شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
چهار شنبه 11 تیر 1404
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 7,048
بازدید دیروز: 34,276
بازدید کل: 164,547,646
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 77
کاربران حاضر: 77
The effect of pre- and post-service performance on consumer evaluation of online retailers
Abstract:
This study examines the effect of consumers' pre- and post-service encounter performance (SEP) on their satisfactionand repurchase intention in online markets. Specifically, we suggest that, in an online context, the different serviceperformances: pre- and post-Service over time, affects consumer evaluation (i.e., overall satisfaction andrepurchase intention) of a vendor. We introduce the experience–dissonance process in this research by integratingcognitive consistency theory aswell as expectation–confirmation theory in order to investigate the consumer satisfactionformation processes in online transactions. Theoretical and practical implications are discussed.
Keywords: Online shopping Experience–dissonance Overall satisfaction Service performance Repurchase intention
Author(s): Insu Park , Jeewon Cho , H. Raghav Rao
Source: Decision Support Systems 52 (2012) 415–426
Subject: تجارت الکترونیک
Category: مقاله مجله
Release Date: 2012
No of Pages: 12
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.