شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
چهار شنبه 05 شهریور 1393
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 28,873
بازدید دیروز: 44,288
بازدید کل: 36,919,609
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 170
کاربران حاضر: 171
تعداد دریافت: 6 تعداد بازدید: 2697
ارائه الگویی جامع برای محاسبه ارزش چرخه عمر مشتری (CLV)
چکیده:
هدف مقاله ، علاوه بر بیان ضرورت محاسبه ارزش چرخه عمرمشتری در مدیریت ارتباط با مشتری ، ارائه الگوی جامع برای محاسبه ارزش چرخه عمرمشتری و عوامل کلیدی موثر در این الگو است. در این مقاله سعی شده است با استفاده از کتب و مقالات و تحقیقات انجام شده در کشورهای پیشرفته صنعتی و پایگاههای اطلاعات رسانی مربوطه ، ضرورت محاسبه ارزش چرخه عمرمشتری در مدیریت ارتباط با مشتری، تبیین شده و عوامل موثر در محاسبه ارزش چرخه عمرمشتری شناسایی گردد، که اهم آن عبارتست از : تعداد مشتریان مورد انتظار ، نرخ نگهداری ، میانگین خرید سالانه هر مشتری ، تفاوت هزینه و قیمت هر کالا ، هزینه جذب مشتری جدید ، هزینه نگهداری سالانه مشتری و نرخ بهره. برای کامل تر شدن الگو ، عواملی از قبیل : عامل خطر ، تاخیر بین سفارش و پرداخت وجه و نرخ برگشت به این الگو اضافه شده به صورت متغیرهای ریاضی در الگو آورده شده است . پس از بیان الگوهای مختلف و تشریح و تحلیل آنها، در پایان الگوی جامعی بعنوان مبنای محاسبه ارزش چرخه عمرمشتری ، برای کسب و کارهای مختلف، ارائه شده است .
کلید واژه: مدیریت ارتباط با مشتری، ارزش چرخه عمر مشتری، مشتریان کلیدی، نرخ نگهداری
نویسنده(گان): مهرداد مدهوشی، مهدی اصغرنژاد امیری
منبع: چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع: لجستیک
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1385
تعداد صفحات: 16
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.