شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 11 اردیبهشت 1404
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 25,151
بازدید دیروز: 31,438
بازدید کل: 162,658,739
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 135
کاربران حاضر: 135
C-OAR-SE-based single-item measures for the two-stage Technology Acceptance Model
Abstract:
This article addresses the scope and nature of the two-stage (adoption then usage) Technology Acceptance Model, TAM. The first contribution is to use C-OAR-SE theory to provide new and valid single-item measures of TAM’s stagewise paired constructs intended to replace the non-valid and inefficient multiple-item measures used by TAM researchers at present. The second contribution is to demonstrate that individual-level frequency counts and cross-tabulations reveal more about how TAM works in its potential adopter stage and its current user stage than the usual group-level correlation and regression analyses.
Keywords: C-OAR-SE-based ,single-item, measures, two-stage ,Technology ,Acceptance Model
Author(s): John R. Rossiter , Bradley Braithwaite
Source: Australasian Marketing Journal 21 (2013) 30–35
Subject: مدیریت و انتقال تکنولوژی
Category: مقاله مجله
Release Date: 2013
No of Pages: 6
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.