شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
سه شنبه 04 شهریور 1404
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 28,365
بازدید دیروز: 31,028
بازدید کل: 166,226,316
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 108
کاربران حاضر: 108
Anticipated emotion in consumers’ intentions to select eco-friendly restaurants: Augmenting the theory of planned behavior
Abstract:

This study proposes and explores an emotion-related theoretical framework based on the theory of planned behavior (TPB) model to examine the relationship between the variables and explain consumers’ acceptance of and engagement in ecological behavior. This study augments the TPB with the construct anticipated regret and examines TPB’s predictive power of consumer intentions to select eco-friendly restaurants. The results suggest that decision-making models such as the TPB incorporate anticipated emotion. The findings provide further insight into the consumers’ decision-making processes which is essential for the development of green marketing strategies in the restaurant context

Keywords: Eco-friendly restaurant Emotion Theory of planned behavior
Author(s): .
Source: International Journal of Hospitality Management 34 (2013) 255– 262
Subject: مدیریت جهانگردی
Category: مقاله مجله
Release Date: 2013
No of Pages: 8
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.