شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 02 مرداد 1393
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 375
بازدید دیروز: 20,889
بازدید کل: 35,931,121
کاربران عضو: 2
کاربران مهمان: 97
کاربران حاضر: 99
کدخبر: 4792 زمان ارسال: سه شنبه 20 اردیبهشت 1390 - 07:04 تعداد بازدید: 8960
نظرات داوطلبان درباره کنکور دکتری سراسری سال 1390 مجموعه مدیریت و مدیریت کارآفرینی

آزمون نیمه متمرکز دکتری (Ph.D) سال 90 برای اولین بار در روز 25 فروردین ماه 90 در 32 شهر و 61 حوزه امتحانی برگزار شد و 130 هزار و 900 نفر در آن شرکت کردند.
کاربرانی که تمایل دارند می توانند نظرات خود را درباره کنکور دکتری سراسری سال 1390 مجموعه مدیریت و مدیریت کارآفرینی در بخش نظرات این مطلب ارسال نمایند و نظرات دیگران را مطالعه کنند.
شما می توانید درباره میزان سختی یا آسانی سوالات، شیوه پاسخ دادن به سوالات (پاسخ کوتاه و تستی)، تقسیم بندی و زمان بندی دفترچه سوالات، کم آوردن یا مناسب بودن وقت، منابعی که سوالات از آنها استخراج شده بود و ... نظر دهید

توجه نمایید نظرات کاربران الزاما بیان کننده دیدگاه مدیران سایت نمی باشد

داوطلبان می توانند برای دانلود دفترچه سوالات کنکور سراسری دکتری سال 1390 مجموعه مدیریت اینجا را کلیک کنند

منبع : سایت مدیر  
نظرات کاربران
امیر : 1390/01/25

سوالات استعداد تحصیلی بخش تحلیل و درک متن بسیار مشکل بود ولی قسمت حل کردن مساله ها راحت بود.درضمن ازمون کفایت داده نیز وجود نداشت.سوالات زبان هم از سطح متوسطی برخوردار بود و هم سخت داشت و هم اسان. با تشکر

rasoul : 1390/01/25

emtehan sobh ke kheili rahat bood. vali kolan khob etela resani nakardan. daftarcheha dar morede nahveye j dadan be soala khob rahnamayee nakarde boodan

سالار : 1390/01/25

زبان و جی مت راحت بود. روش تحقیق بعضی سوالاش سخت بود و سوال آمار خیلی کم بود. اگه قرار بود اینقدر آمار کم باشه بهتر بود اطلاع می دادند تا اینقدر وقت نذاریم. تئوری هم شبیه امتحان ارشد بود. تقریبا آسون بود. موفق باشید

مریم : 1390/01/25

تئوریهایش اکثرا از کتابهای رفتار پیشرفته رضاییان بود. اگر کسی مطالعه کلی داشت پاسخ دادن به سوالات تئوریهای مدیریت راحت بود. استعداد تحصیلی بسیار راحت بود. آمار و روش تحقیق بیشتر سوالات تحلیلی بود و محاسباتی و حل کردنی نداشت.

mona : 1390/01/25

در مورد جی مت نظری ندارم چون اکثرا با شک و تردید جواب دادم. اما زبان به نظرم در حد متوسط به پایین بود. امتحان بعد از ظهر، روش تحقیق سخت بود ، امار تقریبا همه سوالات کیفی بود که اصلا در سطح کارشناسی نبود در حالی که ما آمار کمی خونده بودیم. تئوری به نظرم در سطح لیسانس بود. در کل به نظر من این امتحان به هیچ وجه توان علمی یه داوطلب دکتری را نمی سنجید.

آرش : 1390/01/25

به نظرم سوالات غیر استاندارد بوذ. و احساسم اینه که امسال کنکور برای اولین و اخرین باره که برگزار میشه

محمود : 1390/01/25

سوالات استعداد تحصیلی خوب بود. تعداد سوالات زبان زیاد بود. علاوه بر آن سوالات تئوری در حد کارشناسی ارشد بود ولی سوالات روش تحقیق استاندارد نبود.

زهرا : 1390/01/25

آزمون دکترا مدیریت از سطح کارشناسی ارشد هم پایین تر بود به نظر من این آزمون معیار مناسبی برای گزینش نمی تواند باشد . اگر برگه نظرسنجی را آخر آزمون می دادند حتما در مورد برخی از سوالاتش جوابها کاملا عکس می بود . از خیلی خوب میشد خیلی بد و ضعیف !!!!!!!

احمد : 1390/01/25

سوالات استعداد تحصیلی در چهار بخش طراحی شده بود. بخش درک مصلب که مووضعات مختلفی مثل خود کنترلی ،نویسندگاه نوگرای عربی در مصر و ... بود این بخش از سوالات بسیار ساده تا کمی پیچیده پیشرفت. بخش دوم بخش منطقی بود که عبارات از سورهای دشوار منطقی استفاده نکرده بود و با شعور متعارف به راحتی میشد جواب داد. بخش سوم تحلیلی بود که سوالات راحتی در باب جایگشتهای مختلف 5 نفر در توموبیل! پر کردن جدول تبلیغات و .. بود این بخش راحت ولی وقت گیر بود بخش کمیتی نیز مایه ی امید واریبود برای کودکان راهنمایی که سوالات دکتری را آنها هم میتوانند حل کنند. چند نسبت تناسب و هندسه میانگین حسابی و .. بود. دم طراح گرم ،برای بار اول حال گیری نکرده بود. سوالات زبان کمی گسترده بود و به قول عده ای اگر در وسط کار میرفتی سراغ سوالات 80 تا 100(آخر سوالات) راحتر جواب میدادی و وقت کم نمیآوردی. دامنه ی لغات هم از 504ذ و اسنشیال پوشش میداد. و اما سولات آمار و وروش تحقیق 30 تا و تئوری ها 60 تا 90 دقیقه که انصافا دوستان 50-6- دقیقه ای تمام کرده بودند. آمار و روش تحقیق گویا شیرینکاری عادل آذر بود که به قول دوستان اصلا مهارت حل چندانی نداشت و حفظی بود فکر کنم فقط3-4 تا حلی بود. , بشتر مفهومی بود و گنگ .سوال را میفهمیدی ولی جواب را نمیدیدی(معلوم نبود از کجای ذهنشان تراوش کرده بود) تئوری ها از کنترل و تصمیم گیری ،خلاقیت،سبک رهبری ،انطباق پذیری و مکاتب مدیریت،ارتباطات و ... که در کتاب های بدبیان رضاییان بود.(البته بیان بد و مفهوم و گردآوری عالی) در نهایت دم همهی بچه های مدیریت گرم دولتتان مستدام و بختتان اهورایی (خداوند در خواندن دوره های بعدی به همه ی ما صبر کثیر عنایت کند)

امیری : 1390/01/25

سوالات GMAT و زبان انگلیسی ظاهرا استاندارد بود و مشکلی نداشتند. روش تحقیق و آمار اصلا استاندارد نبود و صرفا از منابع خاصی سوال اومده بود. تئوری هم تا حد زیادی کپی سوالات سالهای قبل مجموعه مدیریت و MBA & EMBA بود. البته سوالات تئوری اشکال دار و غلط هم داخلشون پیدا می شد

رسول : 1390/01/25

اول اینکه اگه همین سوالات استعداد تحصیلی رو به اساتید حال حاضر بدن همه رد می شن! و بهتر بود که ترتیب سوالات رو از آخر به اول می دادن سوالات زبان بد نبود اما حیف اون وقتی که صرف آمار و تئوری ها کردیم دست سایت مدیر هم درد نکنه با این منابع معرفی کردنش بهتره یه تجدید نظر کلی بشه در مورد امتحان و منابع!

محمود : 1390/01/25

با سلام جی مت نسبتاً ساده بود.زبان دارای متون ساده ای بود و تنها در بخش گرامر بعضاً سئوالات سختی وجود داشت.مشکل عمده زبان مربوط به زمان تقسیم دفترچه ها بود که بعد از دفترچه جی کت پخش شد، یعنی زمانی که ذهنها کمی خسته شده بود.من به شخصه با اینکه زبانم در سطح خوبی است نتواننستم آنرا خیلی خوب بزنم. تئوری های مدیریت بسیار ساده بود. روش تحقیق و آمار در سطح کارشناسی نبود.سئوالات همگی کیفی و روش تحقیقی بود.حیف آن همه وقتی که برای خواندن آمار گذاشته بودم!وقت آزمون بعدازظهر با توجه به نوع سئوالات خیلی زیاد بود. برای آزمونی که حداکثر 45 دقیقه زمان می برد 90 دقیقه زمان گذاشته بودند. موفق باشید

sadabadi : 1390/01/25

اصلا رقابتی نبود. اونقدر وقت همه سوالها زیاد بود که جدا عجیب بود. فکر کنم همه امیدوار به سه برابر ظرفیت بودن خودشون بودند حتی اونایی که نخونده بودند

Moj : 1390/01/25

من با نظر آقای آرش کاملااااا موافقم و با این نکته از نظر خانم مونا که این امتحان به هیچ وجه توان علمی یه داوطلب دکتری را نمی سنجید.

مصطفی : 1390/01/25

سلام . به اعتقاد من نیمه اول خرداد باید منتظر فاجعه ای بود. اونایی که فکر نمی کنی قبول بشن جز سه برابر ظرفیت می شن و اونایی که از لحاظ علمی بسیار بالاترن ولی بد شانس بودن قبول نمی شن. به هر حال ما ... آزمایشگاهی آقایان شده ایم. التماس دعا

S.Fakhredin : 1390/01/25

نکته جالب این کنکور این بود که همه یه جورای واسه خودشون شانس قبولی در مرحله اول کنار گذاشتن.ارشدمون سخت تر بود،این امتحانو باید کلی میخوندی

منصور : 1390/01/25

GMAT:بسیار استاندارد و خوب بود.یعنی تناسب سختی و راحتی سئوالات خوب رعایت شده بود. زبان:تعداد سئوالات خیلی زیاد بود و وقت کم.تعادل لازم رو هم نداشتن سئوالا.یا خیلی خیلی سخت بودن مثل 20 تای اول. یا خیلی خیلی آسون بودن مثل 20 تا سئوال آخر. روش تحقیق و آمار:سئوالات خیلی غیر استاندارد بود.معلوم بود که طراح ظرف یک ساعت کل سئوالا رو طراحی کرده بود!! نظریه های کارافرینی:کاملا حفظی بود. به نظر من در شان آزمون دکتری یک کشور نیست که حفظیات رومد نظر قرار بده اونم برای رشته ای مثل کارافرینی که همش تحلیل و طراحی و فرصت یابی هستش.واقعا یه کارافرین اگه بدونه که فلان نظریه پرداز دهه 90 چه ویژگی هایی رو مد نظر داشته از دید من نمیتونه خیلی منطقی باشه.با دیدن این سئوالا یاد معلمای دوره ابتدایی مون افتادم که از زیر نویس و جدول و اینها سئوال می دادن!!! در کل به نظرم آزمون صبح نسبتا خوب بود ولی آزمون عصرخیلی غیراستاندارد و فکر نشده و سرهم بندی بود. خروجیهای این آزمون به نظر من نمیتونن نماد عدالت در پذیرش اونهم در سطح دکتری باشند.

محبوبه : 1390/01/25

سلام امتحان صبح که با نیم ساعت تاخیر شروع شد و بی نظمی بیداد می کرد، من تا به حال همچین آزمونی نداده بودم . حتی امتحان های کلاسی ای که داشتم خیلی منظم تر برگزار می شد نسبت به این آزمون که مثلا" سراسری بود. در کل به نظرم اصلا" سوالات استاندارد نبود و فقط برای اینکه اعلام بشه که آزمونی برگزار شد، سوالاتی طراحی و در یک روز 5شنبه از دانشجویان خواسته شد روز خوبی رو با دوستانشون سپری کنند. آزمون زبان اصلا استاندارد و طبقه بندی خاصی نداشت. فرموده بودند در حد تولیمواما متاسفانه ... ازمون استعداد هم که خدا خیرشون بده یا اینقدر گنگ بود که به خودت می گفتی خدایا یعنی چی آخه من پس چرا نمی تونم یه گزینه رو انتخاب کنم یا به یه نتیجه ای برسم!!!!یا که اینقدر ساده بود که شک می کردی این آزمون دکتری باشه.خلاصه نخواستن افسردگی بگیریم..... آزمون بعدازظهر هم مطابق آزمون صبح با نیم ساعت تاخیر آغاز و بعد از 29 دقیقه به پایان رسید. اگرقرار بود آمار اینجوری بیاد خوب نیم ساعت قبل از آزمون اطلاع می دادن همونجوری که هر وقت می خوان منابع رو تغیر می دن... خدا فقط به فریاد ما برسه که تا نیمه اول خرداد اتفاقی برامون نیافته و بتونیم ببینیم نتیجه چی میشه.

محسن : 1390/01/25

سلام من برای آزمون زبان وقت کم آوردم ولی استعداد بد نبود انتظار سختتر از اینها رو داشتم. تئوری هم فکر کنم 50 زده باشم سوالات آمار و روش تحقیق افتضاح بود مخصوصا آمار کلی فرمول آمار خونده بودم فکر کنم خیلی زده باشم 30-40 باشه

عباسی : 1390/01/25

من در گروه کارآفرینی شرکت کردم و ارشد کارآفرینی دارم تمام کتابایی که به نظریه های کارآفرینی مربوط می شد رو خونده بودم اگه همون چند تا سوال هم از کتاب دکتر احمد پور هم نیومده بودمن همونجا خودمو میکشتم دلم میخواد بدونم چه کسی و چند وقته این سوالا رو طرح کرده بود؟ به نظرم طراح سوال تو اینترنت چرخیده بود و از هر مطلبی که خوشش اومده بود سوال داده بود. واقعا که گند بزنن به این کنکور که هیچ وقتم از شرش خلاص نمیشیم!!! حیفه چند ماه وقتی که من روز و شبم رو یکی کردم. واقعا شاکی ام

محمد : 1390/01/26

سلام به همه دوستان مدیریتی. من به همه کسانی که اچهار ماهه انواع و اقسام کتب مدیریتی و آما ر رو خواندند و در جلسه امتحان افسوس خوردند که چرا سوال ها اینجوریه همدردی می کنم . یه ساله دیگه هم بابید بخونیم ولی کدام منبع؟

جمال : 1390/01/26

سلام به همه به نظر من سوالات صبح تا حد قابل قبولی استاندارد بود اگرچه زبان وقت گیر بود و خود نوشتن جواب ها در پاسخنامه بخشی از وقت را می گرفت اما به هر حال در کل تا حد خوبی نشان دهنده میزان تسلط طرف بر زبان بود. اما سوالات بعد از ظهر هم در بخش آمار و هم کار آفرینی بسیار ناشیانه و طوطی وار و به دور از تحلیل و ارزیابی دانش شخص صورت گرفته بود به ویژه آمار که به چند تا تعریف آبکی بسنده شده بود در هرحالی که اعلام شده بود طبق منابع کارشناسی است و کنکور بیست سال اخیر آمار رشته های مدیریت هیچ شباهتی به این آمار نداشت. به نظر من سوال را باید به آدم هایی بسپارند که واقعا توانایی ارزیابی میزان سواد و تسلط دانشجویان را بسنجند نه این که آنها را سر جلسه با انواع کلک ها و ترفندها غافلگیر کنند و از هر آنچه خوانده اند و زحمت کشیده اند پشیمان شوند.

علی : 1390/01/26

آزمون قدرت تفکیک نداشت. کسی که چهار ماه درس خونده با کسی که 4 هفته درس خونده جوابهاشون مثل هم بود. فقط کافی بود 2 تا کتاب آقای رضائیان رو بخونن و مقدمه فصلهای آمار آذر. GMAT بیش از حد ساده ود. فقط زبان منطقی بود

محمد : 1390/01/26

سئوال ها کاملا غیر استاندارد بود و غیر استاندارد ترین سئوال ها مربوط به زبان درباره صخره و طرز ساختن دوچرخه و غیره متن زبان آورده بودند و فقط استعداد های تحصیلی کاملا استاندارد بود .

رضا : 1390/01/26

سلام منو باش رفتم کتاب هچ، دفت، آرمسترانگ و... خوندم؛ بعد اکثر سوالای تئوری از مبانی سازمان و مدیریت رضائیان اومده بود چقدر آمار خوندم... در کل سوالات اصلا استاندارد نبود یه درس ساده بود یه درس خیلی سخت قبولی در این آزمون بیشتر از این که به سواد مربوط باشه به شانس بستگی داره که اونم ما نداریم...

mona : 1390/01/26

ضمن تشکر از مسئولین محترم سایت مدیر به خاطر اطلاع رسانی در این مدت، ممنون می شم اگر کلید و دفترچه سوالات را در سایت قرار بدید.

مریم : 1390/01/26

سلام..من درا رشته کارافرینی شرکت کردم.واقعا دلم برای کسانی سوخت که مطالعه کرده بودند .تنها ازمونی بود که نخوندنش بهتراز وقت گذاشتن برای مطالعه بود .واقعا مایه تاسف بود برای کسانی که کلی پول کلاسهای جی مت وتافل داده بودند. کلا سوال جی مت این ازمون غیر استاندارد بود جی مت باید وقت کمتری داشته باشد حدود 75 تا 90 دقیقه کافی بود وزمان را به ازمون زبان می دادند.امتحان عصر هم نظریه های کارافرینی واقعا فاجعه بود.که فقط از اسامی دانشمندان سوال دادند ومی توانستند خیلی دقیقتر سوال بدهندکلا سطح امتحان از کارشناسی ارشد پایین تر بود.به نظر من امتحان دکترا فقط باید ازدروس تخصصی کارشناسی ارشد سوال باشد.

رضا : 1390/01/26

دوستان بنده خودم دانشجوی دکتری مدیریت هستم بنده خودم پارسال 5 جا امتحان دادم از این شهر به اون شهر تا بالاخره قبول شدم بنظر من برگزاری امتحان جامع حداقل این مزیت را داره که نمی خواد اینور و اونور بری نکته منفی اش هم اینه که اگه خراب کنی باید بشینی و برای سال بعد اماده بشی اما بنده بعنوان یک برادر کوچک چند تا پیشنهاد دارم اول اینکه کسانی که قبول می شوند و دعوت به مصاحبه می شوند باد در غبغه نندازند که تازه اول بدیختی اشونه چونکه روند مصاحبه در دانشگاه ها واقعا افتضاحه. باید ببینی تا باورت بشه ثانیا تازه اگر هم قبول بشی تازه می فهمی که دانشجوی دکتری شدن هم چندان چیز مالی هم نیست چرا که اولا وضعیت پژوهشی دانشگاه ها هنوز خیلی خیلی بده همه اساتید حتی اونهایی که به قولی برای خودشون علامه هستند همه و همه به فکر مقاله و استفاده از دانشجویان هستند و اینکه وضعیت بورسیه هیات علمی هم پارتی بازی شده و وضعیت بغرنجی را داره طی می کنه و اما در مورد کسانی که جزو دعوت شده ها نیستند اولا اگه شرایطش را دارید حتما دنبال پذیرش خارج کشور باشید چون حداقل می فهمید مفهوم دانشگاه و پژوهش چیه ثانیا اگه امکانش برایتون مهیا نیست با خودتون روراست باشید یعنی اگه شاغلید که خدا را شکر کنید و همون کارتون را بچسبید و بی خود برای امتحان سال بعد وقت نگذارید چون توی ایران هر سال بدتر از پارسال قانونی است که مصداق داره و اگرهم بیکارید دنبال کار بروید تا دیر نشده و بچسبید به امتحان های استخدامی مواردی که در بالا ذکر کردم صرفا عقاید شخصی بنده است و ممکن است برخی دوستان با نظریات من موافق یا مخالف باشند ولی همیشه این ضرب المثل را توی ذهن داشته باشید که آواز دهل از دور خوش است موفق باشید

لیلا : 1390/01/26

سلام به نظر من برا زبان بیشتر از دانش انگلیسی ، دقت برا وارد کردن داخل پرسشنامه لازم بود . که با توجه به زمان کم خیلی غیر استاندارد بود - از طرف دیگه واقعا افسوس اینهمه آمار خوندن و می خورم...

لیلا : 1390/01/26

منظورم پاسخنامه بود

سعیدکوهی.اردبیل : 1390/01/26

باسلام وخسته نباشید خدمت داوطلبان.چندروزه به خاطر سوالات امسال شوکه هستم واقعا روزبان وقت گذاشته بودم روی تئوری ها سرمایه گذاری کرده بودم پس چه فرقی بین من وکسی که 2 ماه خونده بود داشت تئوری ها بیشترازکتاب دکتررضائیان بود زبان متوسط بود gmat هم مثل آب خوردن.با تشکرازسایت مدیر

دانشجو : 1390/01/26

فاجعه بود..متاسفم که همچین امتحان احمقانه ای باید ملاک سنجش دانشجویان دکتری باشه..امتحانی که یک دانشجوی ترم 4لیسانس مدیریت به راحتی میتونست همرو جواب بده..من از تمام تعطیلات زدم..کتاب هچ رو جویدم!و تمام کتابهای رضائیان..اما حیف وقت و انرژی که گذاشتم!با یک نگاه سطحی به جزوه تئوری پارسه،هرکسی میتونست تئوری رو جواب بده..در کل فقط برای خودمون متاسف شدم که موش آزمایشگاهی هستیم و متاسفم که چنین آزمونی باید ملاک سنجش دانشجوی دکتری و استاد آینده مملکت باشه!

سارا : 1390/01/26

با سلام بد نیست حداقل یه آماری هم از تعداد شرکت کننده های کارآفرینی داشته باشیم. توی تهران برای خانم ها (حوزه دانشکده فنی- مهندسی برق) تعداد شرکت کننده ها حدود 150 نفر بود. ممنون میشم اگه آقایونی که توی تهران امتحان دادند و بقیه افرادی که توی شهرستانها شرکت کردند آمار تقریبی شرکت کننده ها رو اعلام کنند. در مورد کنکور سوالای استعداد تحصیلی روتین بود البته واسه اونایی که شاکی هستند و میگن سوال ها ساده بود و همه خوب دادن باید بگم فرم اینجور سوالا طوریه که هرکی از جلسه بیرون میاد خوشحاله! ولی باید دید و غلط ها رو شمرد. چون ممکنه خیلی ها رو آدم با اطمینان کامل غلط بزنه! سولای زبان یا خیلی ساده بودند یا خیلی ناواضح از نظر موضوعی. در کل مقیاس خوبی برای سنجش نبود و به نفع اونایی میشه که زبانشون قوی نسیت ولی تافل و تولیمو و .. سر جلسه رفتن!! سولای آمار و روش تحقیق خیلی بد طراحی شده بود اصلا پوشش خوبی رو مطالب نداشت حتی از بعضی از مباحث جزئی 2 - 3 تا سوال تقریبا مشابه اومده بود نظریه کارافرینی که دیگه هیچی! جدای از اینکه توی منبعی که من خونده موندم خیلی هاش نبود (نزدیک به 20 تا سوال!!) واقعا بعید بود که اینقدر سوالها سطحی باشه

پریسا : 1390/01/26

با سلام و عرض خسته نباشید به همه ی دوستان خصوصاً کسانی که واقعاً وقت گذاشته بودند برای قبولی. به نظر می رسد اکثر شرکت کنندگان از آزمون ناراضی باشند. آنهایی که واقعاً خوانده بودند پشیمانند که چرا اینقدر خواندند و آنهایی که اصلاً نخوانده بودند حسرت خوردند که چقدر آسان بود! ای کاش کمی می خواندیم! فقط برد با کسانی است که همین یک ماه آخر دست و پا شکسته درس خواندند. شاید این معنای عدالت باشد! متأسفانه ما بد دوره ای بدنیا آمدیم. زمانی که دیپلم گرفتیم، برای استخدام لیسانس می خواستند، همان سالی که لیسانس گرفتیم، فوق لیسانس خواستند. حالا که ارشدمونو گرفتیم همین چند روز پیش با کمال تعجب دیدم که دکترای مدیریت می خوان اونم تو پارس جنوبی! من که دیگه بریدم! دیدن یه سری آدم حرف گوش کن گیرآوردن که به هر سازی می رقصند. می ترسم دکتری را هم بگیریم فردا برای مدیر مدرسه فول پروفسور بخوان! البته تنها امید من این است که آقای رئیس جمهور قول دادن تا پایان امسال بیکار نخواهیم داشت!

شانس!! : 1390/01/26

من کنکور ارشدم رو در یکی از زیرمجموعه های MBA و به صورت کاملاً شانسی!! قبول شدم چون زبانم خیلی خوب بود و جی مت رو هم در اون آزمون 75 زدم در حالی که تئوری ها رو فقط 10% زده بودم. آزمون دیروز صبح هم خیلی توپ بود. حدس میزنم هر دو درس (زبان و جی مت) رو نزدیک به 80 زده باشم. تئوریها هم با توجه به مطالعه صفر بنده، به نسبت خوب جواب دادم (یعنی مثلاً 20 درصد)!!! می مونه روش تحقیق و آمار که متأسفانه با اونکه احتمالات رو خیلی عالی مسلط بودم، هیچ سؤآلی نیومد و آمار هم که حتی یه مسئله هم نداشت. فکر نمی کنم به مرحله مصاحبه برسم ولی خداوکیلی واسه کسانی که 4-5 ماه مطالعه کرده بودند ناراحت شدم. چون معلوم بود که سطح سؤالها طوری نیست که بتونه بین کسانی که واقعاً مطالعه دارن و اونهایی که هیچی نخوندن تمایز ایجاد کنه.

شبنم : 1390/01/26

آخه چی بگم. متاسفم واقعا. تئوری و آمار واقعا خنده دار و سکته آور بود.

الی : 1390/01/26

سلام عزیزان به نظرمن برای کنکور نباید خوند وقت گذاشتن بیهودست به خاطر اینکه هر سال سوالات هر جور که طراحان دوس دارن طرح میشه در واقع کنکور شانسیه . ماهم که شانس نداریم.همیشه خوش شانس باشین. بای

شاغل : 1390/01/26

سلام برای من که شاغل هستم تفریح خوبی بود اما بیچاره اونها که خوندن. در کل زبانش خ سهت بود جی مت بنظرم خوب و آسون بود...روش تحقیق برای کسی که مقالات علمی پروهشی و آی اس آی مینویسه خوب بود چون بیشترش مربوط به امار مقالات بود و البته /امار ناپارامتریک میخوندید حل بود اما روش تحقیق بنظرم عجیب غریب بود در کل من که نمیدونم چی میشه

حمید : 1390/01/26

سلام دوستان ضمن خسته نباشید در مورد درس روش تحقیق و آمار، اگه داوطلبان در هنگام ثبت نام کمی دقت می کردن، می دیدن که در گروه علوم انسانی، این درس به طور مشترک هست، پس می بایست این حدس هم زده می شد که باید سوالات در حدی بیایند که رشته هایی مانند علوم تربیتی و روانشناسی هم بتونن به سوالات جواب بدن. از طرف دیگه در کنکور کارشناسی ارشد رشته های علوم تربیتی، روانشناسی و علوم اجتماعی درسی به نام آمار و روش تحقیق وجود داره، بنابراین باید روی منابع آنها تمرکز می شد. به طور کلی دراین رشته ها آمار در سطحی بسیار ساده تدریس می شه و بیشتر روی روش تحقیق تمرکز میشه. به نظر من هر کی سوالات روش تحقیق آزمون های کارشناسی ارشد در این رشته ها را به طور کامل خونده بود، می تونست بالای 70 درصد سوالات این آزمون را پوشش دهد.من که تا حدودی به این جنبه توجه داشتم فکر میکنم در حد 60 تا 70 درصد زدم.اون دوستانی که فکر می کنن سوالات این درس در رشته مدیریت استاندارد نبود حق دارند، اما باید در هنگام مشاهده منابع آزمون به منابع رشته های دیگه توجه بیشتری می کردن.

همتی : 1390/01/26

سلام دوستان. من ارشدم رو از بهشتی گرفتم( با رتبه زیر 50 توی ارشد) و حدود 8 ماه واسه این کنکور وقت روزی 12-14 ساعت گذاشتم. تقریبا همه کتابهای تئوری رو سه جهار دور خوندم و خلاصه کردم ولی با این سوالات می تونستم 2 هفته ای هم به این نتیجه برسم. در کل چون می دونستم توی ایران دارم امتحان می دم و خصوصا بعد از عوض کردن متعدد منابع دوزاری من افتاد که باید همه جوری انتظار سوال داشت برای همین بعد از مورگان و هچ و دفت و بارل و ... همه کتابهای کارشناسی رو هم توی این یک ماهه مرور کرده بودم و خوشبختانه تونستم همه رو خوب جواب بدم و از اون راضی ام هرچند واقعا 7 ماه رو بیهوده روی منابع هرساله دکتری تلف کردم. اینها رو واسه این می گم که دوستان آروم بشن و بدونند فقط خودشون نیستند که این بلا سرشون اومده. من پارسال 2 جا قبول شدم و تو مصاحبه رد شدم و امسال مشتری سراسری شدن کنور بودم. مگه پارسال سوالای همین شهید بهشتی خودمون از کجا در می اود این همه تئوری میخوندی بعد خانم دکتر ... کتاب دفت رو برمی داشت و... یا اینکه سوالای فلان درس همه از مقاله های فلانی می اومد که ... خلاصه با همه کمبود ها باید شاکر بود. من همه سوالات روش تحقیق و تئوری رو درآوردم. در تئوری 25 سوال از اصول مدیریت رضاییان ( مباحث نظریه های مدیریت، اصول برنامه ریزی ، خلاقیت، برنامه ریزی و برنامه ریزی راهبردی و مدیریت بحران، طراحی ساختار ، تصمیم گیری ، سازمان کمال یافته وکنترل.راهبردی) و 5 سوال از رفتار ایشان( ارتباطات، جلوه های مرجح، خطاهای ادراکی، عماکرد گروه و تغییر) آمده بود.در روش تحقیق هم سوالات بین روش کمی دانایی و بازرگان و مقدمه آمار عادل آذر و کتاب آمار پاشا شریفی تقسیم شده بود. سوالات خیلی عین متن نبود بلکه از متن مفهومسازی شده بود که البته سوالات عین متن خصوصا از کتاب دانایی هم زیاد داشت. در کل من در حدود 80 تئوری زدم و زبان گرچه ایلتس نمره 6 داشتم حدود 80 زدم. اما روش تحقیق کلا 24 تا تست زدم که بعدا فهمیدم 18 تاش درسته که 50 درصد در میاد. استعداد هم چون جوابها رو نداشتم نمی تونم بگم احتمالا بین 60 تا 70. خوشحال می شم بقیه هم درصد هاشون رو بگن تا یه ترازی دستمون بیاد. راستی تو حوزه ما یه سری از بچه ها جواب سوالای زبان رو 1234 زدند و یه سری هم ABCD . هیچکس نمی دونه چه جوریه می شه در این زمینه پیگیری کنید؟ نفر نماینده سازمان سنجش توی حوزه ما می گفت که چون پاسخنامه ها دستی تصحیح می شن اشکالی نداره. نگرانی من از همین مطلبه خواستم ببینم کسی در این زمینه اطلاع داره. خدا هر آنچه اراده کند همان می شود.

پاسخ: طبق اعلام سازمان سنجش، پاسخنامه ها ماشینی تصحیح می شود و باید طبق دستورالعمل یعنی به صورت A,B,C,D و با حروف بزرگ هم تکمیل می شده است

مهدی : 1390/01/26

سلام دوستان من هم با این که سوالات در حد دکتری نبود موافقم ولی ظاهرا بعضی دوستان خیلی ادعاشون بالاست و خودشون رو دست بالا دیدن که سوالات رو در این حد می بینن که دانشجوی ترم 4 مدیریت هم می تونست به همه سوالات جواب بده اونم به راحتی، یه خورده اغراق آمیزه ،دوستمون بهتره حالا یه خورده صبر کنن نتیجشون بیاد بیبنن اصلا وارد مرحله مصاحبه میشن یا نه؟!!! ضمنا ضاهرا بعضی از دوستان بدجوری ناراحت هستند که دیگه امسال امتحان دکتری مثل سال های قبل نبود که سوالات از داخل جزوات 10 -20 صفحه ای کلاسیشون بود و فقط دانشجو های همون کلاس و همون دانشگاه می رفتن مصاحبه و بقیه هم ول معطل بودند. به نظر من نفس کار کاملا درسته ولی خوب باید فرصت داد تا شرایط بهتر بشه.

ali-.. : 1390/01/26

همه چیزعالی بودمن واقعا لذت بردم ومطمئنم مزدزحمتمومی گیرم من سه ماه روزی12ساعت مطالعه کردم دست همه برگزارکنندگان دردنکنه خدارا هم سپاسگزارم که توی کشور خودم انشاالله قبول می شم هرکس سه ماوقت گذاشته مطمئنم قبول می شه

افسوس : 1390/01/26

همه چیز د یک کلام: افتضضضضااااااااح بود ...!!!!!!!

هادی : 1390/01/26

سلام در حالت کلی میشه گفت از ارشد راحتتر بود، مخصوصا اینکه حلیاتی نداشت و منابع کم بود. بیشتر تئوری سازمان از کتاب دکتر رضاییان بود و سئوالات استعداد تحصیلی واقعا مربوط به استعداد تحصیلی و درک مطلب و قدرت استدلالی بود، من که خوشم اومد! من که فارغ التحصیل آزاد قزوین هستم، اگه یک دهم انرژی که واسه پایان نامه و مقالاتم گذاشتم روی دکترا بذارم مطمئنم قبول میشم. کاش دوره های بعدی مسایل حلیاتی از اقتصاد و مدیریت مالی و درسهای دیگه بذارن تا بیش از حد کیفی و نظری صرف نشه! ولی در کل اونایی که خونده بودن پشیمون و سرخورده شدن از نوع سئوالات! من شنیدم همه پاسخنامه ها با دستگاه علامتخوان تصحیح میشن، درسته؟!

رضا : 1390/01/26

با سلام. من تعجب می کنم که چطور ممکنه یه نفر چند ماه وقت بذاره برای کنکور دکتری؟ آیا اصلا کسی که کار نمی کنه میتونه فرد شایسته ای برای ورود به دوره دکتری باشه. اونوقت چطور ممکنه این فرد محترم که روزی استاد این مملکت میشه میتونه به دانشجوهاش دید کاربردی بده؟ضمن اینکه طبق گفته سازمان سنجش بایدآزمون در حدی می بود که معلوم بشه که آیا داوطلب کلیات اون رشته رو فهمیده یا نه. برای رسیدن به این هدف یکماه کفایت می کنه. حالا اینکه یکی چند ماه شبانه روزی وقت بذاره رو حفظ کردن کتابا بنظر خیلی غیر منطقی میاد.بعدش بیاد اینجا و بگه من عالی دادم امتحانمو!

موحد : 1390/01/27

سلام. من چندمین بار هستش که دارم آزمون میدم. معمولا میانگین سنی بین 25-40 سال بودش در حالی که در آزمون روز 5 شنبه داوطلبینی بیش از این رنج سنی به چشم میخورد. علاوه بر اینا افراد معلول، روحانی و ..!! که خیلی خیلی زیاد بودند!!!!!!

مهندس : 1390/01/27

سلام من گرگان امتحان دادم رشته کارآفرینی کلا 4 نفر اومده بودن!!! سوالات تئوری کارآفرینی خیلی افتضاح بود فقط اسم داده بودن واقعا متاسفم یا منبع برای رشته کارآفرینی نیست؟؟؟ که مطمئنم هست یا واقعا باید به حال قطب کارآفرینی کشور (دانشکده کارآفرینی) افسوس خورد!!! به هر حال چاره ای نیست و بایستی ما چوب دیر به دنیا اومدنمون رو بخوریم!!!!!!!!!

نیکی : 1390/01/27

سلام. اول از همه باید تبریک گفت به دوستانی که این همههههه فرصت مطالعه داشتند (7-8 ماه)!! ما که تا امروز یه توهمات فانتزی داشتیم که شاید مجاز بشیم، با خوندن درصدهای شما امیدمون بر باد رفت. ولی در کل از نظر من تو مقطع دکترا لزومی نداره افراد این همه مطالعه داشته باشند، بلکه همون آزمون صبح کافی بود، بقیه اش هم CV چیزی که واقعا تو این مقطع مهمه. نهرایتا سوابق کاری مرتبط با رشته (اگرچه خودم ندارم) جناب همتی خواهش میکنم حتما خبر قبولی تون رو از طریق همین سایت اطلاع بدبد، ممنون میشیم.

مهدی همتی : 1390/01/27

سلام. راجع به درس زبان سر جلسه واسه منم سوال بود که باید به صورت عددی جوابا رو بنویسم یا حروف. به مسئول جلسه که گفتم ایشون رفتن و بعد از 20 دقیقه برگشتن و گفتن که باید به صورت حروفی بنویسی چون ماشینی تصحیح میشه. ازشون پرسیدم شما مطمئنید جواب داد که زنگ زدم و استعلام کردم. دیگه راستو دروغش با خودش. من یک ماه قبل از عید دو تاکتاب زبان و استعداد تحصیلی ماهان رو که برای اولین بار چاپ میشد گرفتم. شاید باورتون نشه اما حدود نصف سوالای استعداد تحصیلی که سر امتحان اومده بود تو کتاب ماهان بود. در مورد زبان هم با توجه به اینکه سوالا در حد دبیرستان بود مطمئنا هر کس زیر 60 بزنه کلا قافیه رو باخته. اما نکته اصلی اینجاست تا وقتی که مصاحبه دست دانشگاست حتی اگه رتبه یک هم بیاری اگر دانشجوی اون دانشگاه نباشی یک درصد شک نکنید که جایی تو اون دانشگاه ندارید.

علی : 1390/01/27

آقای همتی نیاز نیست بقیه درصد بگن تا شما تراز بگیری.خیالت راحت شما قبولی من و اکثر دوستام که فارغ التحصیل شهید بهشتی هستیم انقدر وقت و حوصله نداشتیم که روزی 14 ساعت بخونیم!!!!

سعیده : 1390/01/27

سلام من با وجود شرایط کاری فشرده ام، برنامه ریزی فشرده ای انجام دادم و حدود سه ماه با تمام خستگیهام،خیلی عالی و با عشق و انگیزه درس خوندم، از تمام تفریحاتم زدم و ... قبل از سوالات، دیدن اونهمه سیاهی لشکر آزارم می داد که فقط برای گرفتن کیک و آبمیوه اومده بودن و بی جهت آمار ثبت نام رو بالا برده بودن!!! بی انگیزگی از چشماشون می بارید! بعدشم در برخی دروس مثل آمار "سوالات غیر استاندارد" بود و واقعا محک خوبی برای سنجش تسلط ما به مباحث آمار نبود. دوستان به اندازه کافی ابراز تأسف کردن، دلم نمی خواد دوباره اونها رو تکرار کنم در مورد خودم به خاطر سوابق پژوهشی، کار اجرایی، تسلط روی مباحث پایه مدیریت و ضمنا علاقه و توانمندی و انگیزه بالا، بدون توجه به تمام کاستیهای نظام آموزشی، خودم رو لایق رفتن به سطح دکترا می دونم (به دور از هر گونه خودپسندی). چرا به جایی رسیدیم که اولین گزینه که داره توی ذهن اکثرمون فریاد می کشه، رفتن به یه کشور دیگه س تا شاید اونجا بیشتر از استعدادها و انگیزه هامون استفاده بشه و اینقدر "تأسف" نخوریم؟؟!! چرا باید "دور" باشیم تا "قدرمون دونسته بشه؟"...

احمد زارع : 1390/01/27

به نظر من خیلی آسون بود احتمالا من تئوری ها رو بالای 80 در صد زبان 70 به بالا و بقیشم 50 به بالا میزنم

فاطمه : 1390/01/27

من معقول خوندم.70 روز و روزی متوسط 2-3 ساعت زبان احمقانه بود مخصوصا متن آخر استعداد خوب و منطقی بود اما هنوز تو شوک آمار و روش تحقیق و تئوریم تئوری شاید از رضاییان بود ولی طراحش حسابی به گزینه ها آب بسته بود در حالیکه به خوبی میشد گزینه های بهتری طراحی کرد.

حمید : 1390/01/27

از دوستان کسی میدونه کلا چند نفر تو رشته مدیریت شرکت کردن؟
پاسخ: 9934 نفر

مهدی بیگلرزاده : 1390/01/27

من لیسانس فنی و ارشد MBA دارم. سوالات تئوری مدیریت کنکور دکتری من و یاد سوالات بینش اسلامی کنکور کارشناسی انداخت. چه جور میشه برای این سوالات که در دنیای واقعی تحلیلی اند به جوابهای متقن و یکتا فکر کرد و تستی طراحی شون کرد. مثلا سوال اینکه ویژگیهای رهبری در محیط پویا چی باید باشد. نوگرایی، کارآفرینی و ... . یا مهمترین اصل برنامه ریزی چیست؟ به نظرم در کنکور مدیریت باید زبان، جی مت و روش تحقیق و آمار سوال باشه و در مصاحبه به پژوهش و درک تحلیلی از مدیریت اهمیت بدن.

مهدی : 1390/01/27

سلام من هم با نیکی موافقم ما هم که به قول ایشون یه توهم فانتزی رفتن به مصاحبه رو داشتیم. ما شاالله با این سوپر درصدها و مطالعه های وافر کلاً امیدمون رو از دست دادیم. ضمن این که مشخص شدن مواد درسی 4 ماه هم نیست که معلوم شده حالا ما نمی دونیم که 7-8 ماه روزی 14 ساعت به چه شکل بوده.ظاهرا که سطح علمی دوستان خیلی خیلی بالاست.

مهرداد : 1390/01/27

درصدهای من فکر کنم استعداد تحصیلی بین 75-80 زبان بین 65 تا نهایتا نزدیکه 80 آمار نزدیکه 70 نظریه کارآفرینی بین 25 تا 35 باشه بد نیست بقیه هم حدود درصدهاشون رو بگن از الان بدونیم بی خیال بشیم یا نه من که اگه امسال قبول نشم عمرا دیگه شرکت کنم

سادات : 1390/01/27

سوالات GMATنسبتا خوب بود اما واسه زبان زمان واقعا کم بود آزمون بعد ازظهر هم آمارش خوب بود نیازی به حل مسئله نداشت خدایش اگه ازفرمولها درمیاوردن کی یادش می موند درکم بالای 500تا فرموله تئوریم بد نبود تقریبا آسان بود ولی کاش اجازه میدادن زمان بندی رودفترچه ها دست خود بچه ها باشه من واسه آزمونهای صبح وقت کم آوردم واسه بعد از ظهر زیاد

امیر : 1390/01/27

منم ارشد بهشتیم. اگه یه روزی ان شالله استاد بشم امثال آقا یا خانم همتی که 8 ماه روزی 14 ساعت درس حفظ می کنند را امکان نداره تو مصاحبه قبول کنم. دانشجوی دکتری باید به مفاهیم کلی رشتش تسلط داشته باشه نه اینکه بشینه کتاب حفظ کنه. مگه 18 سالمونه؟؟ ضمنا دانشجویی که کار نکنه به درد دکتری نمی خوره. ضمنا اونایی که ناراحتن یه خدا توکل کنن. داور نهایی اونه. راستی منم با 3ماه روزی 3-4 ساعت مطاعه درصدام شبیه این دوستمونه التماس دعا.

علی : 1390/01/27

مشخص ترین چیزی که وجود داره اینه که اساتید مطرح حاضر به طراحی سوال نشدند . با اینکه دوستان میگن تئوری از کتاب رضاییان و آمار از آذر بوده من به عنوان کسی که حداقل 4سال با این آقایون درس داشتم و مشاور و راهنمای تزم هم بودن باید بگم اولا دکتر آذر که خودم تو دفتر کارشون بودم که نامه ای از سازمان سنجش برای طراحی سال رو میزشون بود و گفتن که قبول نکردن بدلیل وقت نداشتن و جواب نامه رو هم تنظیم کرده بودند. دکتر رضاییان هم بالاخره تا حالا اونقدر تست طراحی کردن که حاصل کار اینقدر افتضاح نباشه! (به قول دوستان واسه افعانستان هم اینقدر که این دوستان طراح بودن، بازی تدارکاتی بذاری میشه برزیل!) چه برسه به هر حال سابقه تدریس و طراحی سوالی که این آقایون دارن. پس به نظر من اساتید تازه کار و کم تجربه سوال طرح کردن. سوالات صبح به نظرم استاندارد تر بوده. بعد از طهر تئوری که اصلا قدرت تفکیک نداشت. آمار هم که افتضاح بود. به نظرم این آزمون جز بازار گرمی برای موسسات کنکور هیچ چیزی نداشت. بی نظمی محض در تقریبا همه حوزه ها ، سوالات نامناسب، اخبار ضدو نقیض و دیرهنگام، ایجاد استرس زیاد،شاهکارهای مدیریتی آقایون رو کامل کرد!

اسماعیلی : 1390/01/27

کنکور دکتری امسال در یک کلام: بازار گرمی برای موسسات کنکور

علی : 1390/01/27

من پیشنهاد می کنم حالا که ازمون برگزار شده دوستان یک نظرسنجی مجدد تو سایت بذارید تا معلوم شه چند درصد موافق یا مخالف کنکور با این شکل برگزاری هستن! کما اینکه تا حالا که یکی دو روز گذشته درصد نظرسنجیتون افت کرده ! با اینکه نظر قبلی ها در این نظرسنجی فعلا قابل برگشت نیست. ضمنا فکر کنم درس مدیریتی جالبی که سازمان سنجش به همممون داد برگزاری نظرسنجی قبل برگزاری ازمون هست که واقعا این نکته خودش به اندازه دو تا مدرک دکترا ارزش داره!

پیام : 1390/01/27

به عقیده من این آزمون چون متمرکز بود و قاعدتا" امکان تصحیح پاسخها به دلیل تعداد انبوه شرکت کنندگان میسر نبود پس سوالات به گونه ای طراحی شد که امکان تصحیح ماشینی داشته باشه.بطور طبیعی برای این کار لازم بود که سوالات تستی (یا شبه تستی و به قول آقایان کوتاه جواب) طراحی بشه. از اونجائیکه در این نوع سوالات حتی درست یا غلط زدن یک تست هم تعیین کننده است و همینطور با توجه به سادگی و پائین بودن سطح سوالات،پس میشه نتیجه گرفت که بزرگترین ویژگی این آزمون این بود که مرزی بین نخبه ها و معمولی ترها در اون دیده نمیشد.در این آزمون میتونه بارها و بارها این اتفاق افتاده باشه که فردی در سطح متوسط و نه نخبه در لحظه آزمون حضور ذهن بیشتری در مورد یک یا چند تست خاص نسبت به دیگرانی که از لحاظ علمی و پژوهشی و تجربی در سطح بالاتری قرار دارند داشته باشه و از اونجائیکه (همونطور که قبلا" هم گفتم) در این شیوه از سوالات حتی یک تست هم میتونه رتبه تعداد زیادی از داوطلبان رو جابجا کنه و با سرنوشت خیلی از شایسته ترها بازی کنه،پس عدالت در گزینش شایسته تر ها رعایت نمیشه. در صورتی که در آزمون های تحلیلی و تشریحی اینگونه نیست و توان علمی داوطلب از نحوه استدلال و تحلیل و منطق بکار رفته در جوابگوئی به سوالات سنجدیده میشه و قوی ترین اونها به عنوان پذیرفته شده آزمون کتبی به مرحله مصاحبه راه پیدا می کنند.ضمنا" در خصوص علی عزیز که تصورش براینه که اساتید مطرح همچون دکتر آذر و دکتر رضائیان در طراحی سوالات مشارکت نکرده اند،توجه این عزیز رو به این نکته جلب می کنم که سوالات از کتابهای این اساتید طراحی شده نه توسط خود اونها.به هر حال در این شیوه شایسته گزینی زیر سواله مگر اینکه در طراحی سوالات (به خصوص تخصصی) تجدید نظر اساسی به عمل بیاد.

محمود : 1390/01/27

من 5 ماه برای آزمون خوندم. زبان و استعداد رو بالای 90 درصد زدم. تئوری ها هم که واقعا خنده دار بود. کتابهای رفتار سازمانی رضاییان رو چندین بار خونده بودم و احتمال میدم بین 90 تا 93 درصد بشه. واقعا سرگرمی خوبی بود.

آی سودا : 1390/01/27

به نظر من سوالای زبان، 20 تای اولش سخت بود، بقیه متوسط به پایین. در مورد جیمت، دوستان هیچکدوم اشاره ای به این موضوع نداشتن که برداشتشون از دو گزینه n و e چی بوده. چون من سوالا رو با این دید جواب دادم که 4 گزینه ای هستند و حتی اگر دارای اشکال باشند، درست تشخیص دادن نوع اشکال (n یا e) نمره مثبت تلقی نمیشه، چون در این صورت نباید هر جواب درست در 3 ضرب بشه. در ضمن به نظر من سوالات جیمت، اصلاٌ استاندارد نبود به لحاظ پوشش مطالب! در مورد آمار و روش تحقیق، هم متاسفم برای وقتی که برای آمار گذاشتم. تئوری های مدیریت از همه درسها، بهتر بود، چون استاندارد بودند و اکثراً از جزوه پارسه که البته این جزوه تلخیص کتابهای رضائیان و الوانی و غیره بوده. اما تجربه کنکور دادن تو ایران به من ثابت کرده که هر چه تعداد سیاهی لشکر آزمون بیشتر باشه، تعداد افرادی که دچار اعتماد به نفس کاذب تو درصداشون هستن زیادتره! بهرحال هر چقدر هم که آزمون غیراستاندارد بود، اما در کل شاید بشه یه فیلتر حداقلی باشه! در مورد درصدای خودم هم باید بگم من جیمت رو حداکثر 65، آمار و روش تحقیق رو 45 و تئوری های مدیریت رو 55 زدم. زبان چون نمره تولیمو رو داشتم مهم نبود برام، ولی فک کنم 70 زده باشم، یا حق!

هادی : 1390/01/27

از دوستان کسی میدونه کلا چند نفر تو رشته کارآفرینی شرکت کردن؟

حسین : 1390/01/27

خالی بندی که کنتور نداره! . من همه رو 100 زدم . دوهفته خوندم . روزی 45 ساعت ولی درس میخوندم!

همتی : 1390/01/27

من چند تا نکته واسه یادآوری خدمت دستان بگم: اول اینکه اوراق بصورت دستی تصحیح می شوند از دوستانی که واسه دکترا امتحان دادن بعید است فکر کنند نرم افزاری هست که دستخط ها رو از هم تشخیص بده. همچین نرم افزاری هنوز ابداع نشده؟ کاملا مشخصه که پاسخنامه ها دستی تصحیح می شوند و یک معما و اعتراض هم اینجا خواهیم داشت. دوم اینکه من درصد هام رو گفتم نه برای اینکه خدای نکرده حالگیری از دوستانی که خراب کردن باشد یا اینکه پز داده باشم که خدا می داند ارزشش را ندارد بلکه گفتم یک تراز کلی دستمون بیاد ببینیم که این امتحان مزخرف در چه سطحی بوده است مثلا برای بچه هایی که تو ارشد رتبه زیر 50 می آرن توی تئوری میانگین حدود 50 است و هر کس می تونه با مقایسه خودش با میانگین دستش بیاد چیکار کرده. هدف سایت مدیر هم که کارنامه های سالهای قبل رو می زاره همین بوده. چون توی دکترا همچین کارنامه ای موجود نیست اگر هر کس تراز احتمالی اش رو بذاره خیلی به بررسی وضعیت فعلی مان کمک می کنه. سوم اینکه بعضی ها تیکه انداختند که ایشان زیاد درس خونده یا به اصطلاح ... کار درستی نیست اگه شما هم مثل من دو جا مصاحبه رد می شدید حتما بجای 8 ماه ... اگه کسی از اینکه من زیاد درس خوندم ناراحت است من ازش عذر می خوام . خلاصه اینکه من هدفم این بود که به خودمون کمک کنیم. اگه بچه ها درصد هاشون رو بگن هرکس میتونه حساب کار خودش رو بکنه. اینکه من درصد های الکی بگم یا اینکه بخوام حال فلانی رو بگیرم بگم درصدم اینقدر بوده به هیچکدوم ما کمک نمی کنه. خوبه همه مثلا مدیریت خوندیم ها. آخر هم اینکه خواهش می کنم بچه ها گرایش خودشون رو هم بگن که قدرت تفکیک داشته باشیم. مثلا من گرایشم مدیریت دولتی است. ضمنا بنده در حال ویرایش سوالات روش تحقیق و تئوری هستم که پس از آماده شدن از طریق همین سایت اقدام به انتشار آنها خواهم نمود.

پاسخ: بارها توسط سازمان سنجش اعلام شده که اوراق به صورت ماشینی تصحیح می شود و نرم افزارهای زیادی وجود دارند که قدرت تشخیص دستخط های مختلف را دارند و برای تصحیح پاسخنامه های آزمون دکتری نیز از این نرم افزارها استفاده خواهد شد. لینک یکی از خبرها در ادامه آمده است: http://www.modir.ir/News/4128.aspx

مریم : 1390/01/27

سلام کسی تعداد شرکت کننده های کارآفرینی رو می دونه؟

هادی : 1390/01/27

البته من می دونم که در تهران حدود 150 نفر خانم و 370 نفر مرد برای دکترای کارآفرینی شرکت کرده بودند.

فرهاد : 1390/01/27

زمان در نظر گرفته شده برای آزمونهای صبح ( استعداد و زبان) خیلی کم بود. به ویژه سوالات آزمون استعداد خیلی وقتگیر بودند و به نظر من باید نیم ساعت به زمان هرکدام از آزمونهای صبح اضافه می شد.

مه : 1390/01/27

سلام آقا یا خانم همتی لطفا هر چه سریع تر این کار خیرخواهانتون رو انجام بدید که من خیلی خیلی ممنونتون می شم و بلافاصله هم درصد هامو رو سایت میذارم. فعلا موقتا میشه بگید اون سوال در مورد سازمان های کمال چی بود؟

سارا : 1390/01/27

در جواب آقای همتی که میگن سوالا دستی تصحیح میشه باید بگم من خودم لیسانس و فوق لیسانس الکترونیک دارم (که واسه دکتری کارافرینی زدم). البته به جز من بچه های ارشد کامپیوتر هم شاید بدونن که از طریق نرم افزارهای پردازش تصویر و ترکیب اون با مباحث شبکه عصبی به راحتی میشه این نرم افزار رو درست کرد و هر نوع خطی رو خوند... یا حتی بهتره بدونید که نوشتن برنامه ای که بتونه تصویر حروف رو تشخیص بده حتی در سطح تکالیف درسی پردازش تصویر ارشد بچه های برق هم نیست

نصیر : 1390/01/27

سلام با تشکر از سازمان سنجش سوالات خوب بود انشا اله با بررسی نقاط قوت و ضغف دوره بعد قطعا بهتر خواهد شد نباید ناشکر بود وزیر محترم علوم زحمات زیادی کشیده اند تا ازمون بصورت متمرکز بر گزار گردد و بایستی قدر دان و شاکر باشیم

علی : 1390/01/27

دوستان یارانه ها به حسابتون واریز شده! همون رایانه هایی که مشخصاتتون رو تو فرمش به صورت حرف به حرف (مشابه دکترا) وارد کردین! نرم افزار و سیستمی که بتونه حروف فارسی رو بخونه در حال حاضر فقط در مرکز آمار تو ایران مجهز به اونه ولی نرم افزاری که حروف انگیسی رو تشخیص بده رو بقال سر کوچه هم داره. تمام اسکنرهای موجود (البته اگه مال عهد قلقله میرزا نباشند) این قابیت ساده رو دارند! دوستان سوالات رو سایت سنجش اومده!!!!

رضا : 1390/01/27

با سلام خدمت دوستان با اینکه تا سوالات و پاسخ های اون به طور دقیق مشخص نشده نمی شه در مورد درصد ها اظهار نظری کرد ولی در برداشت اولیه من فکر می کنم تئوری را حدود90، روش و آمار را حدود 60، استعداد تحصیلی را حدود 70 و زبان رو حدود 50 درصد زده باشم. ضمنا در حوزه ما حدود 200 نفر مرد و 150 نفر زن شرکت کرده بودن.

شریعت : 1390/01/27

سلام من هیچی نخوندم. استعداد تحصیلی عالی بود؛ زبان که به جز 20 تا سوال اول واقعا خنده دار بود؛ ضمنا اگه مثل ما بچه های پیام نوری واسه روش تحقیق 2تا کتاب روش تحقیق کیفی و روش تحقیق حافظ نیا رو از ب بسم اله تا ت تمت تستی و تشریحی امتحان می دادین می فهمیدین که بسیار سوالا معقول بودن. با اینکه واسه سوالای تئوری میشد گزینه های بهتری میشد طرح کرد کاملا موافقم. من یه کتاب تست با چند نفر دیگه واسه انتشارات ارشد تالیف کردیم؛ برای دانش مسائل روز؛ به نظر من با اینکه تقریبا تجربه اول هممون بود تستهای ما خیلی پخته تر بود. در هر صورت با اینکه متمرکز شد موافقم چون ما هیچ امیدی به قبولی توی دانشگاه نداریم خیلی خوبه

همتی : 1390/01/27

در جواب خانم یا آقای مه سوال مربوط به ویژگیهای سازمان کمال یافته بود که در صفحه 79 کتاب اصول رضاییان در 8 مورد ذکر شده اند.

مریم : 1390/01/27

سلام از کسانی که میدانند کلمات زبان از کجا آمده خواهشمند است منابع آن را بنویسند . در مورد 504 چند نوع وجود دارد لطفا دقیق بنویسید

saba : 1390/01/27

ضرایب درس ها چگونه است؟ همه یکی است؟ یا دروس عمومی و اختصاصی ضرایبشان متفاوت است؟

قلی : 1390/01/27

1. سوالات زبان آسونتر از حد انتظار بود و زمانش هم زیاد بود و تقریبا رقابت را بی معناتر کرده بود 2. استعداد تحصیلی: اون متن اول(خودکنترلی) واقعا نمی شد بهتر ترجمه بشه؟ واقعا اون متن را انگار یک تازه کار ترجمه کرده شب امتحان و حتی ویرایش درست حسابی به زبان فارسی نشده بود. بقیه سوالات یدک نبود، تقلیدی از GMAT ه خارج بود، 3. تئوری های مدیریت. فکر می کنم کلا نوع نگاه باید عوض بشه، اینکه یک کتاب را مبنا قرار بدهیم و "تست" طرح کنیم، برای مقطع دکترا یه مقدار زیادی سطحی نگری و "کنکور مدلیه". 4. روش تحقیق و آمار. خیلی وارد نیستم اما کلا فکر می کنم بدک نبود.

amd : 1390/01/28

خطاب به دوست عزیز آقای همتی اگه بجای این همه درس خوندن وقتتو میزاشتی مقاله میدادی اونوقت هی نمی گفتی 2 تا مصاحبه دادم. آخه عزیز دلم با دست خالی که نمیشه مصاحبه رفت حداقل باید 2 تا مقاله علمی پژوهشی و 3 4 تا کنفرانس بین المللی داشته باشی که روت فکر کنن. باسه اونایی که مصاحبه می کنن مقالات و تعدادشون مهم تر از نمرته امسالم خوب اگه بری دست خالی معلومه نمی گیرنت

مجید : 1390/01/28

سلام من یه درخواست داشتم از دوستان به نظر شما با این نمراتی که میگم امیدی به رفتن به مصاحبه هست یا نه؟(نمرات احتمالی خودمه و البته قصد بازرگانیه هر چند ظاهرا رشته در انتخاب تاثیری نداره). استعداد بین 65 تا 70 تئوری بین 50 تا 58، روش تحقیق و آمار بین 50 تا 55 در مورد زبان که چون من نمره زبان داشتم زیاد واسم مهم نبود و به نظرم به جز دو متن آخر اینقدرا هم آسون نبود نمره آزمون ام اس آر تی خودمو می گم که مطمئنم بالا تر از زبان امتحانم میشه، نمرم 72 هستش که طبق جدول دفترچه آزمون میشه 67 این آزمون. خواهش می کنم گمانه زنی های خودتون رو بگید.خودم که یا این نظرات و نمرات بچه ها نو این سایت کاملا از خودم نا امید شدم.

مهدی : 1390/01/28

سلام من در مورد یکی از سوالات زبان انگلیسی ابهام دارم، سوال صحیح و غلط باید با حرف کوچک بنویسیم یا حرف بزرگ ،چون واقعا ابهام داشت ، اول گفته بود تمام سوالات با حرف بزرگ بنویسید بعد این سوال گفته بود اگر جواب صحیح بود با حرف کوچک(i) بنویسید

شمال : 1390/01/28

سلام من هم در این مورد سوال داشتم. از مراقب پرسیدم گفت هر چی تو دفترچه نوشته!!!

مهدی : 1390/01/28

خوب تو دفترچه اول گفته با حرف بزرگ بعد گفته بود با حرف کوچک

فاطمه : 1390/01/28

آقای مهدی و شمال که در مورد زبان پرسیدن: تو حوزه ما هم همه مشکل داشتن در مورد این که چطوری پرکنن و آیا حروف کوچیک هم میشه یا نه و یا بعضی سوالات که گزینه هاش 1234 بود را باید چطوری پرکنن. و مسئولین حوزه با سازمان سنجش تماس گرفتن که بهشون گفته بودن همه سوالات را با حروف بزرگ انگلیسی جواب بدین.اما فکر میکنم که ماشینا به هر دو نوع حرف حساس باسن و احتمالا هر دو جور را قبول میکنن مخصوصا چون بی نظمی از جانب خودشون بوده. نگران نباشین دوستان

Moj : 1390/01/28

آقای مجید: شما جدول معادلسازی نمره زبان و کجا دیدین؟80تافل اینترنتی معادل چنده؟
پاسخ: در بخش دکتری سایت موجود است. http://www.modir.ir/Phd/PhD07new.aspx

علی : 1390/01/28

با تشکر از سایت خوبتون. من یه سوال دارم و آن اینکه نحوه گزینش سه برابر ظرفیت چگونه است؟ فرض کنید من نفر اول شدم و 10رشته محل را هم انتخاب کردم آیا من را به 10محل معرفی می کنن؟ اگه جواب مثبت است آیا این مساله باعث نمی شود من حق یک نفر دیگر را (که در صورت عدم معرفی من به مثلا اولویت دهم نفر دیگری معرفی شود،) ضایع کنم؟ اگر جواب منفی است و مثلا من را به 5 رشته محل معرفی نمایند آیا اگر من در 5 رشته محل رد شدم حق من ضایع نمی شود؟ (چون شاید اگر به محل ششم معرفی می شدم اونجا قبول می شدم) در کل به چه روش و مکانیسمی انجام می شود. ممنون می شوم اگه جواب بدین

mmt : 1390/01/28

سلام به همه دوستان..منم با نظر بعضی از شرکت کنندگان موافقم که آزمون استعداد خیلی خوب بود. زبان بد نبود ولی وقت کم آوردم.روش تحقیق و آمار رو خیلی بد زدم..فقط میخواستم از دوستانی که وقت کافی برای امتحان گذاشتند سوال کنم که آیا ارزش داره من کارمو رها کنم ( با توجه به اینکه کار دولتی دارم) و برا آزمون دکترا بخونم؟ با کار کردن زمان خیلی زیادی در حد روزی 12-13 ساعت برام نمی مونه!!!!!

dean : 1390/01/28

سلام واقعا این است عدالت در گزینش من هیچی نخونده بودم فقط رفتم تست زیان و جی مت بزنم فکر کنم 90 بخ بالا زدم بقیه اش را هم خدا بزرگه فکر کنم کشکی شاید قبول شم در ایران باید اقتضائی عمل کرد نه با برنامه ریزی چون اصلا برنامه ای برای ریزش وجود ندارد بخصوص در سازمان بزرگ و عریض و ضعیف نسنجش take care

saba : 1390/01/28

اگه فرضا یک رشته ای 4 نفر پذیرش داشته باشه 12 نفر رو برا مصاحبه بخوان امکان اینکه همه 12 نفر در رشته های دیگر نیز مصاحبه بدن و اون رشته فرضی انتخاب پایین تر شان باشد وجود دارد. خوب همه در رشته های دیگر قبول می شوند و اون کد رشته خالی می ماند. در این صورت چه اتفاقی می افتد.

علی : 1390/01/28

با سلام خدمت دوستان کسی میدونه تعداد شرکت کنندگان مدیریت چند تا بود؟

سارا : 1390/01/28

اونطور که سازمان سنجش گفته انتخاب افراد بر حسب نمره و با در نظر گرفتن اولویت انتخاب رشته است. مثلا اگه شما نمره تراز 6000 داشته باشید و انتخاب اول رو قبول بشید ، برای انتخاب دوم تراز شما بر فرض به جای 6000 مثلا 5800 حساب میشه. اینجوری کسی که نمره اش 5900 شده (یعنی در اصل 100 تا پایین شما است) ولی انتخاب دوم شما رو اول زده با اینکه نمره اش از شما پایین تره، اون کد رو قبول میشه و شما نمی شید!!! و همینطور تا پایین. در واقع کسایی که چند تا انتخاب رو قبول می شن باید اختلاف نمره یا تراز بالایی داشته باشن. تو این نوع از بررسی محل انتخابا بخصوص انتخاب اول خیلی خیلی مهمه. خود به خود اگه یک نفر تو چند تا کد قبول بشه حتما این احتمال که تعداد افراد معرفی شده کم نیاد رو در نظر میگیرن و ممکنه برای برخی کدها مجبور شن کمی بیشتر از 3 برابر ظزفیت اعلان کنن.

mona : 1390/01/28

ممنون میشم اگر لینک سوالات و کلیدشون را روی سایت قرار بدید.

عرشیا فراشاهایان : 1390/01/28

سلام...از سارا این سوال را دارم که به فرض من ترازم 6000 شده ولی انتخاب اولم را قبول نشدم ، اون وقت برای انتخاب دومم آیا ترازم به فرض 5800 میشه یا چون که انتخاب اولم را قبول نشدم برای اتنخاب دومم همون تراز 6000 را در نظر میگیرن...ممنون میشم اگه کسی دیگه هم پاسخ سوالم را میدونه جواب بده چون بنظرم این مرحله دوم خیلی حساستر و ناملموستر از مرحله آزمون عمومی هستش..

علی : 1390/01/29

سلام لطفا خبر نظرات در مورد دکتری مدیریت رو قرار بدید بالای سایت تا همه یتونن نظراتشون رو بدند

سارا : 1390/01/29

اگه با تاثیر اولویت انتخاب باشه فرقی نمی کنه که اول رو قبول بشید یا نه (در واقع قبول شدن شما چون تمام کدها چند برابر ظرفیت هستند اصلا تاثیری توی بررسی انتخابای دیگه شما نداره). مگه اینکه واقعا سازمان سنجش این تاثیر اولویت رو یه جوری کم کنه. چون اگه اکثرا بدونه در نظر گرفتن اون انتخاب رشته کرده باشن. اونوقت توی رشته مدیریت که اینهمه کد داره کسایی که مثلا یه سری شهرستان ها رو اول زدن ممکنه حتی با درصدهای خیلی پایین قبول بشن. متاسفانه به نظر من توی این مدل شانس خیلی نقش داره (مثل کنکور سراسری دانشگاه آزاد که اونموقع مشاورامون میگفتن اگه انتخاب اول رو قبول نشید دیگه همون انتخاب هفتم که مال خود دانشگاه بود رو قبول می شید) یا قدیم قدم ترا (قبل از زمان های ما) که اینجوری بود خیلی ها واسه کنکور لیسانس با اینکه رتبشون زیر 50 بود ولی جرات نمی کردن مثلا برق و کامپیوتر شریف رو بزنن! چون کاملا شانسی بود. من خودم حدسم اینه سازمان سنجش مجبور میشه این اولویت رو بی خیال بشه و یه محدودیت تعداد قبولی برای هر نفر بذاره. مثلا هر کسی رو نهایتا به 10 جا معرفی کنه. اینجوری اگه کسی مثلا 3 جا قبول شه واسه هر کدوم از دانشگاه ها به عنوان یک سوم نفر حساب میشه و خودبخود تعداد معرفی شده ها واسه هر دانشگاه بیشتر از " 3 برابر ظرفیت نفر " می شه.

درخواست سوالات آزمون 25 فروردین : 1390/01/29

با سلام لطفا سوالات کنکور رو رایگان در سایت قرار دهید تا اونهایی که توی آزمون نبودن هم بتونن مفهوم نظرات رو درک کنند . ممنون

موحد : 1390/01/29

اگر تفاوت بین استخدام یک سازمان دولتی را با یک سازمان خصوصی بدونید! تفاوت بین آزمون نیمه متمرکز و متمرکز رو خواهید دانست!!! با این شیوه نسل اساتید و دانشجویان دکتری عوض خواهد شد!!!

شادی : 1390/01/29

سلام به نظرم آزمون سهل و ممتنع بود و هیچ پیش بینی نمیشه در مورد نتیجه داشت فقط باید صبر کرد.

ارش : 1390/01/29

سلام به همه دوستان فکر می کنید با این درصدا من دعوت به مصاحبه میشم؟ زبان بین 35 تا 45. جیمت 75-85.تئوری65-75.امار و روش 45-55. اولویتام هم گرایش های صنعتیه

رضا : 1390/01/29

سلام خدمت دوستان، کسی میدونه سوالات زبان که بوسیله ماشین تصحیح میشه حرف کوچک هم میخونه یا نه

حسن : 1390/01/29

تعداد شرکت کنندگان مدیریت صنعتی را کسی میدونه؟

احسان : 1390/01/29

نمی دونم چرا ما ایرانی ها یه عادت بد داریم که حتی تا مقطع کارشناسی ارشدم که تحصیل کرده باشیم، عوض نمی شیم...چرا اگه یه چیز به مزاج ما سازگار نیست، اشتباه محض و بدترین چیز دنیا میشه؟؟؟مگه محور استاندارد و درستی ما هستیم.مگه دانش یکی که رفته خراب کرده معیار اینه که آزمونی استاندارد ه یا نه...چقدر راحت اظهار نظر می کنیم..نه فقط تو این مورد..همه جااااا...

سعید : 1390/01/29

با این محاسبات از هر 20 نفر یک نفر قبول میشه مدیریت این درصد هایی که دوستان زدن که همه قبولند مرحله اول

فاطمه : 1390/01/30

بذارین یه چیزی بگم تا آب پاکی را بریزم رو دست دوستانی که اومدن شانسی امتحان دادن و فکر میکنن حتما قبولن: دوستان خوبم نکنه فکر میکنین مثلا دانشگاه تهران میاد دانشجوهای خودش را ول میکنه و بقیه را میگیره ؟ مطمئن باشین حتی اگه شده امتیاز محل فارغ‌التحصیلی ارشد را بالاترین امتیاز میذاره تا دانشجوهای خودش را برداره پس خیالات خام نکنین. بقیه دانشگاه ها هم همینطور. پس دوستان بیشتر به این فکر کنین که تو دانشگاه خودتون قبول بشین. مطئنم اگه حتی شما نفر آخر توی تعداد اعلام شده به دانشگاه خودتون باشین امکان قبولیتون بالاتره تا اینکه نفر اول توی دانشگاه دیگه باشین

مهدی : 1390/01/30

سلام ممنون از سایت مدیر به خاطر این کار جالب. اما دوستان عزیز بهتر نبود این نظر سنجی رو حداقل چنذ روز دیگه در صفحه اول قرار بدید تا چندروز دیگه بشه نظرات بچه ها رو دریافت کرد.

دانشجوی ترم آخر : 1390/01/30

سلام من میگم آزمون خیلی عجیب بود.یجورایی یه امتحان راحت رو پیچونده بودن.نه سخت بود که بگم آزمون سختی بود.نه آسون که بگم سوالا مثل آب خوردن بود.نه متوسط که بگم میشه در موردش پیش بینی کرد.چون در مورد استعداد تحصیلی که اصلا نمیشه نظری داد و یجورایی پاسخ به سوالا به دلیل وجود گزینه N,E خیلی با شک و تردید همراه بود.آزمون زبان هم ترکیبی از آسون ومتوسط و سخت بود و حداقل در مورد این یکی می تونم بگم نرمال بود.اما سوالای تخصصی واقعا عجیب بودن.ظاهر سادشون آدم رو وسوسه میکرد که فک کنه مثل آب خوردنه اما گزینه ها آونقدر شبیه هم بودن که حتی برا اونایی ام که خونده بودن جای شک و تردید باقی می گذاشت. اگرچه سوالای روش تحقیق بعضی خیلی سخت و بعضی آسون بود و سوال متوسطی وجود نداشت.

مممم : 1390/01/31

هنوز هم صفحه نظر سنجی تون بازدید داره، اونوقت شما تیتر رو از صفحه اول حذف کردید به جاش 4 تا اخبار مزخرف پیام نور و اینا گذاشتید. واقعا بیخود نیست بعضی سایتا از یه حدی بیشتر موفق نمی شن! به این میگن فقدان آی.کیو!

پاسخ: شما که خداروشکر آی کیوتان بالا است باید متوجه می شدید زمانی که این نظر را فرستاده اید تیتر این خبر در صفحه اول سایت بود. ضمن اینکه علیرغم دریافت نظرات و پیشنهادات کاربران و بررسی آنها، دلیلی نمی بینیم درخصوص کوچکترین مسائل سایت نظیر قرار گرفتن لینک یک خبر در صفحه اول یا صفحات  داخلی بد و بیراه بشنویم!

dabbagh : 1390/01/31

با عرض سلام خدمت همه دوستان برگزاری آزمون از نظر سبک برگزاری بصورت متمرکز بسیار مناسب است به این دلیل که در سالهای گذشته برای شرکت در آزمون هر دانشگاه باید جداگانه ثبت نام نموده و هزینه جداگانه ای داده و بطور مداوم از این شهر به آن شهر رفت و در مرحله پذیرش نیز دانشجویانی که ارشد را در آن دانشگاه گذرانده اند اگر کمی کوشش می نمودند با احتمال 90 درصد پذیرفته می شدند زیرا طراحان سوالات کتبی اساتید همان دانشگاه بوده و در مرحله مصاحبه نیز اساتید در پذیرش دانشجویان خود تعصب خاصی داشتند بنابراین برگزاری آزمون بصورت متمرکز از این لحاظ بسیار مناسب تر است ولی از آنجائیکه این بار برای اولین بار بود که این آزمون بدین صورت برگزار می گردید نواقص زیادی در ارائه منابع و شیوه طراحی سوالات وجود داشت که ان شاء الله برای برگزاری آزمون آذرماه این نواقص برطرف شوند.

نادیا : 1390/01/31

از مسئولین سایت مدیر تعجب میکنم که چرا این پیام های بی محتوای بعضی از افراد که مطمئنم تا حالاها یه بار هم از سایت استفاده نکردن روی سایت میذارن. به نظر من سایت مدیر یکی از کامل ترین سایتها در زمینه ی یک رشته تخصصیه که تا به حال نظیرش وجود نداشته. همین اخبار که از نظر بعضی ها مزخرفه واسه یه عده ای دیگه خیلی هم سودمنده. با تشکر از مسئولین سایت در زمینه خبر رسانی. لطفا به همین روندتون ادامه بدین. موفق باشین.

پاسخ: بهرحال برخی پیامها رو هم باید تایید کنیم تا مشخص بشه برخی افراد چه بی انصاف و ... هستند. سایت ما هم ایرادات زیادی دارد که خودمان هم می دانیم و خیلی از کاربران هم پیشنهادات و انتقادات بسیار خوب و سازنده ای دارند. ولی بعضیا دیگه ...

افسوس : 1390/01/31

متأسف شدم! متأسف شدم از اینکه کسانی واسه قبولی در دوره دکترا اون هم در رشته مدیریت (اعم از بازرگانی و صنعتی و ...) روزها و ساعتها وقت برای مطالعه!!! و حفظ کردن مطالب گذاشتن و دریغ از سر سوزن تجربه ای و یا حداقل دانشی. وقتی اون دوستمون که بنا بر گفته خودش رتبه زیر 50 ارشد داره و روزی n ساعت مطالعه کرده، از وجود نرم افزارهای تشخیص الگو بی خبره، خوب معلومه بعد از قبول شدن در دکترا هم چه وضعی پیدا می کنه. یا اون دوستی که با نام «مه» اونقدر استرس داره که می خواد فوراً بدونه مشخصه سازمان کمال یافته چی هستش انگار که قبولیش به همین یه سؤآل بستگی داره، خوب میشه حدس زد در سالهای آینده با چه قشر فرهیخته ای در مقطع دکترا سر و کار داریم. متأسفم از اینکه اکثر دانشجویان ما در مقاطع دکترا و حتی ارشد، فرایند اجتماعی شدن رو خوب طی نکرده اند. روزی 8-10 ساعت درس خوندن و مرتب در آزمونها کارشناسی و ارشد و دکترا از سن 18-25 سالگی (کمتر یا بیشتر) شرکت کردن، زمانی رو باقی نمی ذاره تا ضروریات زندگی در جامعه رو یاد گرفت.زمانی برای فکر کردن نمی مونه تا از انچه در طول زمان یاد گرفتیم (شاید هم فکر می کنیم یاد گرفتیم) درست استفاده کنیم. توجه کنید که ایرادات وارده به اعضای هیئت علمی فعلی دانشگاهها هم معلول همین قضیه است. یعنی عدم جامعه پذیری صحیح. یک عضوی هیئت علمی در دوران لیسانسش مثلاً شاگرد اول بوده، بعد در دوره ارشد هم همینطور. دکتراش رو هم با موفقیت طی کرده و حالا شده استاد شما. کی وقت داشته تا تجربه زندگی در جامعه رو بیاموزه؟ اصلاً دقت کردید اساتید چقدر نسبت به اتفاقات پیرامونشون بی تفاوتند؟ چون همین جوری بار اومدن. شمایی که همیشه از اساتیدتون می نالید، شاید در آینده ای نه چندان دور دچار همین وضع بشید چون دقیقاً دارید همین مسیر رو طی می کنید.

محسن : 1390/01/31

آقا یا خانم مممم : من در دانشگاه پیام نور در حال تکمیل پایان نامه ام هستم . حاضرم به من ثابت کنید که شما با هوشید!و ما مزخرف!( من از دانشگاه تبریز لیسانس گرفتم ) شما دارید به مرحله دکتری وارد میشوید ولی هنوز نیاموخته اید ! افتادگی آموز اگر طالب فیضی هرگز نخورد آب زمینی که بلند است من برای هر سه واحد درسم لاقل 700 - 800 صفحه کتاب را 4 مرتبه خوانده ام تا بتوانم با 10 سوال تشریحی نمره بیاورم. حال خوشتان می آید بگویم فوق لیسانس گرفتن با 60 صفحه جزوه منجر به بروز نظراتی چون شما میشود ! البته این امر نظر من نیست. مشکل این است که ممکن است سن یا مدرکمان بالاتر رفته باشد ولی از قرار معلوم هنوز نیاموخته ایم ! هرچند در آزمون دکتری هم شرکت کرده باشیم!!!!

ارسلان : 1390/01/31

سایتتون بسیار خوبه امیدوارم بتوانید بیشتر توسعه دهید و بتونید یه مرکز دانلود رایگان هم تو سایت تعبیه نمایید خواهشا به نظر بعضی بیسوادها که حتی نمیدونن از سایت چطور استفاده کنن توجه نکنید منظورم اقای مممم که نوشته بود در مورد نظرات اگه ایمیلشو داری بهش بگو آقای بیسواد نظراتو میتونستی راحت در بخش جستجو در اخبار پیدا کنی بهش بگو سایت مدیر آپدیته و روز به روز آپدیت میشه با تشکر

حبیب : 1390/01/31

بچه گونه بود همه قبولن

امیر : 1390/01/31

با سلام و خسته نباشید به مدیر و دست اندرکاران سایت مدیر ، بنده میخواستم بگم بنده با این سایت همیشه در ارتباطم و چندین کتاب گرفتم و میشه گفت فقط از طریق این سایت خبر های مدیریتی را پیگیری میکنم . ما ایرانیها هموراه به نکات منفی توجه میکنیم تا نکات مثبت و شاید بشه گفت که همیشه در برابر تغییرمقاومت میکنیم و اما و اگر میاریم . در مورد آزمون دکتری هم بگم که جوجه رو آخر پائیز میشمرند......فقط کمی صبر لازمه .

سارا : 1390/01/31

سلام. در حال حاضر حتی توی کل رشته ها تنها سایتی که این امکان رو ایجاد کرده که خیلی ها بتونن نظراتشون رو بدن همین سایت بوده و خودم توی یکی دو تا کامنتی که گذاشتم دیدم سریع هم نظرات چاپ میشه

علی : 1390/01/31

کسی میدونه از کجا میشه سئوالات و جوابها را دانلود کرد؟

رضا : 1390/01/31

با نظر آقا یا خانم "افسوس" کاملا موافقم. آفرین بر شما که گل گفتی

مهدی : 1390/01/31

سلام اولا باز هم از سایت مدیر تشکر می کنم. من از سال 86 که ارشد امتحان دادم تا الان هر روز این سایتو چک می کنم و عضو هستم(آن زمان آقای یونسیان و دوستانشون بودند به همشون سلام می رسونم) در زمینه ارشد و حتی پایان نامه و حتی الان دکتری خیلی به من کمک کرده.از آن زمان تا حالا روز به روز بهتر شده.واقعا چنین سایتی با این محتوی در یک رشته عالیه.به همشون خسته نباشید می گم و خدا قوت. در پاسخ دوستمون افسوس باید بگم لازم نیست انقدر ایده ال گرا و به اصطلاح روشنفکر باشید.همین قدر بگم که اینطور ها هم که شما می گید نیست. این حرف ها در صورتی که آزمون دکترا از جزوات 10-20 صفحه ای آقایان طرح میشد و یا مثال های مسخره تر یک سری از همون بعضی استادایی که می گن، مثل نمی دونم الگوریتم مورچگان یا بازیکنان تیم رئال مادرید و ... .که به جرات می تونم بگم فقط دانشجو های یه دانشگاه خاص یا حتی یک کلاس خاص از همون دانشگاه می تونستند جواب بدن. و بعدش 14 تا دعوت بشن به مصاحبه که 13 تاش از همون دانشگاه باشند ودانشجوهای دکترا از قبل معلوم یاشند. ، مطرح نمی شد. اون موقع حتما بار علمی بالا بود. حتما افرادی که انتخاب می شدند نخبه بودند،افراد توانمندی بودند. نه دیگه حداقل تو گزینش کتبی بهتر شده همه شانس مساوی دارند.دیگه تو یه دانشگاه از 14 نفر 13 تاشون واسه همون دانشگاه نیستند که اونم از قبل مشخص یاشه. واسه هر تغییری اینم اینچنینی نیاز به فرصت هست.بله دوست عزیز شاید برای شما افسوس باشه ولی قطعا واسه تعداد زیاد دیگه ای از دوستان اینطوری نیست.

افسوس : 1390/02/01

اون که 100% درسته مهدی آقا.این امتحان باز خیلی بهتر از شرایط قبلیه. منتها من به صورت کلی گفتم، فارغ از شکل آزمون.

افسوس : 1390/02/01

اون که 100% درسته مهدی آقا. حتی برای خود من هم این یک فرصت بود. این امتحان باز خیلی بهتر از شرایط قبلیه. منتها من به صورت کلی گفتم، فارغ از شکل آزمون. منظورم خود داوطلبانیه که واسه دکترا آماده می شن. ضمناً خیلی هم آرمانگرا نیستم فقط گفتم بایستی دانشجوی دکترا از یک حداقلهایی برخوردار باشه نه اینکه در یه محیط قرنطینه رشد پیدا کنه.

پیام نوری : 1390/02/02

با سلام مجدد خدمت همه دوستان ارجمند ارشد بنده در دانشگاه پیام نور بوده ، امیدوارم این حرف و حدیثا که در مصاحبه حتما باید دانشجوی همان دانشگاه باشید تا قبول بشید، صحت نداشته باشه. چون باز هم بی عدالتی پیش می اد و من خودم به شخصه دیگه نمی خوام تو دانشگاه پیام نور درس بخونم. و باید خدمت دوستمون که از دانشگاه پیام نور دفاع کرده عرض کنم نباید تعصب کرد این دانشگاه و سیستم آموزشی اش واقعا افتضاح بود. امیدوارم الان بهتر شده باشه. با ارزوی موفقیت و سلامت برای همه دوستان و تشکر از مدیریت سایت مدیر

بهمن : 1390/02/02

سلام من زیاد مطالعه نکردم ، البته زبان خونده بودم و حالا هم می خونم و ربطی به ازمون دکترا نداره ، واسه ازمون های بین المللی و معلومات خودم می خونم. درصد هام زبان 80 به بالا جی مت 70 به بالا تئوری بین 50 تا 60 آمار هم بین 20 تا 30 راستش من اصلا واسه اختصاصی ها و جی مت نخوندم ، و انتظار هیچ قبولی رو هم ندارم. ازمون کمی نسبت به سالهای گذشته بهتر بود اما خوب هنوز مشکلات این ازمون زیاد بود، منم معتقدم ادم باید دراین سن بیشتر به فکر کار باشه تا دکترا، و البته یک دکترا بهتره که به قول خانم افسوس جامعه پذیر شده باشه ، چهار تا کتاب غیر تخصصی خونده باشه ، چهار تا رمان خونده باشه و از این مسائل ، گرچه اینها بیشتر به وجه فرد برمی گرده و واقعا دکتر شدن نیازی به این چیزا نداره. اما خوب همین حالا هم هیچ دو تا لیسانسی با هم یکی نیستن ، وقتی شروع کنن به حرف زدن معلوم می شه هر کدوم چه کردن در دوران تحصیل و زندگیشون. دکترا هم همینه دیگه ،اسمش روشه دکترا!!!

ف.ع : 1390/02/03

من لیسانس و ارشدم را از دانشگاه تهران گرفتم اما باید به دوستان بگم که توی این یکی دو سال به مدد پولی شدن و شبانه گرفتن مقطع دکترا آدمهای بسیار بی سواد وارد مقطع دکترای دانشگاه تهران شدن. کسانی که معمولا هم از دانشگاه‌های دیگه هستن و واقعا سطح دکترا را با خاک یکسان کردن. اگه دانشگاه تهران برای این بی‌سوادها یه فیلتری میگذاشت بهتر بود تا به بهانه عدالت آموزشی قبولشون بکنه

مهدی : 1390/02/03

سلام دوستان باز هم شاهد یکی دیگه از عزیزان از خود متشکر و مغروری هستیم که بدجوری اوقاتشون به خاطر اجرای عدالت و این که بقیه هم مثل ایشون حق درس خوندن تو دانشگاه تهران رو می توانند داشته یاشند. شاکی هستند. امتجان برابر هیج ربطی به دکترای پولی نداره. اون یه مقوله هست و این یه چیز دیگه. من هم یا پولی نبودن موافقم ولی این مساله ربطی به سراسری شدن دکترا نداره.ف.ع عزیز این بهانه خوبی برای ابراد گرفتن نیست .بهانه سواد نداشتن و بالا نبودن سطح دانشجویانی که سراسری گزینش می شوند بهتر از این بهانه شماست روی اون کار کنید.در نهایت باز هم به بنیان گذاران سراسری شدن دکترا خسته نیاشید و ایول می گم. و به دوستانی مثل ف.ع و امثال ایشان می گم که رقایت مردانه و عادلانه اینقدر ها ناراحتی نداره بالاخره شما که به قول خودتون فارغ التحصیل دانشگاه تهران هستیدو ماشاالله معلومه سوادتونم عالیه دیگه این امتحان واسه شما که چیزی نیست و حتما قبول میشید و الیته باز در مصاحبه هم همون استادا هستند که دیگه غمی ندارید و یا شایدم امتحان براتون به این راحتیم نبوده و خدای ناکرده قبول نمیشید که اونوقت شما وارد بازار کار میشید که یازم غمی نیست چون شما هم ماشاالله هم باسوادید و هم فارغ التحصیل دانشگاه تهران ...!!!

ف.ع : 1390/02/03

برادر مهدی عزیز، اولا که من از دوران لیسانس در جای بسیار خوبی مشغول به کارم و لذا مشکل کار ندارم. دوم اینکه در حین کار کردن با رتبه 11 ارشد قبول شدم. سوم اینکه این امتحان بسیار برام ساده و پیش پا افتاده بود چون همه سوالات را برای کنکور ارشدم خونده بودم و خوب هم جواب داده بودم. چهارم اینکه برو به همین خیال باش که دانشگاه های خوب بیان دانشجوهای خودشون را ول کنن و بقیه را بگیرن. من فقط از این نارحتم که افراد متخصص توی رشته خودشون باید بیان کتابای در حد کارشناسی را بخونن و امتحان بدن و از سوالات تخصصی خبری نباشه. بعدشم آقا مهدی بله که از خود متشکرم چون توی رشته خودم حرفی برای زدن دارم و باید هم به خودم ببالم و از حضور بی سوادها ناراحت باشم. من فقط نمیخوام همکلاسیهام آدمای از همه جا پرت و شوتی باشن که انگار از همه جا بی‌خبرن

سارا : 1390/02/03

سلام. به نظر من سراسری کردن آزمون دکتری خیلی فرقی توی شانس گزینش برای بچه های دانشگاه های سراسری و غیر سراسری نداره . خودم دیدم بچه هایی رو که از دانشگاه آزاد لیسانس و فوق رو گرفتن ولی توی دانشگاه های تاپ تهران قبول شدن. اگه یه نفر مثلا از دانشگاه آزاد یا پیام نور یا سراسری های ناکجا آباد! مدرک گرفته ولی 2-3 تا ISI واسه فوقش داده، خوب معلومه که استادا قبولش می کنن. ولی اینکه یه نفر نه رزومه خوب داشته باشه نه دانشگاه درست حسابی درس خونده باشه مگه میشه رو حساب این آزمون آبکی یه استاد واسه دکتری قبولش کنه. در کل کسایی که رزومه درست حسابی ندارن اصلا دلشون رو به قبولی این مرحله آزمون خوش نکنن. استادا اگه شده ظرفیتشون رو امسال خالی میذارن ولی کسایی رو که نه روزومه دارن نه دانشگاه معتبر درس خوندن رو قبول نمی کنن

مهدی : 1390/02/03

دوست عزیزم افسوس باید بگم منم افسوس می خورم ولی به خاطر افرادی مثل آقا یا خانم ف.ع که فقط خودشون رو می بینند، من درجای خوبی کار می کنم، من 11 ارشدم، من توی رشته خودم حرف اول رو می زنم و خودشون هم از خود متشکر بودن خودشون رو قبولدارن. ف.ع عزیز چقدر منم و منیت؟؟؟!!! دوست عزیز اولا که این فقط شما نیستی که کار می کنی و ارشد این جور دانشگاه ها قبول میشی.بعدشم شما که به قول خودت تو رشته خودت حرفی برای گفتن داری.آخه مگه چی کار کردی؟؟ اصلا کل سهم ایران در تولید علم دنیا چقدره در زمینه مدیریت چطور؟؟!! که شما که یه جز کوچکی از این کل هستی، حرفی برای گفتن داری. حرفت واسه گقتن رتبه 11 ارشد و رفتن سر کاره ؟؟!!!! احسنت!! آفرین بر این همه حرف!! دوست عزیزم شما حرفت واسه گفتن فقط همون منه!! شما هیج چیزو به جز خودت اصلا حساب نمی کنی.شما تحمل رقابت رو نداری و تحمل این که کسی به جز خودت حداقل ظاهریم که شده باشه شانس همون دانشگاه تهرانو داشته باشه نداری.شما انقدر مغروری که حتی میخای همکلاسیاتم خودت انتخاب کنی.در آخر به شما بگم که مطمئنی اگر زیاد هم تخصصی بود سوالات شما می تونیستد پاسخ بدید!! شاید این همه منیت و اعتماد بع نفس کاذبتون به خاطر همی امتحانه!!!! من به این خیال نیستم که دانشحو های خودشون رو ول کنن و بیان از جای دیگه بگیرن ولی منطق میگه که الان شانس اینکه از 14 تا فرد مصاحبه شونده 13 تاش دانشگاه تهران باشن نیست.بله الانم در مرحله مصاحبه اونایی که از همون دانشگاهن شانس بیشتری دارن ولی حداقل قبلش اونایی که مرحله مصاحبه میان بخشیشون از جای دیگه هستن. خطاب به سارا خانم بگم که حداقل قبلا این طوری که شما میگید نبود و در اکثر دانشگاه ها دانشجو های دکترا از قبل معلوم یودند و امیدواریم که با این فیلتر اولیه این اتفاق کمتر بیافته و همون طوری مه شما گفتید گزینش انجام بشه.

اسماعیلی : 1390/02/04

این آقا یا خانم ف.ع چقدر اعتماد به نفس دارن! جناب از شما با سوادتر و آدم تر خیلی زیاده، منتها شما فقط خودت رو می بینی و پایین تر از خودت رو وگرنه خیلی های دیگه بالاتر از شما هستند که چنین حس خودخواهانه ای ندارند و به اندازه شما هم احساس آدم تر بودن نمیکنن! اما در مورد اینکه گفتید: "چهارم اینکه برو به همین خیال باش که دانشگاه های خوب بیان دانشجوهای خودشون را ول کنن و بقیه را بگیرن."، امیدوارم این طور باشه تا شما هم از این طریق به نون و نوایی برسید! ولی شک دارم اون دانشجوها و امثال شما، خودشون تو مرحله اول ول نشن! موفق باشید.

ف.ع : 1390/02/04

برادر مهدی و آقا یا خانم اسماعیلی عزیز. مشکل آزمون همین بود که هر کسی که قبلا هیچ دانشگاهی قبولش نمیکرد چون نه سواد داشت و نه کار علمی کرده بود حالا به خودش اجازه میده که به قبولی توی آزمون فکر کنه و شاخ و شونه بکشه.آب که سر بالا بره قورباغه ابوعطا میخونه!!!!!معلومه این آزمون سطحی به خیلیها مثل شما اجازه جیک زدن داده وگرنه میخوام بدونم قبلا هم حرفی برای زدن داشتین؟؟؟؟؟؟

سری : 1390/02/04

از بچه های دامپزشکی خواهشمندم بگن اونا چی جور دادن چون من خوب ندادم و مزخرف بود خصوصا علوم پایه دامپزشکی

مهدی : 1390/02/04

سلام.من که ترجیح میدم در جواب ف.ع سکوت کنم. شاید به خودش بیاد. دوستان عزیز سایت مدیر من سوالات تخصصی آزمون امسال رو به آدرس مدیر سایت و همچنین ایمیل امور عمومی فرستادم تا برای استفاده بچه ها روی سایت قرار بدید. امیدوارم مفید واقع بشه. یا حق

ندا : 1390/02/04

بی نهایت از فضای علمی و آزاد سایت مدیر تشکر می کنم.می خواستم خواهش کنم یه آماری از تعداد شرکت کنندگان رشته های مدیریت-صنایع و کارافرینی به تفکیک ارائه شود. ضمنا از دوستان می خوام که به احترام سایت مدیر- که انصافا و به دور از هر تعارف ایرانی تنها مرجع اخبار مدیریت تو ایرانه- آرامششون رو حفظ کنن. به زودی نتایج می آد و معلوم می شه کیا انصافا مستحق ورود به دوره دکتری اند. به نظر من برای حفظ حرمت دوره دکتری- که اساتید آنده مملکت خواهند بود- این آزمون باید 50 درصد نمره قبولی می بود و 50 درصد بقیه به اجرایی و آکادمیک بودن افراد اختصاص پیدا می کرد تا عده ای با روزی 12 ساعت !!!! درس خوندن و تک قطبی بودن وارد دوره دکتری نشن. همیشه موفق باشید

دانشجو : 1390/02/04

فکر میکنم گروه کارآفرینی مسخره ترین گروه بود توی مدیریت چون هر کسی که یه دوره عمومی کارآفرینی شرکت کرده بود پا شده بوداومده بود تو این گروه!!!! سال دیگه تو دانشکدمون زیزان عصا بدست زیادی را به عنوان دانشجوی دکترا مشاهده خواهیم کرد. دوستان کارآفرینی بر شما مبارک باد هم دانشکده ای های جدید!!!!

مهناز : 1390/02/04

سلام خدمت همه دوستان. من هنوز تازه امسال ارشد مدیریت قبول شدم و خیلی اتفاقی این صفحه رو باز کردم. تو صفحه مربوط به نظرات بچه های ارشد، انگار خیلی حرف ها مودبانه تر بود. احساس می کنم بعضی هاتون همدیگه رو ندیده به دشمنی با هم می پردازید. به عنوان خواهر کوچیکترتون توصیه می کنم به عنوان جوانان ایرانی چه باهوش چه کندذهن چه... با هم در عین رفاقت، رقابت کنید. بلا نسبت اینجا ایرانه و قراره همدلی بین آدماش موج بزنه اما انگار آدما هر چی سوادشون بالاتر می ره و زندگی مادی شون موفق تر می شه کمتر به خودشون زحمت می دن با دیگران مودبانه حرف بزنن. شاید جناب یا سرکار ف.ع حق با شما باشه اما لحنتون خیلی ها رو می رنجونه و باعث می شه موضع صد در صد تدافعی بگیرن. خود من شاید از آدمای باهوشای ایران زمینم(سند هم دارم!) اما هیچ وقت اجازه ندادم به خودم که با این لحن کوبنده به جریان پولی شدن نه تو دانشگاهمون و نه جاهای دیگه انتقاد کنم. خدا موفق ترتون بکنه کی بخله؟ موفقیت جوون ایرانی یعنی سربلندی این سرزمین عزیز. اما ایرانی دشمن ایرانی نیست. اینو مطمئن باشین. ادب از مهم ترین اصول رفتار ایرانی است و انتقاد از فروع آن.

مهناز : 1390/02/05

یه نکته دیگه. چرا معمولاً نظرات با تیتر نمی خونه ؟ تیتر صفحه نظر راجع به کنکوره ولی شما راجع به نظرات خودتون و نه راجع به خود کنکور به صورت بحث، مداوم نظر می دین. البته خودمم انقدر سر بد صحبت کردناتون با همدیگه ناراحت شدم که مجبوراً چندخطی افاضه ی فیض کردم. اما الآن میخوام راجع به خود کنکور از طرف دوستم نظر بدم. به نظر اون هم که از منم خیلی بااستعداد تره و جزء شاگردای باسواد دانشگامون بوده، کنکور جالبی نبود. ولی بهرحال ایشالا هم شما و هم دوستم موفق باشین و اگه واقعاً حقتونه قبول بشین خدا دل اساتید رو نرم کنه زیادی سخت نگیرن!

ف.ع : 1390/02/05

مهناز خانم حرفاتون کاملا درسته. منم نمیخواستم اینقدر بحث الکی کنم و تازه اولش به طور عمومی گفتم که دانشگاه پولی شده. نمیدونم چرا آقایون به خودشون گرفتن و بحث را شخصی کردن خوب من هم شخصی جواب دادم. در ضمن خانومی اگه نظرات اول روی سایت را بخونی میبینی که همش راجع به خود امتحانه و الحق که همشون راسته. موفق باشی

دانشجوی ترم آخر : 1390/02/05

سلام بچه ها اینقدر دعوا نکنید.سازمان سنجش صراحتا اعلام کرده بود که نتیجه ی این آزمون هیچ تاثیری در انتخاب افراد نداره و فقط صرفا به عنوان یک فیلتر اولیه عمل میکنه.پس نمیخاد زیاد نگران باشید.

مبهم : 1390/02/05

با سلام به نظر من برگزاری آزمون به صورت یکپارچه کاملاً درسته ولی مشکل اصلی در تخصصی نبودن سوالات است که کاملاً عجیب و نادرست است،ناسلامتی قرار است افراد در دوره های تحصیلات تکمیلی متخصص تر شوند در حالی که این سوالات همه چیز را می سنجه الاّ تخصص را که این مساله جای تاسف فراوان دارد،بهترین پاسخی که از سوی مسولان مربوطه داده می شود این است که چون تعداد رشته ها و گرایشها متنوع و زیادند امکان طرح سوالات تخصصی برای رشته و گرایشهای مختلف امکان پذیر نیست در حالی که با یک برنامه ریزی اصولی و حساب شده می توان بانک سوالات تخصصی ایجاد کرد که در آینده شاهد سوالات غیر تخصصی برای آزمون تخصصی نباشیم واقعاً جای تاسف دارد که بدون برنامه ریزی مناسب دست به اقدام می زنند هر چند که متاسفانه ما دیگه به این چیزا عادت کرده ایم و برایمان عادی شده است. از طرف دیگر همچنان سیاستهای تبعیضی در کنکور کماکان وجود دارد گذاشتن سهمیه های ناجوانمردانه مختلف برای یکسری افراد خاص،وجود داشتن باندهای قدرت کاملاً تاثیرگذار در دانشگاه های مختلف در هنگام مصاحبه کاملاً روح و روان و امید را می خشکاند و باعث سرخوردگی افراد شایسته تر می شود کو گوش شنوا پس تا کی باید شاهد بی عدالتی به این واضحی باشیم و صدایمان هم در نیاید والله دیگه خسته شدیم. به امید روزی که بساط سهمیه بازی و اعمال نفوذ نامشروع اندکی کمتر شود.

م.س : 1390/02/05

سلام به نظر من برگزاری همچین آزمونی می تواند عدالت آموزشی را در مقطع دکتری تضمین نماید اگربه صورتی کاملا استاندارد و تخصصی متناسب با هر رشته و گرایش تنظیم شود.حتی من معتقدم فرایند مصاحبه نیز باید به طور کامل حذف شود چرا که نتیجه مصاحبه چیزی جزجهت گیری های شخصی وپذیرش دانشجویان خودی نخواهد بودو این عیب اصلی آن می باشد.در کل معتقدم سازمان سنجش مانند هر کنکور دیگری ،یک آزمون برگزار کند و برای سوابق علمی و پژوهشی داوطلبان همانند معدل یک درصدی را اعمال نماید. به این طریق حداقل جای امیدواری برای افراد باقی می ماند نه اینکه مثل الان یکسری با وجود داشتن صلاحیت های علمی قربانی فرایند مصاحبه و اعمال نظر شخصی اساتید شوند.

محمود : 1390/02/06

میشه یه نظر سنجی بزارین در رابطه با انتخاب های اول دوستان. آخه امسال همه میتونستن همه رشته ای رو انتخاب کنن.

مهناز : 1390/02/07

سلام دوباره ، ف.ع محترم ممنون از توضیحاتتون . ایشالا که همه به میزان تلاشی که می کنن موفق باشن و عدالت بالاخره یه روزی به طور کامل برقرار بشه.

مریم : 1390/02/08

لطفا دوستان در صورت تمایل درصدهای احتمالی دروس خود به همراه انتخاب اول خود رو اعلام کنند تا یک دید نسبی نسبت به رقابت موجود پیدا کنیم. در مورد خودم GMAT و زبان حدود 80، تئوری حدود 60 و روش تحقیق فکر کنم زیر 50!!!! و انتخاب اول سیستم شیراز. اگر سایت مدیر لطف نموده و لینک خبر رو به ابتدای صفحه منتقل کند ممنون می شویم.

الهی : 1390/02/08

کاش هیچ کس قبول نشه

شادی : 1390/02/09

با سلام اگه ممکنه تو سایت اطلاعاتی راجع به فرایند مصاحبه دانشگاه های تهران و منابع آن در سال های گذشته بگذارید.

حسن : 1390/02/09

سلام زبان بین 30 تا 40.جیمت 60تا70.روش و امار 45تا55. تئوری65تا75 انتخاب اول صنعتی های دانشگاه تهران

ف.ع : 1390/02/10

شادی عزیز. تا اونجا که من خبر دارم در سالهای گذشته دانشگاهی مثل تربیت مدرس در مصاحبه از سوالات تخصصی اون رشته میپرسیدن و حتی سوالات روش تحقیق هم میپرسیدن اما دانشگاهی مثل تهران فقط مصاحبه عمومی داشت و بیشتر به انگیزه داوطلب و زبان عمومی اون توجه میکرد اما نمیشه گفت که امسال همون روش ها باشه. تا اونجا که خبرهایی به من رسیده دانشگاه تهران احتمالا مصاحبه تخصصی تر داشته باشه و از اساتید دانشگاه تهران هم شنیدم که نمی‌خوان از رشته‌های متفرقه دانشجو بگیرن یعنی قصد دارن برای هر رشته از داوطلبان همون رشته و فارغ‌التحصیلان همون رشته برای دکترا بگیرن.

محمود : 1390/02/10

سلام. زبان 70 درصد جیمت 50 درصد روش تحقیق و آمار 30 درصد و تئوری مدیریت 60 درصد. انتخاب اول مدیریت مالی تهران.

مریم : 1390/02/10

ضمن تشکر از دوستانی که درصدها و انتخابهای خود رو اعلام کردند، بقیه هم اگه نظراتشون رو اعلام کنند خیلی خوبه

سعیده : 1390/02/11

سلام دوستان کسی میتونه اطلاعات بیشتری در مورد عناوین مصاحبه تخصصی بده؟ یعنی از دروس تخصصی سوال میشه یا از مقالات خود اساتید یا از سوابق تخصصی و پژوهشی خودمون؟ ممنون از به اشتراک گذاشتن اطلاعات

مهدی : 1390/02/11

سلام، می خواستم بپرسم سوالات آمار و روش تحقیق مدیریت و کارآفرینی یکی بوده ی فرق داشته. مثلا سوال اول این درس در کارآفرینی در مورد تعریف عملی تجربی بود. آیا سوال اول این درس در مدیریت هم همین بود؟

شادی : 1390/02/11

سلام آقای مهدی فکر نمی کنم کاملا مشابه بوده باشند.چون سوال اول رشته مدیریت در مورد اصلی ترین ویژگی گزاره های علمی بود.ولی فک کنم این سوالی که گفتید هم جز سوالای ما بود.

ف.ع : 1390/02/12

آقا مهدی عزیز. من با بچه های کارآفرینی سوالات را چک کردم. سوالات مشترک داشتیم اما خیلی از سوالات هم متفاوت بود.

شادی : 1390/02/18

سلام قرار بود سازمان سنجش هفته ی قبل  سوالات آزمون و کلیدشون رو منتشر کنه؛پس خبری نشد که؟آخه بهتر قبل از اومدن نتایج خودمون درصد هامونو حساب کنیم چون با این ازمونی که سازمان برگزار کرده احتمالا خیلی از نتیجه شگفت زده خواهند شد؛خوب بود یه آمادگی پیدا می کردیم.

محمد : 1390/02/19

سلام . من با ف . ع موافقم آب که سر بالا بره قورباغه ابوعطا میخونه

رشته ادبیات : 1390/02/19

آیا کسی رشته ادبیات فارسی شرکت کرده بگه سوالات بیشتر از چه کتابایی بوده؟ به جای سوالات زبان انگلیسی زبان عربی بوده؟با تشکر

خطاب به دانشگاه آزادی ها : 1390/02/19

آیا شما فکر کردید دانشگاه سراسری هم مثل دانشگاه آزاد کشکه که همتون جرات کردید در آزمون شرکت کنید و انتظار دارید حتما قبول بشیید؟ درسته که آزمون امسال کشک بود و با شرکت کردن شما آزادیها کشک تر از کشک شد اما مصاحبه که رد هستید ه ه ه

علی : 1390/02/19

همه با این آزمون ها سرکارندپول جای دیگر است کدام استاد دانشگاه با مدرک دکتری ماشین عالی وخونه عالی داشته است آزمون سراسری هم کشک تر ازآزاد بود آیا میدانید نزدیک به پنج هزار نفر دارای مدرک دکتری در رشته های غیر پزشکی ونزدیک به پانزده هزار نفر در رشته پزشکی با مدرک دکتری بی کارند درآمد یک بنگاه دار ویک بساز وبفروش چقدر ودرآمد یک استاد دانشگاه چقدر است شاید به منزلت فکر کنید ولی این پول وقدت اقتصادی است که می توان با آن بهشت را خرید هزاران دکتر وهندس بیکاررااستخدام کرد میتوان آدمها را باموقعیت های مختلف جابجا کرد پس به فکر نون باش خربوزه آبه

علی : 1390/02/21

علم بهتر است یا ثروت، امروز علم را هم بدون داشتن ثروت نمی توان بدست آورد دکتری پولی هم آمد خوش بحال آنهایی که سواد ندارند اما پول دارند پارتی دارند وپررویی دارند این است مفهوم ومعنی عدالت که به گوش من و شما می رسد. دوست عزیز اگر به آرزوهایت فکرکنی می بینی راههای رسیدن به آرزوها زیاد است دکتری 6الی 7سال نه ارزش خواندن دارد نه فکر کردن به آن .من خودم از شرکت کنندگان آزمون دکتری کارآفرینی هستم وامیدوار به قبول شدن ولی خود کارآفرین هستم ومدرس دانشگاه نه نیاز مالی دارم ونه نیاز کاری ودر صورت قبولی هم فکر می کنم به یکی از آرزوهایم رسیده ام واگر هم قبول نشوم چیزی عوض نمی شود مگر روزی با داشتن دکتری به دست می آید مگر این همه مردم دکتری دارند که دارند خوب وراحت زندگی می کنند باید به دنبال فعالیتهای خوب اقتصادی باشیم در سایه اخلاق ووجدان کاری که مطمئن هستم با توکل به خدا وبا داشتن هدف وبرنامه وتلاش مجدانه می شود به همه آرزوها رسید

مهدی : 1390/02/21

کسی میدونه نتیجه اولیه دکتری کی میاد

ف.ع : 1390/02/21

علی آقا من هم کاملا با شما موافقم اما تنها چیزی که باعث شده من به دکتری اهمیت بدم اینه که وقتی توی یه سازمانی میبینم یه نفر پاشده با مدرک دکترای دانشگاه آزاد یا پیام نور اومده و داره رجزخوانی میکنه و وقتی باهاش حرف میزنی میبینی کلا از مرحله پرته اما فقط چون اسم دکتر روشه به راحتی پروژه سازمان را میگیره و بعد هم به صورت فاجعه باری انجامش میده اونوقت اعصابت داغون میشه که چرا آدم بی سوادی مثل اون باید بیاد و کاری که در حدش نیست انجام بده. اینه که میبینی مدرک بهتر است از علم، چون مدرک= ثروت.  من چند تا موردش را دیدم توی بانک ها و بیمه ها و...

اسعد : 1390/02/26

با سلام میشه بگید چه جوری و چه کسانی به چه ترتیبی به مصاحبه دعوت میشند؟ من زیاد اطلاع ندارم. مثلاا آیا همه برای دانشگاه های پایین به مصاحبه دعوت میشند؟

سارا : 1390/02/28

سلام سازمان سنجش نمونه فرم امتیازدهی مصاحبه رو توی بخش آزمون دکتری گذاشته

علی : 1390/02/29

خدا به داد فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد برسد که با پیش فرض منفی مورد قضاوت اساتید محترم دانشگاههای دولتی قرار خواهند گرفت که متاسفانه این مسئله مورد غفلت قرار گرفته که امروز مدیریت وایجادوتاسیس بخشهای اقتصادی وغیره در حوزه های دولتی وخصوصی توسط فارع التحصیلان دانشگاه آزاد بوده ولی با نگاهی منفی که وجود نوعی رقابت می باشد مورد بی مهری وکم لطفی قرار میگیرند. برای ساختن ایرانی آباد وآزاد باید در کنار ویار هم باشیم

ف.ع : 1390/02/31

امروز مدیریت وایجادوتاسیس بخشهای اقتصادی وغیره در حوزه های دولتی وخصوصی توسط فارع التحصیلان دانشگاه آزاد بوده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ف.ع : 1390/02/31

به فرموده برادر علی : "امروز مدیریت وایجادوتاسیس بخشهای اقتصادی وغیره در حوزه های دولتی وخصوصی توسط فارع التحصیلان دانشگاه آزاد بوده". خوب برای همین هم هست که وضع مملکت ما اینقدر آشفته است و آشوب در همه جا بیداد میکند

حسن : 1390/02/31

این مملکته که به آدمایی مثل تو مدرک مثلا از دانشگاه تهران داده تو این مملکت شما لیسانس، فوق لیسانس اونم از دانشگاه تهران گرفتی تو این مملکت شما رفتی سر کار در حالی که خیلی خیلی ها بی کارند.برا هر کیم که بد بوده برا شما و امثال شما بد نبوده پس نمی خاد ادای آدمای مظلوم واقع شده رو در بیاری و اظهار کنی که الان داره بهت فشار میاد.خوب نیست آدم اینقدر قدر نشناس باشه.هر چند می دونم که جوابت اینه که خوب من حقم بوده من دانشش رو داشتم من با سواد بودم که البته این ها رو میشه از پیام های قبلی تون خوند. اینم بگم که من تا حالا نظر نذاشته بودم ولی مرتب پبام ها رو چک می کردم ولی الان دیگه لازم دیدم جواب ف.ع رو بدم. چون واقعا از خود راضی تشریف دارن. و البته ترجیحم ندادم که مثل اون دوستمون مهدی در ادامه حرف های واقعا کوبنده که به ف.ع داده سکوت کنم و در واقع با سکوت خودم مصداق جمله جواب ابلهان خاموشی است رو به تصویر بکشم که البته در مورد ایشون بی راه هم نگفتن. نه من ترجیح دادم جواب ف.ع رو که بد جوری به قول مهدی داغ شده رو بدم.در آخر جهت صرفا یاد آوری به این آقای ف.ع اینو بگم که چون می دونم الان فکر می کنی من آزادیم یا پیام نوری و یا ..... نه من هیچ کودومه اینا نیستم منم مثل خودت تو همین دانشگاه و حتی تو گرایش بهتر از شما هم درس خوندم( که البته به اعتقاد خودم نخبه نیستم،مخ نیستم ، سوپر دانش هم نیستم)مثل آقای ف.ع!!!!! راستی من نمی دونستم ف.ع آقاست یا خانوم که به کار در پیامم اما یه خورده که دقت کردم متوجه شدم ایشون آقاست چون در یک سایت رسمی در جواب یکی از دوستان خانم اینجا رو با پارک اشتباه گرفتن و یه لحظه فکر کردن مثلا روی نیمکت پارک با آشناهاشون نشستن که ایشون رو با خانومی!!! صدا کردن!!!! امیدوارم مسولین سایت ابن پیام من رو تایید کنند.با تشکر

saba : 1390/02/31

من هم فارغ التحصیل دانشگاه تهران هستم. به نظر من آقای ف. ع احتمالا یا کنکورشان را خوب نداده اند و یا کار علمی و مقاله ندارند که این طور صحبت می کنند. همه مان یک کنکور داده ایم. نتیجه این آزمون به اضافه مصاحبه و کارهای علمی مشخص خواهد کرد چه کسی قبول خواهد شد یا نه. شما با همین کنکور سازمان سنجش ارشد رتبه 11 آوردی. حالا چون احتمالا نمره خوبی نمی آوری کنکور بد شده و دیگران بی سواد. شما اگه جز افراد تاپ باشی مطمئن باش دانشگاه و رشته خوبی قبول خواهی شد. اصولا آدم هایی که تو خالی هستند منم منم می کنند. کسی که خیالش از قبولی خودش راحت باشد که این گونه دیگران را نمی کوبد.

ف.ع : 1390/03/01

در جواب حسن آقا .....سکوت. چون خودشون اشاره کردن و گفتن که معنیش چیه. صبا خانم یه چیزی بگم: توی یه دوره‌ای بودیم که باید خودمون را معرفی میکردیم یکی از خانمها بلند شد و گفت که من فارغ‌التحصیل فلان سال فلان رشته دانشگاه تهرانم. من دیدم این خانم باید همکلاسی من باشه اما من چرا نمیشناسمش؟ بعد از کلاس ازش پرسیدم که داستان چیه و ایشون گفتن که دوره مجازی بودن( و خودشون را فارغ التحصیل دانشگاه تهران معرفی میکردن!!!!!!!!!) شما هم اگه مثل ایشون باشین که خوب اوضاع از دانشگاه آزاد و پیام نورم بدتره اگه هم درست و حسابی دانشجوی روزانه هستین که باید بگم هم دانشگاهی عزیز خیالی نیست هر چی گفتی چون حداقل از جانب یه دانشجوی قابل مطرح شده.

علی : 1390/03/01

بابا ایول!!! روی هرچی از خود رازی و از خود متشکره ف.ع سفید کرده. می گن درخت هر چه پربارتر افتاده تر... معلومه شما چقدر بارت بالاست. واقعا معلومه دلیل آشفتگی وضعیت این مملکت چیه. دلیلش اینه که کسی مثل ف.ع شده فارغ التحصیل دانشگاه تهران...... ولی یه چیزیم بگم خداییش این آزمون بدجوری خیلی بدجوری محاسبات افرادی مثل این ف.ع رو بهم زده و حالشو گرفته. دم کسایی که این طرح رو دادن گرم دمشون گرم. ف.ع عزیزم به قول خانم صبا شما که علامه دهری (ف.ع) این امتحان الکلی نباید براتون چیزی بوده باشه.. در عجبم پس چرا اینقدر داری مثل اسفند رو آتیش پایین بالا میشی ... شایدم اینقدرا الکی نبوده مثلا مثل اون موقعی که شما با رابطه می تونستی بری دکتر بشی..

حسن : 1390/03/01

بله اینم استدلال و پاسخ پر از تکبر تنها فارغ التحصیل دانشگاه تهران از ابتدای تاسیس تا کنون...!!!!

علی : 1390/03/03

آقای ف.ع عزیز مشکل تو وامثال تو این است که به دیوار افتخارات پوشالی وبی فایده دیروز که در سایه هزاراران حرف وحدیث ناحق وبحق بدست آورده ای تکیه زده ای که با رویای گذشته ات مثل هزاران استاد امروز دانشگاهها که فقط وفقط اتیکت دکتری را یدک می کشند واز نوشتن یک نامه ،گرفتن یک وام، تحلیل یک مسئله اقتصادی جامعه ،حل مشکل اشتغال فرزند خویش ،واز حل وتحلیل ورویارویی باخیلی ازمسائل دیگر عاجزند وبا اتکا به جزوه های پوسیده وقدیمی وقت می فروشند وعمر ضایع میکنند وبا مقاله وکتاب این وآن امتیاز می گیرند،خودرا سرگرم کرده ای وفارغ التحصیلان دانشگاه آزاد را که هموطنان تواند به تمسخر گرفته ای درصورتی که با هر تحصیلات ودر هر رشته ای درس خوانده ای چه میدانی معنی فقر چیست وورشکستگی راچگونه تعریف می کنندو درنظام اقتصادی امروز دنیا که گروهی ارباب وگروهی رعیت هستند افتخارت این است که بامدرکت کار خوبی پیدا کرده ای یعنی با همه ادعای علمی وتحصیلی ودانشگاهی خود خودرا در خدمت اربابان قراداده ای ورعیت شده ای وای کاش که همه ادعای تو در جهت توسعه ثروت وایجاد اشتغال وتاسیس یک بنگاه اقتصادی بکار می رفت تا در سایه آن شغلی ایجاد می شد ودرصدی از آمار طلاق ،بزه کاری و...کم میشد وتوهین شما به هموطنت به یاری ودلسوزی ومدد تبدیل می شد چراکه در سایه شما جیره خور ورعیت امروزی پر مدعا باید با افزایش واردات وتعطیلی کارخانجات و فقر و افسردگی در جامعه مواجه بود لطفا بیدار شوید ورسالت خودرا درجهت نجات بشریت بیابید وبعداز آن ادعای سواد ودانشگاه وکار داشته باشید.

کاش : 1390/03/04

کاش مدارک دانشگاه آزادیها ودانشگاه پیام نوری ها را به دلیل زیر خط فقر بودن سوادشون از اعتبار ساقط می کردند حق ما سراسری ها را خوردند همه اونا سر کارند ما باید خونه نشین بشیم کاش دانشگاه آزاد منحل می شد توی فامیل ما همه آدایها و پیام نوری ها رفتند دکترا شرکت کردند ما که دانشگاه سراسری های تهران درس خوندیم شرکت نکردیم فکر کن پررویی تا چه حد بعد هم می گویند خوب دادیم تازه دانشگاه آزاد بوشهر هم درس خونده اگه قبول هم نشه میره آزاد که صد در صد قبوله دردمون به کی بگیم

دانشجوی ترم آخر : 1390/03/04

ای بابا،اینجاهم که فقط شده صحنه کشمکش ف.ع با بقیه. سرچی اینقدر جنجال می کنید؛ دکترایی که دیگه ارزششو از دست داده و هرکی پول و پارتی بیشتری داشته باشه به راحتی قبول میشه و نمره ی علمی و توان فرد حرف آخرو میزنه؟؟

سارا : 1390/03/06

ای بابا. خسته شدم دیگه. نتایج دکتری کی میاد تا ما تکلیفمونو بدونیم. من که اگه قبول نشم برای رفتن به خارج اقدام می کنم. لااقل اینطوری دیگه انگیزم 100 درصد میشه. پشتکارشم دارم. خدا لعنت کنه کسایی رو که با سرنوشت جوانهای مملکت بازی می کنند. آن هم جوانهای تحصیل کرده.

ف.ع : 1390/03/07

علی آقا، اتفاقا چون بابای من پولدار بی درد نبود و پول مفت به دست نیاورده بود من نرفتم دانشگاه آزاد یا اون یکی دانشگاه‌های پولی. جالبه که حرفاتون ضدو نقیضه. معنی حرفاتون اینه که بچه ‌های دانشگاه های پولی درد اجتماع دارن ولی دانشگاه سراسری ندارن!!!!!!!!! بعدشم اونایی که مقاله این و اون را میدزدن هر جا باشن کارشون مذموم و ناپسنده. من از پایان نامه ام 4 تا مقاله درآوردم و چون کار خودم هم هست بله که بهشون افتخار میکنم. نکته بعد اینکه اگه تو بری توی بازار کار و کارآفرین باشی خیلی هنرمندی اما اگه هم برای خودت کارکنی و هم از امکانات دولت استفاده کنی هنرمندتری(این کاریه که من کردم داداش). بعدش هم من توی همین دستگاه دولتی میتونم به خیلیا کمک کنم که دستشون به جایی بند نیست پس برو کلاه خودت را بچسب که باد بردتش. برای دانشجوی ترم آخر، دوست عزیز شما واقعا درست میگید من هم از اول قصد کل کل نداشتم اما وقتی گفتم دانشگاه و مقطع دکترا دیگه نباید دست دانشجوهای پولی باشه به آقایون برخورد و شروع به دعوا کردن. انگار میخوان مثل لیسانس و فوق‌لیسانسشون توی این مقطع هم به زور پول حضور داشته باشن. کامنت های اول من را بخونین متوجه منظورم میشین

حسن : 1390/03/09

اولا معلوم شد که ف.ع واسه چی اینقدر خودش از خودش متشکره (به خاطر پاره ای از کمبود ها بوده ظاهرا) خب بالاخره بعضی از مشکلات دوران کودکی در بزرگسالی به این شیوه سر باز می کنه دوما فعلا که شما بدجوری اسفند رو آتیش هستی که مفت مفت و با رابطه نمی تونی بری دکترا...

سمیه : 1390/03/10

من پارسال دکتری قبول شدم ولی توی مصاحبه رد شدم بنابراین مصاحبه خیلی مهم تر است. به نظر من استعداد و زبان خوب بود ولی تئوری و آمار و روش تحقیق بسیار بد طراحی شده بود. نمی توانست برای سنجش سطح دکتری مفید باشد.

دانشجوی ترم آخر : 1390/03/11

خانم سمیه مشکل همه ماها مصاحبه اس والا که با این آزمونی که گرفتنو الانم می خوان 5 برابر ظرفیت معرفی کنن فک کنم همه ی بچه هایی که این جا کامنت گذاشتن و خیلیایه دیگه که فکرشم نمی کردن مرحله اولو قبول میشن.منتها این مصاحبه است که تعیین کننده اس و تا این سد وجود داره من و خیلی دیگه از بچه ها که واقعا تواناییشو داریم، به خاطر پارتی بازی اساتیدو اینجور مسائل دیگه امیدی به قبولی نخواهیم داشت.

سارا : 1390/03/11

اگه ممکنه الان که جوابها اومده یه لینک جدا بگذارید تا بچه ها قبولی درصدها و ترازشون رو بگن. ممنون

متعجب! : 1390/03/11

دوستان یه لطفی کنند در مورد این درصدها نظر بدهند: زبان 82% استعداد تحصیلی 67% ، آمار 8% و تئوریها 19% . فقط دانشگاه فردوسی رو انتخاب کرده بودم ولی به مصاحبه راه پیدا نکردم. نمره کل من شده 5375 . کسی هست که به مصاحبه رسیده باشه و نمره و درصدهاش رو بگه تا مقایسه کنیم؟

دانشجوی ترم آخر : 1390/03/11

بچه ها این راست که برای هر نفر فقط 10 انتخاب اولشو بررسی کردن و اگه اون دانشگاه هارو نیاوورده باشه بقیه رو ببرسی نکردن؟

متعجب! : 1390/03/11

دوستان یه لطفی کنند در مورد این درصدها نظر بدهند: زبان 82% استعداد تحصیلی 67% ، آمار 8% و تئوریها 19% . فقط دانشگاه فردوسی رو انتخاب کرده بودم ولی به مصاحبه راه پیدا نکردم. نمره کل من شده 6375 . کسی هست که به مصاحبه رسیده باشه و نمره و درصدهاش رو بگه تا مقایسه کنیم؟

سارا : 1390/03/12

در مورد متعجب! درصد زبان که خیلی عالیه (البته احتمالا مال آزمونهای سنجش باشه نه کنکور). استعداد هم عالیه. بنظرم چون تئوری خیلی آسون بوده و درصد بچه ها بالا بوده اثر زبان و جی مت از بین رفته. حیفه! اصل کار دوتای اوله. آمار و تئوری رو یه هفته ای می شد خوند بالا هم زد

نتیجه ف.ع : 1390/03/12

ف.ع آیا مجاز شدی رتبه ات چند شد؟ اگه خدا بخواد انگار هیچکس مجاز نشده که کامنت نذاشتین از زمانی که نتایج اعلام شده.

مطلع : 1390/03/12

زیاد تلاش نکنید فقط مربی ها (با هر نمره و ترازی!!!) دعوت شدند. و الا نمره 4000 و 5000 و 6000 و 6500 هیچ کدومشون دعوت به مصاحبه نشدن!!!!!!!!! به نظر من باید اعتراض کرد!!1

سارا : 1390/03/14

من که از موقعی که نتایج اومده دارم گریه می کنم. با تعجب دیدم که بچه هایی که اصلا صلاحیت ندارند قبول شدن. من 1 مقاله بین المللی و 2 تا مقاله داخلی چاپ شده دارم. نمره پایان نامم 19.75 شده. معدل لیسانس و فوق لیسانسم خیلی بالاست. ترازم شده 6435 ولی دانشگاه مشهد رو نیاوردم. من نمیدونم کیا قبول شدن. از هر کی میپرسم یا قبول نشده یا یک دانشگاه افتضاح قبول شده. اینه عدالت محوری و فیلتر شدن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

افروز : 1390/03/16

سلام دوستان کسی مدیریت کارآفرینی امتحان داده؟ شوهر من امتحان داده نمره‌اشم شده 7116 ولی قبول نشده! می‌خوام ببینم پس چه نمره‌ای قبول می‌شه؟

دانشجوی ترم آخر : 1390/03/16

آقا یا خانم ف.ع بلاخره نتیجه آزمونت چی شد؟خیلی دلم می خواد بدونم نتیجه این همه کشمکش چی بود؟ آقایون علی و حسن و بقیه هم که با ف.ع جرو بحث می کردین شما چیکار کردین؟

شادی : 1390/03/17

آقا مهدی شما که سوالای امسال و دارید میشه لطف کنید برا من بفرستیدشون.اگه کامنتمرو دیدید جواب بدین تا ایمیلم رو بهتون بدم.

manesh : 1390/03/24

مهدل 15/50 . نمره کل 2598 یعنی چی.شانس قبولی چقدره.

siroos : 1390/04/05

سلام دوستان می خواستم بدونم ماشین حساب CASIO مدل fx-991ES PLUS را میشه در کنکور استفاده کرد ؟ لطفا به این ایمیل برام جواب به دید siroos.2010@yahoo.com با تشکر

زهرا : 1391/06/05

با خوندن این نظرات کلا از ادامه تحصیل در مقطع دکتری منصرف شدم!!! واقعا چقدر زشته که کسانی که میخوان دکترهای آینده این مملکت بشن، حتی حرف زدنشون رو هم با همدیگه بلد نیستن متاسفم واقعا ... به قول یکی از دوستان عبارت قشنگی رو به کار برد ( اتیکت دکتری ) واقعا چیزیه که 90 درصد افراد الان دنبالشن ... متاسفم واقعا

نام شما (ضروری)  

ایمیل (ضروری)