شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 17,095
بازدید دیروز: 19,379
بازدید کل: 151,870,639
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 91
کاربران حاضر: 91
A social recommender mechanism for e-commerce: Combining similarity, trust, and relationship
Abstract:
Online business transactions and the success of e-commerce depend greatly on the effective design of a product recommender mechanism. This study proposes a social recommender system that can generate personalized product recommendations based on preference similarity, recommendation trust, and social relations. Compared with traditional collaborative filtering approaches, the advantage of the proposed mechanism is its comprehensive consideration of recommendation sources. Accordingly, our experimental results show that the proposed model outperforms other benchmark methodologies in terms of recommendation accuracy. The proposed framework can also be effectively applied to e-commerce retailers to promote their products and services
Keywords: E-commerce Social recommender systems Preference similarity Trust Social relation Analytic hierarchy process
Author(s): .
Source: Decision Support Systems 55 (2013) 740–752
Subject: تجارت الکترونیک
Category: مقاله مجله
Release Date: 2013
No of Pages: 13
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.