شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 16,360
بازدید دیروز: 21,359
بازدید کل: 152,009,689
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 131
کاربران حاضر: 131
Value innovation, deliberate learning mechanisms and information from supply chain partners
Abstract:

Although marketing scholars have emphasized both the importance of internal learning mechanisms and of external learning through supply chain partners research findings on how these factors influence each other are merely lacking. Analyzing survey data of 182 industrial firms, we examine how information provision by upstream and downstream supply chain parties moderates the effect of internal deliberate learning mechanisms on value innovation ability. Results of the PLS analysis suggest that internal learning mechanisms and external information exchange do not always work symbiotically. Our findings provide interesting results for (the management of) innovation processes and supply chain relations.

Keywords: Strategic innovation Deliberate learning Supply chain cooperation Absorptive capacity PLS
Author(s): .
Source: Industrial Marketing Management 41 (2012) 27–39
Subject: لجستیک
Category: مقاله مجله
Release Date: 2012
No of Pages: 13
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.